Slavia 620
Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz
U 620 staršího provedení těsnění pístu kožené, u novějšího silonové, které je shodné pro 630, 631. Rozdílné provedení pístů u st. a nov. provedení rovněž rozdílné, ale možno záměny. 630 a 631 má úplně jiný systém záchytu pístu proti 620. Výměna silonového těsnění bez poškození při montáži je následující: Těsnění se vloží na dno válce. Projde lehce s trochou opatrnosti přes závity a otvory proti tomu než když je nasazené na pístu. Pak se do válce dá píst a tlakem se těsnění namáčkne ( nebouchat ) , když naskočí tak to oznámi cvaknutím, lupnutím nevím jak to pojmenovat. Montáž vyčištěného a pak lehce naolejovaného mechanizmu je samozřejmostí. Hlavně nepoužívat na mazání a to pak i během provozu nějaky lepavy motoráky nebo převoďáky, není vhodná ani vazelína, to to sice neulepí, ale má snahu stírat se právě na těch kritických místech kde pak dochází k zadírání. Už jsem to předčasem všechno popisoval, už se opakuju. Ale ještě jednu věc bych zopakoval a to je použítí přípravku do aut proti zadření a toto je vhodny použít hned do nové pružinovky než se někde začne něco kousat.
Vedení pružiny je vzadu.
Pružina do 620 se dá použít ze 630 a 1.
Vedení pružiny je vzadu.
Pružina do 620 se dá použít ze 630 a 1.
Přetrženej šroub
Ahoj všem, mam takovej menší větší problém. Dnes jsem dostal slavii 620, stav je celkem dobrej, jenže trošku kmitala hlaveň, tak jsem chtěl utáhnout ten šroub (nevim jak se mu má řikat, prostě ten šroub co drží hlaveň), jenže jak se snažím to lehce utáhnout, tak šroub nepřirozeně poskakuje. Tak jsem ho horkotěžko vyšrouboval a čekalo mě nepříjemné překvapení, závit zůstal vevnitř a já měl pouze část bez závitu, tak se chci zeptat jestli se dá ten šroub sehnat v železařství (už se mi stalo, když jsem potřeboval určitý šroub do počítače, že sem ho nikd enemoh sehnat). Vim, že nebude mít ty drážky na pojistnej šroubek, ale to nevadí, se dyžtak časem vybrousí. Má někdo podobnou zkušenost?
- Alexxxus
- Odborník na vzduchovky
- Příspěvky: 10834
- Registrován: 29 črc 2006 20:05
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Poradím ti co půjde šroub má stoupání 1 tedy není úplně běžný, doporučuju ti šroub namazat kokakolou po čase se kola prožere rzi, a šroub vytáhnout s pomocí vytahovače zalomených šroubů. Šroub složit z obou částí a nechat vyrobit šikovným soustružníkem z lepšího železa - nedoporučuju obyčejné šrouby z železářtsví - po krátkém čase by se šroub ožvejkal a budeš tam kde jsi ted. Takže nic neuspěchat a pomalými krůčky vyndat .... nahradní šroub by jsi možná sehnal v podnikové prodejně CZUB.
Daystate Griffin - special edition 007/150 .177 + Deon March 1-10x24
AirArms ProSport .177 + Sightron SIII 10 x 42 MMD
Anschutz HP 9015 + Deon March
Mojí češtinu prosím omluvte.
http://www.alexxxus.cz recenze vzduchovek optik a doplňků
AirArms ProSport .177 + Sightron SIII 10 x 42 MMD
Anschutz HP 9015 + Deon March
Mojí češtinu prosím omluvte.
http://www.alexxxus.cz recenze vzduchovek optik a doplňků
Přetrhlej šroub
Díky za rady, šroub jsem dokázal vyndat celej (člověk na něj akorát musel tlačit aby ho vyšrouboval, přetrh se do takovy střížky, proto taky poskakoval), zkusim to železařství a napíšu jak jsem dopad, jinak to holt pořeším nějak s otcem (má různy kontakty narozdíl ode mě). K tomu ožvejkaní šroubu, toho bych se tolik nebál, tenhle taky není ožvejkanej, jenom se holt přetrh (nevim jestli sem ho přetrh já nebo už přetrhlej byl, ale spíš už byl přetrhlej), tohle byla spíš únava materiálu, až zejtra koupim olej (doma krom na vaření ani kapka:D, snad seženu ballistol) tak rozeberu píst a všechno a uvidim jak staří zapracovalo na zbylejch součástkách. Jinak jsem se eště chtěl zeptat jak se vyndavá to těsnění na hlavni (je koženy, ale v pořádku tak ho chci jenom nechat nacucat olejem).
