
1 - smajlíci (či jiná losovatelná položka). Jo, ať se třeba po dvou opakováních vyřadí, vždyť by byla škoda střílet pořád to samé, když je v klobouku více možností...
2 - zátěž... Ona je to jediná položka, kde hraje roli čas (rychlost). Bohužel bylo v průběhu dějin změněno bodování, takže dnes už není rovnováha mezi dosaženým časem a nastříleným počtem bodů, ale bodový výsledek má mnohonásobně vyšší důležitost než čas... Mně to přijde škoda. A zátěž - držet pušku 10 sec je snad nějaká zátěž? Ono i těch 5 kliků je docela odvážné vydávat za "zátěž". Chápu argument fyzických omezení a věku, ale osobně bych byl pro hledání variant (jako ty navrhované kliky/dřepy/držení), než pro prosté omezení zátěže pro všechny. Mimochodem, kliky se dají řešit mimo té ruky i "pískacím míčkem", který je třeba stlačit hrudníkem. Dolní pozice při kliku je pak jasná pro každého a jednoduše kontrolovatelná

3 - průběžné hodnocení. Na některých soutěžích odstřelovačů se vyvěšují průběžné výsledky (ale vyjímečně po jednotlivých disciplínách, spíše po blocích disciplín, či po dnech), někdy se až do konce nezveřejňují. Zjednodušeně bych řekl, že na více "taktických" soutěžích se spíše nezveřejňují... Byl jsem na takové soutěži a šlo mi o umístění a bylo to pěkný peklo - ty muka nevědomosti o situaci

Obecně se Pha/HK MaO stala víc sportovní disciplínou (kde zvítězí jen ti, kdo "natrénují dané položky"), než "simulace odstřelovačky" nebo snad "prověření schopností střelce". A také je potřeba mít odpovídající "sportovní náčiní" než taktické zbraně

