tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Moderátoři:Moderátoři, GunShop.cz
V pístu nehledej záludnost, je to normální. Nechci tě připravovat o iluze s tím udělaným vodítkem, spíš než vodítko si udělal závaží do pístu. Pružina se opírá o vnitřní stěnu pístu, sice o ni dře, ale nemůže nikam vybočit. Aby nedřela pružina o píst tak proto ALU nebo PET. Jiná situace je vzadu kde je pružina opřená, tak tam musí být v pružině vnitřní vodítko, které pružinu umravní.
Re: tuning Slavie 620 a 631
2honda
Napadá ma postava Red Tevje z filmu "filikár na streche", kde z troch chlapov dvaja presadzajú svoje politické presvedčenia, a ten tretí ho vyzve aby sa rozhodol kto má pravdu. Po vypočutí prvého, povie že má pravdu. Potom povie svôj pohlad aj ten druhý, hovorí, že aj on má pravdu. Na to ten tretí, ktorý ho vyzval nech posúdi situáciu vravý že obaja pravdu mať nemôžu. Na to Red Tevje:"vieš čo aj ty máš pravdu"...
Stým chcem povedať,že máš pravdu, ale treba cítiť a počuť ten rozdiel! (lebo keď je natiahnutá (viď. foto 03-Rezerva.jpg) skoro po celej dľžke je vypodloženáv z vnútra = šanca aby pružina sa oprela o piest je minimalizovaná.)
Napadá ma postava Red Tevje z filmu "filikár na streche", kde z troch chlapov dvaja presadzajú svoje politické presvedčenia, a ten tretí ho vyzve aby sa rozhodol kto má pravdu. Po vypočutí prvého, povie že má pravdu. Potom povie svôj pohlad aj ten druhý, hovorí, že aj on má pravdu. Na to ten tretí, ktorý ho vyzval nech posúdi situáciu vravý že obaja pravdu mať nemôžu. Na to Red Tevje:"vieš čo aj ty máš pravdu"...
Stým chcem povedať,že máš pravdu, ale treba cítiť a počuť ten rozdiel! (lebo keď je natiahnutá (viď. foto 03-Rezerva.jpg) skoro po celej dľžke je vypodloženáv z vnútra = šanca aby pružina sa oprela o piest je minimalizovaná.)
Re: tuning Slavie 620 a 631
Díky, takhle jsem si to představoval.madbugie píše:Mr. Handy pohladaj vo vlákne o S634 moje príspevky o skracovaní hlavne aj s návodmi
stačí ti jednoduchý pílkový uholník - je to v podstate U-čko so zárezmi na pílu 90° 45 ° 60° bývajú najčastejšie... (určite to budú mať v Baumaxe, Hornbachu a pod.) a k tomu pílka na železo...
potom potrebuješ šmirgel... ja som použil 120, 250, 500 na krížne začistenie odrezaného proste na kus rovného dreva, plastu natiahneš šmirgel a v jednom smere zapomoci toho uholníka šmirgluješ, až je to "jednoliate" potom hlaven otočíš o 90°a zasa prešmirgluješ
a nakoniec ukončenie vývrtu... ja som použil brúsny ihlanový nadstavec a vrtačku na cca 1000 otáčkach len jemne som sa priblížil k vývrtu, trošku som to prebehol a bolo...
a potom som si z 1000ky šmirgla spravil takú maličkú ruličku a jemne s ním odihlil vývrt
potom stačí načierniť, vyfúkať prípadne handričkou vyčistiť vývrt a smelo do toho...
To Lori75: S tou prasárnou jsem to psal trochu jinak... A neboj, rovnání hlavní jsem se přímo zůčastnil

Ano, to je opravdu jednoduché, vylisovat hlaveň z pouzdra, abych to mohl hodit do soustruhu...Lori75 píše:Ale kludne sa pusti do skracovania, keby sa ti to nepodarilo s uholníkom cez svetlo dať do 90°, nekôr ešte furt to môžeš hodiť k niekomu na sústruh..
A ještě mi řekni jak si přišel na to, že PET-tunnning / Alu-tunnig snižuje výkon zbraně? Já ho mám na své slávce také, ale pokles výkonu jsem nezměřil.
