tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Vše o vzduchovkách, plynovkách, aisoftu a popřípadě i paintballu.

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Odpovědět
Lori75
Příspěvky: 244
Registrován: 30 říj 2012 12:51
Bydliště: SK-BA

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od Lori75 » 16 led 2013 21:16

Na zaistenie šrôbov existuje produkt od Henkel LOCTITE 243, vyslovene na tento účel.(sekundák, alebo farby môžu narobyť fakt nepríjemé chvýle, a nový šrôb a čas strávený s vyčistením závytov bude stáť viac než vhodný materiál)


Uživatelský avatar
Wema
Příspěvky: 205
Registrován: 13 pro 2012 22:38
Bydliště: Prostějov

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od Wema » 16 led 2013 22:10

For Mr.Handy:
- Promiň, chyba moje ..... psal jsi "Přesnou zbraň" a já četl "Pevnou zbraň" (jako halveň), proto nedopatření z mé strany.
- Mluvil jsem o tom, že 70% lidí má slavii bez optiky a 30% s puškohledem.
- Nápad s lepidlem na závity rozhodně nevydávám za svůj
- Nikdo přece neříkal, že chci střílet jako o život .... jen chci v dané kategorii z toho dostat to nejlepší. Když jsi měl první škodovku, nechtěl jsi mi mýt co možno nejlepší ? A určitě jsi nechtěl slyšet od rozeřranejch kamarádů "Kurva, hoď to do šmelcu a kup Bávo, ale aspoň třistadvacítku, jinak to nemá vůbec cenu....s tímhle se nikdy pořádně neprojedeš" ..... NECHCI střílet se závodním speciálem .... chci, abych si občas vyšel na zahradu s přáteli a odreagovali se u zábavné střelby. Provoz 00,- nic ...... klid v duši a životnost krásná .... co víc si přát ? Snad jen odladit nedostatky z výroby ..... proto je tu tohle téma, ne ?
- A proč nesmím citovat příspěvek na který reaguji, to je mi poněkud nejasné ....
Slavia CZ 630 Cal.177 rv."03 + zakázková montáž KZK + Delta Optical Entry 4x32AO

Vojenská vzduchovka Vz.47 Cal.176 - n.p. Strakonice 64953
Vojenská vzduchovka Vz.47 Cal.176 - Zbrojovka Brno 10120
Uživatelský avatar
Lori75
Příspěvky: 244
Registrován: 30 říj 2012 12:51
Bydliště: SK-BA

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od Lori75 » 16 led 2013 22:37

Pri používaní optiky na lámačke, aby si dosiahol čo najstálejšie dosadanie hlavňe vybrús, a vylešti dosadajúce plochy č.11 a 16. Najväčší problém tam robý O-ring č.4. Skús hlaveň zavrieť vždy priblížne rovnakou silou. Uvydíš rozdiel. Rozptyl pred poslednou úpravou(nezvratnou) na 50m s 4X36 som mal 45mm a na 110m 14cm.
Tá nezvratná, je skrátenie hlavňe o 17,7cm + nový nastavitelný komp. Som zvedavý čo povie zajtra. Snáď bude z toho "závodný špeciál".
Mr.Handy
Příspěvky: 266
Registrován: 14 říj 2008 11:58
Bydliště: Tak nějak všude

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od Mr.Handy » 16 led 2013 23:24

for Wema:
V pohodě...
Nápad zajišťování šroubů lepidlem je starý jako Metuzalém. Říkám to znova, slávku nehaním, je to dobrá vzduchovka (hlavně starší výroba), ale s přesností je trochu jinde. Aź vyzkoušíš lepší tak uvidíš :).

OT:
Bod 10)a pravidel diskuzního fóra - doporučuji přečíst celá pravidla.
Moje škodovka byla nejlepší :D - předjela i Octávku :lol:

To Lori:
Jak jsi zkracoval hlaveň, zajímá mě především jak znovu přesně vyrobit ústí (nemám potřebné nástroje). Přece jenom je S631 dlouhá jak týden před výplatou a na delší transport se moc nehodí (rozuměj cesty přes celou republiky bez auta).
mildot
Příspěvky: 947
Registrován: 18 zář 2012 17:55

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od mildot » 16 led 2013 23:29

já myslel delší hlaveň = větší výkon :?: proto jí u 634 zkrátili bo by měla 20J :idea: :lol:
Liebe ist in der luft! Sudet agenci.
Mr.Handy
Příspěvky: 266
Registrován: 14 říj 2008 11:58
Bydliště: Tak nějak všude