Přetrženej šroub
Byl jsem ve všech železářství co máme ve městě a nikde šroub neměli, takže snad otec zvládne sehnat. Jinak se chci zeptat jakej alternativni olej na misto ballistolu by byl nejlepsi (kdybych nesehnal ballistol, tak potřebuju věděť, jakej jinej olej sehnatelnej v krámu s kolama, autodílama a pod. pořídit). A poslední 2 věci jak vyndat to kožene těsněni na hlavni a pomocí čeho se dostat k pístu (vzadu jak u novějšich vzduchovek bývá pojistka je ze spoda ďůlek, do kterýho se něco zastrčí a pomocí toho vyšroubuje, tak se chci zeptat co tam narvat). Díky za trpělivost se mnou a případné rady a návrhy .
Rez v laufu
Mam asi blbou otazku, lze dostat lehkou rez z hlavne? Pripadne cim nebo jak? Diky, casem zjistuju dalsi a dalsi nemily veci, este kdyby nekdo mel typ jak uvlnit sroub co se asi zadrel (ten na pistu kterej dokud neodelate, neodendate tesneni). Za kazdou radu kolem ty hlavne budu vdecnej, jinak este nez sem to rozebral a prisel na tyhle ruzny neduhy tak to litalo celkem i rovne.
Já to teď zkusím:
1. Na oleji zase tak nezáleží, nesmí být aditivovaný (motorový), protože to někdy žere brynýr. Stačí i obyčejný olej na jízdní kola, ale je dost řídký. Konkor a WD moc nemažou (přesněji nemají zvláštní kluzné vlastnosti) - ty jsou na konzervaci nebo čištění.
2. Pokud je těsnění pístu v pořádku, tak bych to nerozbíral, stačí nakapat olej. Šroub co drží těsnění bude zevnitř v pístu pojištěný proti vytočení zaklepnutím a ještě rozklepaný od toho, jak se mlátí píst ve válci.
Na mazání více namáhaných ploch (šroub hlavně) používám lithium-molybdenovou vazelínu.
3. Vnitřek hlavně by se měl čistit ohleduplně, ale pokud už je to moc rezavé, tak je to bída. V krajním případě používám svařovací mosazný drát, na který na drážkovaný konec natočím trochu čisté vaty a do té vaty natočím několik drátků z ocelové vlny hrubost 0 nebo 00. Velmi opatrně a jemně protahovat až do vyleštění. Fleky nevadí, pokud tam není díra. Pozor na ústí hlavně u mušky - to je nejhaklivější. Na finální vyčištění a namazání jsou ideální vatové tyčinky.
1. Na oleji zase tak nezáleží, nesmí být aditivovaný (motorový), protože to někdy žere brynýr. Stačí i obyčejný olej na jízdní kola, ale je dost řídký. Konkor a WD moc nemažou (přesněji nemají zvláštní kluzné vlastnosti) - ty jsou na konzervaci nebo čištění.
2. Pokud je těsnění pístu v pořádku, tak bych to nerozbíral, stačí nakapat olej. Šroub co drží těsnění bude zevnitř v pístu pojištěný proti vytočení zaklepnutím a ještě rozklepaný od toho, jak se mlátí píst ve válci.
Na mazání více namáhaných ploch (šroub hlavně) používám lithium-molybdenovou vazelínu.
3. Vnitřek hlavně by se měl čistit ohleduplně, ale pokud už je to moc rezavé, tak je to bída. V krajním případě používám svařovací mosazný drát, na který na drážkovaný konec natočím trochu čisté vaty a do té vaty natočím několik drátků z ocelové vlny hrubost 0 nebo 00. Velmi opatrně a jemně protahovat až do vyleštění. Fleky nevadí, pokud tam není díra. Pozor na ústí hlavně u mušky - to je nejhaklivější. Na finální vyčištění a namazání jsou ideální vatové tyčinky.