Re: tuning Slavie 620 a 631
V mojom prípade plechovkový tuning výkon neznížil ale dokonca o trochu zvýšil.
Pružina(naolejovaná) išla do piesta s výplnou dost natesno,tak si myslím že sa pri nátahu nemôže roztiahnut do strán a preto má väčší výkon.
Nepoužil som Al-plechovku ale ocelovú(pritahujúcu magnet)z nejakého lacnejšieho druhu piva.
Má odstrielaných vyše 3000 rán a stále drží.
Pružina(naolejovaná) išla do piesta s výplnou dost natesno,tak si myslím že sa pri nátahu nemôže roztiahnut do strán a preto má väčší výkon.
Nepoužil som Al-plechovku ale ocelovú(pritahujúcu magnet)z nejakého lacnejšieho druhu piva.
Má odstrielaných vyše 3000 rán a stále drží.
Re: tuning Slavie 620 a 631
2 Mr Handy
Tak prosím oprav ma ak sa mýlim, a napíš aké máš stým skúsenosti, mám záujem o tvoje informácie... Podla mňa limit odpadu pri vrtoch, zrejme určuje aj obtiažnosť dodatočného opracovani na sústruhu (aj keď vývrt vyjde na boku železa -aj to sa môže stať) ...Vlastne v stručnosti som chcel poukázať na fakt(str.41), že pri skracovaní hlavne nemôžno rátať s perfektnou dierou, a treba zvážiť aj toto riziko...Chápeš ma?...
Puzdo som nechal na hlavni, o číslo menším priebojníkom (odvodené od slova "prije...ať") než vrt pre kolík článku (č.14) som udrel priblížne s rovnakou silou z jednej aj z druhej strany na kolík. Kým sa nepohla, som zvyšoval silu úderu. Potom čo pohla, smer už bol jasný. Stranu ktorá prešla cez puzdra, som jemne zarovnal malým kladivkom, a tak som odstránil len článok s napínaciou pákou. Oska sústruhu je dutá, šlo tam bez problémov. Mám lahký sústruh, a aby nevybrovala som vyrobil konickú manžetu (čo šla do dutej osky sústruhu) v strede 15,5mm-ovým vrtom pre vlaveň...a tak (a žiadný attack)...
Pokles výkonu som zaznamenal primitívnou metódou, popísaná na str.40. Ak ja jediný som zaregistroval pokles, potom som musel urobiť niekde chibu. Budem otom premíšlať...
Otázka: Pri PETtuningu ste nemenili zároveň aj tesnenie piestu?
2Martin77
"Pružina(naolejovaná)"- olej, ktorá potom z pružiný sa dostane do púzdra, môže mať takýto dočasný efekt. Ale ma VELMI zaujíma tá plechovka (obchod alebo značka.Hocciaká informácia...) Dobrý postrech "že sa pri nátahu nemôže roztiahnut do strán a preto má väčší výkon"-prirátal by som ešte mieru trenia, tj. hrúbka plechu.
Tak prosím oprav ma ak sa mýlim, a napíš aké máš stým skúsenosti, mám záujem o tvoje informácie... Podla mňa limit odpadu pri vrtoch, zrejme určuje aj obtiažnosť dodatočného opracovani na sústruhu (aj keď vývrt vyjde na boku železa -aj to sa môže stať) ...Vlastne v stručnosti som chcel poukázať na fakt(str.41), že pri skracovaní hlavne nemôžno rátať s perfektnou dierou, a treba zvážiť aj toto riziko...Chápeš ma?...
Puzdo som nechal na hlavni, o číslo menším priebojníkom (odvodené od slova "prije...ať") než vrt pre kolík článku (č.14) som udrel priblížne s rovnakou silou z jednej aj z druhej strany na kolík. Kým sa nepohla, som zvyšoval silu úderu. Potom čo pohla, smer už bol jasný. Stranu ktorá prešla cez puzdra, som jemne zarovnal malým kladivkom, a tak som odstránil len článok s napínaciou pákou. Oska sústruhu je dutá, šlo tam bez problémov. Mám lahký sústruh, a aby nevybrovala som vyrobil konickú manžetu (čo šla do dutej osky sústruhu) v strede 15,5mm-ovým vrtom pre vlaveň...a tak (a žiadný attack)...