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od Mr.Handy » 16 led 2013 23:49

Platí jen do určité délky, pak rychlost střely opět klesá. Spíš si myslím že to je kvůli přesnosti, aby diabolka byla co nejdříve z hlavně pryč..
OneTouchy
Příspěvky: 757
Registrován: 03 srp 2010 21:42

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od OneTouchy » 17 led 2013 00:06

mildot píše:já myslel delší hlaveň = větší výkon :?: proto jí u 634 zkrátili bo by měla 20J :idea: :lol:
ono ide z 634 dostať 20J, keď tam dám dlhšiu hlaveň :?: :?: som myslel, že viac ako 15/16 J sa nedá :shock:
Uživatelský avatar
Lori75
Příspěvky: 244
Registrován: 30 říj 2012 12:51
Bydliště: SK-BA

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od Lori75 » 17 led 2013 02:22

Skrátenie hlavňe strojovo na sústruhu (výhoda-môžeš sa pohrať s uhlom-podla jednej teórie 11°je ideálných), alebo ručne(90°) tj. z tvrdej ocele (L-profil) urobíš prípravok a použiješ ako voďítko pri rezaní s pílkou na železo. Môžeš použiť aj karbošku(90°) najlepšie v stojaňe skrz presnosť, s nastaviťelnou rýchlosťou, alebo s velkou karboškou a s malým kotúčom kde obvodová ríchlosť kotúča bude nižšia. Rob to poooomaaaliii!!! Hrany a plochy potom zahlaď, skrz rovnomernému vyreniu vzduchu. Má to vpliv na rozptyl.
Dlhšia vs. kratšia - riadne diskutabilná dilema. Jasné to bude až po reze. Teória a logika hovorí, že dlhšia by mala byť presnejšia, nakolko diabolka sa ustálí. Dlhšia mala mať aj väčšiu úsťovú rýchlosť, nakolko diabolka v hlavni akceleruje. Zrejme 631-ka bola navrhovaná tak(dľžka hlavne-objem stlačeného vzduchu), aby neprešvihla limit, a diabolka sa začala spomalovať skrz trenie.
Na druhej strane dlhšia hlaveň sa lahšie rozochveje. Plus keď výkon je ešte aj zvýšeny(stým pádom aj spätný ráz), s lahkou pažbou, výsledok nemusí zrovna znieť ako "ty vole".
Hlaveň treba stabilizovať,1 navliecť na hlaveň nejaké závažie, ak je to kompenzátor, zároveň zredukujeme aj nepriaznivé turbulencie vzduchu ktoré diabolku po opusení úsťi predbehnú. Poslúží aj menšie závažie v strede hlavne ak výkon-spätný ráz nebol extrémne zvýšený(dajme tomu len zúžený vzduchový kanálik), alebo výkon nebol ovplivnený vôbec. Toto riešenie by malo "prelomiť vlny".2 - kratší hlaveň má menšiu tendenciu na rozvibrácie. Úsťovku to zníži - diabolka má kratší priestor pre zrýchlenie.
Podla mňa hlavný dôvod, pre zvýšeniu výkonu je, aby sme mali rezervu, a mohli vzápeťí ju znižovať pre doladenie a zvýšenie presnosti.
Na zmyseľ skráťených hlavní poukazuje aj fakt, že hlavne výkonných pružinovkách zriedka presahujú 12". Predpokladám že je aj iný spôsob na zistenie vhodnej dľžky hlavne k danému výkonu, ale ktomu by sa mal vyjadriť odborník puškár. Ja som len dedukčný kuťil...tak režem.
Uživatelský avatar
madbugie
Příspěvky: 1008
Registrován: 16 říj 2008 07:50
Bydliště: Trnava, SK

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od madbugie » 17 led 2013 07:34

ježiši marijáááááááááááááááááááá brrr... 20 J slávia medveďobijka

večná to téma dĺžka hlavne... tu závisí na viacerých faktoroch... ako typ zbrane, výkon zbrane, kvalita zbrane, váha streliva, stúpanie závitu, atd.

hnacie médium: pružina, pcp (pca, CO2)

výkon zbrane: normálny (7,5 - 20 J čiže náš štandard 15 J), výkonný 30 a viac J a s tým sa viaže aj váha streliva a prípadne stúpanie závitu hlavne ale to neovplyvníme...

