Tlakov? lahve a pln?n?
Moderátoři:Moderátoři, GunShop.cz
Hm. Mě minule v Trygonu stálo fouknutí 6litrovky z 200 na 300bar 280,-Kč.
Už tam nechodím.
Už tam nechodím.
Na zvířata nestřílím, masa jsou plne obchody.
Jsou jine způsoby jak dokázat, že jsem člověk.
Jsou jine způsoby jak dokázat, že jsem člověk.
Re: Tlakové lahve a plnění
Ty joo to sis dofoukal Nitroxem ?
Potapěču je hafo spousta ma kompresor tak neni problem se k někomu přifařit

low end PCA, PCP, Pružina
Re: Tlakové lahve a plnění
A kam pro 300 barů chodíš?Marťyn píše:Hm. Mě minule v Trygonu stálo fouknutí 6litrovky z 200 na 300bar 280,-Kč.
Už tam nechodím.
Steyr LG 110 + Sightron SIH
http://www.hft-brno.cz
http://www.hft-brno.cz
Re: Tlakové lahve a plnění
http://www.alexxxus.cz/plneni-vzduchovy ... eci-hasici
I když ta poslední brněnská plnírna je na Benešově 21
I když ta poslední brněnská plnírna je na Benešově 21
Re: Tlakové lahve a plnění
Ja som tiez bol prekvapeny cenov. Ale oni maju cenik asi podla pocasia. A podla stranok 300 neplnia. Tak som to prubnul a vyslo to.
FN FAL L1A1 308 Win. Hoyt Dorado 60 Lb, Ruger SR1911 .45, AKS 74U, Benelli SuperNova
Re: Tlakové lahve a plnění
Jihlava Autogar 2x2l dvojče a 1xdvoulitrovka, vše na 300 bar.Na počkání,vstřícnost,ochota, prostě jsem spokojenej.
jo a cena 120 Kč
jo a cena 120 Kč
HW 97K cal.177 + Sightron S1
Atak Arms - Zoraki HP-01Ultra cal.5,5 mm + Kolimator
Slavia 618
CZ 75B cal. 9mm Luger + adapter CZ Kadet cal.22 LR
Atak Arms - Zoraki HP-01Ultra cal.5,5 mm + Kolimator
Slavia 618
CZ 75B cal. 9mm Luger + adapter CZ Kadet cal.22 LR
Re: Tlakové lahve a plnění
Kolik barů jsi měl po vychladnutí? Já chodil taky do Autogaru,pokaždé jinak nikdy 300 barů a cena taky jiná! Nikdy na počkání.
Re: Tlakové lahve a plnění
To Mates444:
Právě na tu Benešovu 21.http://www.rprpaintball.cz/
Je lepší tam zavolat a domluvit se.
Právě na tu Benešovu 21.http://www.rprpaintball.cz/
Je lepší tam zavolat a domluvit se.
Na zvířata nestřílím, masa jsou plne obchody.
Jsou jine způsoby jak dokázat, že jsem člověk.
Jsou jine způsoby jak dokázat, že jsem člověk.
Re: Tlakové lahve a plnění
Kdys tam byl? Mně plnili vloni 7 litrů na 300 bar za 105,- Kč, žádný problém. Dnes ale mají na stránkách sdělení, že jejich kompresor neumí naplnit 300 bar láhve zakoupené mimo jejich prodejnu! To jako myslí vážně? Láhev jsem kupoval v Jablonci, takže mě asi vyženou...suter píše:Zlaty Trygon 8L 200 barr + tankove dvojca na 300 a cca 180 Kč
Re: Tlakové lahve a plnění
Buďto Ti řeknou jen 200bar a nebo Ti to naplní a přitlačí Ti na ceně.
Na zvířata nestřílím, masa jsou plne obchody.
Jsou jine způsoby jak dokázat, že jsem člověk.
Jsou jine způsoby jak dokázat, že jsem člověk.
Re: Tlakové lahve a plnění
ja som to tiez cital ze 300 neplnia, tak som to skusil, doniesol tankove dvojca a bez problemu. Bolo to 27.4. a bol tam pán o berlych.
FN FAL L1A1 308 Win. Hoyt Dorado 60 Lb, Ruger SR1911 .45, AKS 74U, Benelli SuperNova
Re: Tlakové lahve a plnění
Odstranil jsem nejake detske mouchy z meho kompresoru, dofoukl vsechny sve lahve na 250 bar (vcetne te 30ti litrove), takze jak jsem slibil, dodavam blizsi informace, jak lze svepomoci postavit vysokotlaky kompresor s nizkou porizovaci senou (v mem pripade jsem se dostal na 3500,-)
Napred ale varovani: POZOR, JEDNA SE O STROJ GENERUJICI TLAK AZ 300 BAR, TAKZE KDO O STROJIRENSTVI NIC NEVI, NEMEL BY SE DO TOHO POUSTET !!!!!