Pokles výkonu som zaznamenal primitívnou metódou, popísaná na str.40. Ak ja jediný som zaregistroval pokles, potom som musel urobiť niekde chibu. Budem otom premíšlať...
Otázka: Pri PETtuningu ste nemenili zároveň aj tesnenie piestu?
2Martin77
"Pružina(naolejovaná)"- olej, ktorá potom z pružiný sa dostane do púzdra, môže mať takýto dočasný efekt. Ale ma VELMI zaujíma tá plechovka (obchod alebo značka.Hocciaká informácia...) Dobrý postrech "že sa pri nátahu nemôže roztiahnut do strán a preto má väčší výkon"-prirátal by som ešte mieru trenia, tj. hrúbka plechu.
Re: tuning Slavie 620 a 631
Viděl jsi prosím tě někdy vyrábět hlaveň? Vrtání na přesný průměr se dnes už používá většinou v "domácích" podmínkách (malá puškařská firma). Tam ať si klidně srovnávají křiví vývrt na soustruhu. Ale jak už jsem jednou říkal, je to prasárna (srovnávat to na soustruhu). Ve zbrojovce (CZUB) už pár desítek let používají metodu kování vývrtu za studena (Jestli i na vzduchovky to nevím, už je to pár let co jsem se na to byl podívat). Každopádně nic o velké zmetkovosti neříkali a ani jsem si nevšiml, že by jim tam nějaká hlaveň uhýbala. Křivý vývrt očekávám na čínské vzduchovce (moje QB78 ho mělo
) HOWG.
S tím sundáním pouze táhla je to dobrý nápad, nevím proč mě to netrklo taky
.
Add pet-tunning. Velký vliv má mezera mezi pružinou a pouzdrem ve kterém běhá. Když je velká vůle tak pružina chrastí. Kroutí se do stran a vydává různé pazvuky -> zbytečně ztrácí energii (ale malinko, horší je ten zvuk). Pokud je více na těsno, tak je samozřejmě bržděna -> menší výkon. Při pet-tunningu musíš najít správný kompromis (každá pružina je trochu jiná).

S tím sundáním pouze táhla je to dobrý nápad, nevím proč mě to netrklo taky

Add pet-tunning. Velký vliv má mezera mezi pružinou a pouzdrem ve kterém běhá. Když je velká vůle tak pružina chrastí. Kroutí se do stran a vydává různé pazvuky -> zbytečně ztrácí energii (ale malinko, horší je ten zvuk). Pokud je více na těsno, tak je samozřejmě bržděna -> menší výkon. Při pet-tunningu musíš najít správný kompromis (každá pružina je trochu jiná).
Re: tuning Slavie 620 a 631
Ďakujem za konštruktívnu odpoved, (vo výrobe som nebol - na živo som nevidel ale videá z rôzných období) ale čo si videl kedysi na exkurzií v CZUB-ke dneska môže byť už zastaralá. Z obdobia ktorého pochádza väčšie percento zbraní ktoré v tomto vlákne riešíme, pochádza z času keď stebou spomínaný technológický proces ešte bol asi sci-fi... keď prasárna = hi-tech. A hlavne mi ide o cal. 4.5, a nie 9mm alebo delá.
Re: tuning Slavie 620 a 631
Plechovka bola od piva AMBROSIUS special:
http://mariusica.wordpress.com/2009/01/ ... s-special/
Ktorá plechovka je ocelová najlahšie zistíš ked si na nákup zoberieš malý magnet
.
http://mariusica.wordpress.com/2009/01/ ... s-special/
Ktorá plechovka je ocelová najlahšie zistíš ked si na nákup zoberieš malý magnet

Re: tuning Slavie 620 a 631
Ďík... 

Naposledy upravil(a) Lori75 dne 04 bře 2013 00:05, celkem upraveno 1 x.
Re: tuning Slavie 620 a 631
Dnes som si dal 3 terče po 10rán na 20m a s výsledkom som velmi spokojný
.