na nabratie rýchlosti, rotácie a stabilizáciu náboja stačí cca 8 - 10 palcov, čiže 20 - 25 cm hlavne (ako by ináč strielali športové pištole s 20 cm hlavňami podľa vás ? nepresne ? )

u pružinovky platí, že čím kratšia tým lepšie... čo sa presnosti týka nakoľko pri štandardnom výkone 16 J je rýchlosť diabolky cca 240 m.s-1 čo pri 1 milisekundovom cykle znamená že diabolka opustí hlaveň tesne pred dopadom piestu, takže nebude ovplyvnená otrasmi hlavne... AA prosport má hlaven 242 mm, HW97K má hlaveň 300 mm

to že lámacie vzduchovky majú hlaveň 40 až 50 cm je preto aby sa ľahšie nabíjali... skúste si chytiť hlaveň v polovici a nabite ju... a teraz si zober že tie slávky 630 boli robené hlavne pre deti ako výcvikové... ;-)

u PCP PCA CO2 je to zasa trošku ináč nakoľko tu s otrasmi piestu rátať nemusíme, ale zato musíme "čakať" kým hnacie médium stlačený plyn naberie rýchlosť pri rozpínaní a preto sú pri štandardných rýchlostiach hlavne cca 40 cm a pri výkonných vzduchovkách cca 50 - 60 cm hlavne

kvalita hlavne podľa mňa závisí od jej vyhotovenia a nie od dĺžky a teda od jej rovinnosti, kvality vývrtu a hlavne kvality ukončenia hlavne a ukončenia vývrtu - tam sa láme chleba a presnosť hlavne... a je úplne jedno či má 30, 40 alebo 50 cm

platí cca že pri rovnakých podmienkach + 10 cm hlavne znamená prírastok cca 10 - 15 m.s-1 na rýchlosti diabolky (a opačne) nič viac nič menej) s presnosťou a kvalitou to tak nejak nemá nič spoločné
- - - = = = (( as mad as possible )) = = = - - -
AirArms Pro-Sport + Hawke Eclipse 30 SF 6-24x50 + Kozap č. 23 + JSB Exact 4,52 mm (bolo 5,52 mm)
Uživatelský avatar
Lori75
Příspěvky: 244
Registrován: 30 říj 2012 12:51
Bydliště: SK-BA

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od Lori75 » 17 led 2013 11:43

Táto večná téma v tomto vlákne až tak často sa neobjavuje (ako napr. pružiny čo je už fakt prehnané) a pri 620, 30 a hlavna pri 31-ke je z čoho skracovať.
"u pružinovky platí, že čím kratšia tým lepšie... " - toto tvrdenie je pravda až nad určitým výkonom, čiže pri určitom spätnom ráze už dľžka má neblahí vpliv na presnosť. (Pri slabších vzduchovkách, ako tie naše pred úpravami) nad tých 25cm strela ešte stále zríchluje aj možno štabilizuje ale kopanec rozptyl príliž neovplivnuje. O tom svedčia aj historické vzduchovky a zbrane s fakt dlhími hlavnami. V minulosti tento trend vládol na svete všade, a nielen v čase CCCP kde bolo materiálu privela.
To že Slávie jedine skrz naťahovania mali dlhé "rúčky"... no neviem...potom 630 bola určená pre chlapcov a 631 pre slabšie dievčatká??? Maskulínnejší tvar pažby svedčí o opaku(možno keby bola ružová...)
"kvalita hlavne podľa mňa závisí od jej vyhotovenia a nie od dĺžky a teda od jej rovinnosti" presne ako si napísal pár riadkov viššie, ale dľžka kvalitu strelby ovplivnuje, čiže od nej predsalen závysí.

A pri skracovaní sa tu skríva jedno skrité nebezpečenstvo - vývrt malokedy býva presne vycentrované. Dajme tomu máme rovnú hlaveň na oboch kococh s dierkami presne uprostred, a po reze zistíme že dzúrka v hlavni na sústruhu tancuje excentricko rotačnú tanec. Malé cal. ako aj 4.5 sa vrtajú najťažšie, pri najlepšom vlnito, do kusu železa s rezervou(na hrúbke). Potom ten klacek ohínajú aby vyrovnali vývrt(podla oka...), a nakoniec sa tá skrivenosť a rezerva zmizne na sústruhu. Konce sú fakt vycentrované, ale čo je medzi? Problém, ak chceme nasadiť kompenzátor, alebo niečo čo bolo vyhotovené na sústruhu...
Přílohy
odrezok.jpg
Vychílenie viditelné aj volným okom...
Uživatelský avatar
Lori75
Příspěvky: 244
Registrován: 30 říj 2012 12:51
Bydliště: SK-BA

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od Lori75 » 17 led 2013 12:08

Hi Mr.Handy! If You're handy, this won't cause any problem...
Nie sú potrebné žiadné špeciálné nástroje.