Bohuzel tesneni neni v nejlepsim stavu, v domacich potrebach sem zakoupil kozene do pumpicky (podle fora by melo pasovat, vnejsi obvod 25mm), takze jak snadno vysroubovat ten sroub? Docela silou sem ho uz vysrouboval o 1mm (doufam teda ze uz sem to nezk*rvil), hlaven jsem cistil tak, ze jsem ji dole ucpal toaletakem, nastrikal konkor a pak vycistil hlaven pomoci toaletaku a vlasce, bohuzel rez v hlavni je patrna nerovynm povrchem, takze kdyz si sezenu tu vatu z dratu (ocelovejch bych se bal, pry se dela i hlinikova i z jinych kovu) pude to rpyc (je mi jasne ze to s hlavni co nepoznala rez bude nesrovnatelny, ale lepsi neco nez nic). A jak sem pochopil, konkorem namastit namahana mista neni nejlepsi, takze este nejake kluzke mazadlo? Z vazeliny jsem vylecenej, dnes jsem odstranoval vazelinu mozna starou i 40 let:D jako bylo to neco dostat dolu (nekde to ani neslo, ale to jsou mista kde je to jedno). Jinak diky za rady a trpelivost
Zase ja
Tak sroub zadnou pojistku nemel, ale rozsiroval se, po nahrati sme ho horkotezko vysroubovali a pak projeli na "vykrajovaci zavitu" (nevim jak se to menuje, ten blbinec na delani zavitu), takze sem tam dal to tesneni z pumpicky (musel jsem akorat zvetsit diru), vykon moc nepopolez a vzduchovka stale ma dost kovovy zvuk pri vystrelu (jak ten pist narazi na konec no) s porovnanim se slavii 631 (o 10 mladsi sestrenice:D) je to desnej kraval a dost neprirozenej zvuk. Jinak flasku z vodou od matonky obcas prostreli obcas ne. Hlaven i presto, ze je uvnitr trocha rzi, strili pomerne presne (horizontalne zadnej problem, jenom vertikalne clovek nevi jestli uz ma mirit vejs ci ne). Jinak ma otazka je zda vymenit 40 let starou pruzinu:D za pruzino do 625 nebo za do 630/631? Jakej je v nich rozdil, popr. ktera je silnejsi.
- Artifex
- Moderátor
- Příspěvky: 1848
- Registrován: 21 lis 2006 00:47
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem také vytáhl starou slávku 620, ležela nepoužita v kůlně otce přítelkyně drahnou dobu, rok výroby 68. Dřevo bylo ve strašném stavu, kov rezavý, jediné štěstí že vnitřek byl důkladně naolejován, tedy vývrt nepoškozen a píst také bez vady. Nuže jal jsem se restaurování, kov jsem opískoval od rzi, lehce vyleštil, pažbu ohobloval, namořil a nalakoval a voilá: zde je vidět výsledek:
Kupodivu je velice přesná, hradla jsem ještě netestoval jelikož je nemám takže o síle zatím nepovím. Pružina i těsnění pístu a hlavně jsou v poměrně dobrém stavu ale pro jistotu je vyměním za nové kusy ze slávky 630 až bude čas...
Kupodivu je velice přesná, hradla jsem ještě netestoval jelikož je nemám takže o síle zatím nepovím. Pružina i těsnění pístu a hlavně jsou v poměrně dobrém stavu ale pro jistotu je vyměním za nové kusy ze slávky 630 až bude čas...
Glock 43, HK USP, CZ 27, 45, 50, 52, 75B, 44/81, 82, Derringer GG .45+9mm,
SVD 63, AKS74u, Brno mod. 4, Optima B12, M870
Sa vz. 26, 58, 61, UK 59, UZI, CQ-A1
Slavia 631, Slavia 634+Nikko Stirling 6x40AO, Crossman 1377
SVD 63, AKS74u, Brno mod. 4, Optima B12, M870
Sa vz. 26, 58, 61, UK 59, UZI, CQ-A1
Slavia 631, Slavia 634+Nikko Stirling 6x40AO, Crossman 1377
Re: Slavie 620
Krasa prace
Ale, ... je tam nak vyresena povrchova uprava kovovych casti, bo bych mel strach, ze to bude nachylny na lisku.
Ale, ... je tam nak vyresena povrchova uprava kovovych casti, bo bych mel strach, ze to bude nachylny na lisku.
- Artifex
- Moderátor
- Příspěvky: 1848
- Registrován: 21 lis 2006 00:47
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slavie 620
Průhledný lak na kov to jistí
Glock 43, HK USP, CZ 27, 45, 50, 52, 75B, 44/81, 82, Derringer GG .45+9mm,
SVD 63, AKS74u, Brno mod. 4, Optima B12, M870
Sa vz. 26, 58, 61, UK 59, UZI, CQ-A1
Slavia 631, Slavia 634+Nikko Stirling 6x40AO, Crossman 1377
SVD 63, AKS74u, Brno mod. 4, Optima B12, M870
Sa vz. 26, 58, 61, UK 59, UZI, CQ-A1
Slavia 631, Slavia 634+Nikko Stirling 6x40AO, Crossman 1377
Slavia 620
Prosim o radu. Píst do Slavie 620 pasuje aj z nejakej inej vzduchovky ? Dakujem .