TUNING:
-Slavia630
-hlaveň skrátená na 37,5cm
-závažie hlavne 370 gramov
-uzamykanie hlavne z 631-ky
-piest pre Sl.634+plechovkový tuning(ocel)
-pružina z 630-ky
-celková dlžka 106cm
-hmotnost s puškohladom 3,5kg.

TUNING:
-Slavia630
-hlaveň skrátená na 37,5cm
-závažie hlavne 370 gramov
-uzamykanie hlavne z 631-ky
-piest pre Sl.634+plechovkový tuning(ocel)
-pružina z 630-ky
-celková dlžka 106cm
-hmotnost s puškohladom 3,5kg.
Re: tuning Slavie 620 a 631
Takže skrátenie hlavne dosť pridalo na presnosti? Meral si rýchlosť pred skratením?
Re: tuning Slavie 620 a 631
Pridalo,ale až po nasadení závažia na hlaven.
Údaje o rýchlosti pred a po skrátení sú o 2 stránky dozadu.
Skrátená je už od 2010-teho,vystrelených minimálne 3000 rán a rýchlost je stále rovnaká (Ex.RS 219-220ms),
pritom tú pôvodnú pružinu som v nej nechal iba na skúšku aká bude...a tak tam aj zostala.
Údaje o rýchlosti pred a po skrátení sú o 2 stránky dozadu.
Skrátená je už od 2010-teho,vystrelených minimálne 3000 rán a rýchlost je stále rovnaká (Ex.RS 219-220ms),
pritom tú pôvodnú pružinu som v nej nechal iba na skúšku aká bude...a tak tam aj zostala.
Re: tuning Slavie 620 a 631
Čiže ak by som trebars dal na hlaveň polkilové závažie a do pažby tiež, tak by sa mala presnosť zvýšiť aj bez toho, aby som pílil hlaveň?
Re: tuning Slavie 620 a 631
Závažie som skúšal aj pred skrátením.Rozptyl sa posunul dolu a mal som pocit že sa ešte zhoršil.Bola nepríjemne tažká na predok.
Odrezanie 15cm hlavne bolo viac cítit vo vyvážení ako som čakal a vzduchovka začala trocha nadskakovat pri výstrele,a vtedy závažie dost pomohlo.
Odrezanie 15cm hlavne bolo viac cítit vo vyvážení ako som čakal a vzduchovka začala trocha nadskakovat pri výstrele,a vtedy závažie dost pomohlo.
Re: tuning Slavie 620 a 631
Velmi dobrý výsledok...klobúk dole
Každý model je navrhnutý (však sú zato zepletený) z továrne tak, aby bol vyvážený...
Keď mi urobýme (pozitívny) zásah do výkonu ako prvé, musí sa to podpísať negatívne na presnosti. Zvýšia sa celkové vybrácie, preto sa tu riešilo skrátenie hlavne. Ja som sa vydal ale inou cestou, po + výkon, som vyrobil ťažšiu pažbu na zníženie kopanca, a dovyvážil s závažím+kompom (pôvodnou dľžkou hlavne). Účinok bol pozitívný, tak z toho vyvodzujem že asi môžeš použiť závažie na zredukovanie vybrácií, ale budeš musieť zvýšiť hmotnosť pažby (napr. železný plát pod pätku, alebo zavrtať do pažby pre olovenu vložku).
Nakoniec ale ja som z nej zrezal, a nelutujem...
Každý model je navrhnutý (však sú zato zepletený) z továrne tak, aby bol vyvážený...
Keď mi urobýme (pozitívny) zásah do výkonu ako prvé, musí sa to podpísať negatívne na presnosti. Zvýšia sa celkové vybrácie, preto sa tu riešilo skrátenie hlavne. Ja som sa vydal ale inou cestou, po + výkon, som vyrobil ťažšiu pažbu na zníženie kopanca, a dovyvážil s závažím+kompom (pôvodnou dľžkou hlavne). Účinok bol pozitívný, tak z toho vyvodzujem že asi môžeš použiť závažie na zredukovanie vybrácií, ale budeš musieť zvýšiť hmotnosť pažby (napr. železný plát pod pätku, alebo zavrtať do pažby pre olovenu vložku).
Nakoniec ale ja som z nej zrezal, a nelutujem...