A video o skrátení hlavne
Martin77
Příspěvky: 115
Registrován: 29 čer 2008 21:37
Bydliště: SR-západ

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od Martin77 » 18 led 2013 11:21

Ked som skracoval hlaven o 15cm na Slavii630-ke s piestom do 634-ky a pôvodnou pružinou (z 630-ky),zmeral som rýchlost pred a následne po skrátení.Pokles rýchlosti bol prekvapivo malý.
(priemer 8 rán z každého druhu)
Dĺžka hlavne po-37,5cm.

JSB ExactRS 0,475g. pred-223,5.....po-221ms
JSB Exact 0,547g. pred-207ms.....po-205ms
JSB Heavy 0,67g. pred-183,5ms.....po-182ms
Uživatelský avatar
Lori75
Příspěvky: 244
Registrován: 30 říj 2012 12:51
Bydliště: SK-BA

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od Lori75 » 18 led 2013 12:34

Díki moc za tie údaje, sú lepšie než som predpokladal. A nevšimol si náhodou zlepšenie v presnosti? Sícce tu spôsob zakončeia ústí hrá velkú rolu, a je dalším dôležitým faktorom.

(Polemika na margo - Aby sme sa nepotácali jak slepí, bolo by treba urobiť tabulku, s postupným skracovaním (a vždy s rovnakým zakončením ústí) dlhej hlavne,dotoho zaznamenať dľžku/ms. + dotej istej tabulky zaznamenať zmenu rozptylu. Skracovaním prestať keď presnosť už rozchádza. Strielať samozrejme zo stojanu, a ako médium použiť 634, alebo čo najsilnejšie vytunovanú 30,31-ku. Chce to "len" sústruh alebo rúčnú frézu na ústí, chrono, 1 hlaveň z 631-ky a čas...) :roll:
Uživatelský avatar
madbugie
Příspěvky: 1008
Registrován: 16 říj 2008 07:50
Bydliště: Trnava, SK

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od madbugie » 18 led 2013 13:14

tu sú údaje z mojej Slavia 634 a klasické exacty 4,5

hlaveň 45 cm - 228 m.s-1 - sústrel 10 rán cca 11-12 mm na 10 m

hlaveň 35 cm - 220 m.s-1 - sústrel 10 rán cca 8-9 mm na 10 m

hlaveň 30 cm - 212 m.s-1 - sústrel 10 rán cca 6-7 mm na 10 m

a medzi jedným a druhým skracovaním prebehol cca rok takže tá rýchlosť by bola možno o niečo vyššia...

skrátenie bolo robené v držiaku s pravouhlým vodítkom pre pílku na železo, potom šmirglom prichyteným na doske som začisťoval koniec hlavne vždy do pravého uhla prebrúsiť párkrát, a ústie hlavne som dokončoval brúsnym ihlanom vo vrtačke na cca 1000 otáčkach

ono nie je to možno celkom objektívne s tou presnosťou... som robil aj dalšie úpravy na slávke... (v príslušnom vlákne je to všetko postupne popísané...)

ale keď si vezmem stredový rozptyl, tak som sa z 7,5 mm dostal na 2,5 mm čo je si myslím už celkom slušné na sláviu...
- - - = = = (( as mad as possible )) = = = - - -
AirArms Pro-Sport + Hawke Eclipse 30 SF 6-24x50 + Kozap č. 23 + JSB Exact 4,52 mm (bolo 5,52 mm)
Martin77
Příspěvky: 115
Registrován: 29 čer 2008 21:37
Bydliště: SR-západ

Re: tuning Slavie 620 a 631

Příspěvek od Martin77 » 18 led 2013 13:36

Presnost sa zlepšila,ale musel som dat závažie na ústie lebo bola príliš lahká na predok.
Po zrezaní sa nástrel na 20m posunul o zhruba 10cm hore.
Odpovědět