Cely system je postaven na AK-150 S. Je to 3 stupnovy dvouvalcovy kompresor z ruskeho tanku T55. U nas se da koupit na inzerat (kdyz mate stesti) s cenou kolem 3000,- nebo lze poridit i jako ulozenku z Excaliburarmy.cz ovsem s cenou 24000,- bez DPH a s cekaci lhutou neco pres mesic. Kdyz jsem kompresor poprve videl, prekvapilo me, jak je maly
Technicka specifikace kompresoru zde: http://www.znamia.ru/eng/production_cat ... ak_150_sv/
Na youtube se daji najit videa postavene na tomto agregatu. Treba zde:
(tenhle tlaci na 250 bar), nebo zde: (tohle je drson a trapi to na 300 bar)
Upozornuji, ze vyrobce ve specifikaci uvadi provozni tlak 150 bar. Takze zatez na 300 bar je dvojnasobek vyrobcem predepsaneho provozniho tlaku! Asi jedine stesti je to, ze je to rusky (vot kakaja teechnika
) a navic jeste z vojenskeho tanku.
Samotny kompresor ovsem nestaci. Ta vec vyzaduje tlakove mazani a navic je ho potreba usadit do bloku, ktery zajisti jednak prisun krouticiho momentu a jednak odvod odpadniho mazaciho oleje. Neprijemne je, ze vystup z kompresoru je kratka drazkovana hridel, takze vyrobit odpovidajici protikus neni zase tak jednoduche.
Dale je potreba vyresit problem s tlakovym olejem. Na vyse uvedenych videiich je pouzito externi cerpadlo. Ja jsem se rozhodl hnat cerpadlo stejnym remenem jako kompresor. Jako idealni se me zdalo pouzit cerpadlo ze servorizeni automobilu. Jednak to uz ma vyresene usazeni remenice a taky to ma vlastni redukcni tlakovy ventil. Vyzadovalo to ale zasah do redukcniho ventilu, nebot motorovy olej ma jinou viskozitu, nez olej v servorizeni. Tlak se me podarilo snizit na prijatelne 4 bary, ovsem za provozu me zacal tlak narustat. Jak se ukazalo, tak v redukcnim ventilu je sitko, ktere se zanaselo bordelem z doma vyrabene olejove nadrze (i kdyz jsem ji proplachl). Nekolikrat jsem tomu daval sanci tim, ze se sitko vycistilo, ale nakonec to dopadlo tak, ze jsem redukcni ventil uplne vyradil z provozu. Tento ventil jsem vyrobil novy, integrovany do soustavy s olejovym filtrem z automobiloveho motoru (a je klid
)
Kompresor i cerpadlo zenu pravdepodobne 3kW motorem (nema to stitek). Asi je to zbytecne moc silne. Doma jsem pak uz mel jen motor o vykonu 1,5 kW coz me prijde zase malo ........ Remenice jsou z auta na plochy drazkovany remen. Motor toci 1450 ot. za minutu, vhodnou volbou prumeru remenic jsem se dostal s kompresorem na 1800 ot./min cimz jsem se priblizil k optimalnim otackam uvedenym viz specifikace.
Chlazeni mam resene stejne jako na vyse uvedenem videu. Tohle je asi nejslabsi stranka celeho reseni. Dobudoucna pravdepodobne nahradim axialni ventilator za radialni. Tak se da efektivneji vyuzit bodoveho chlazeni obou valcu.
Co se tyka samotneho provozu, tak pri behu naprazdno kompresor dost hazi olej do vytlaku. Nevim, jestli je to vlastnost, nebo je muj kompresor jiz za zenitem, nicmene pri zatizeni to uz olej nehazi, naopak jsem zaznamenal mirny prusak tlakoveho vzduchu do prepadu zpet do olejove nadrze. Snazil jsem se vyrobit nejaky odlucovac oleje, ale dopadlo to tak, ze odlucovac neodlucuje
Takze to nenechavam bezet naprazdno a tuhle vec resit nebudu. Na netu jsem se docetl od nejakeho rusa, ze v pripade, bude-li tento kompresor na sani preplnovan normalnim dilenskym kompresorem, jeho vykon vzroste (ne co do tlaku, ale do rychlosti foukani). Ovsem toto reseni snizi zivotnost kompresoru na nekolik stovek provoznich hodin. Bez preplnovani je kompresor pry schopen natocit nekolik tisic provoznich hodin. Coz je celkem slusne. Puvodne jsem preplnovani v planu mel, ale nakonec se ridim heslem "co se vlece, neutece", zase tak malo casu nemam
a zase tak pomalu to nejde.
Na vystupu tlakoveho vzduchu mam udelanou koncovku jako je na QF u FX, takze k plneni lahve pouzivam stejnou hadici jako na plneni kartuse. Tlakuji vzdy od sameho zacatku nejdrive do prazdneho objemu v hadici a az nastoupa tlak na zbytkovy tlak v lahvi, oteviram ventil lahve. Urcite by to slo plnit rovnou pripojenim na primy zbytkovy tlak v lahvi ...... jen se me zda, ze pri postupne zatezi se napred stihne kompresor poradne promazat nez to dostane na plne kule. Jednou se me nepodarilo ventil lahve otevrit vcas, takze jsem na vlastni oci videl, ze tlak v hadici stoupl na 300 bar a urcite by to slo jeste vic - asi tam case dodelam i nejaky pojistovaci ventil
A to je asi tak vse. Snad to bude nekomu prinosem, kdyztak se ptejte. Nebo kdyby nekdo potreboval naplnit lahev z meho okoli - i to lze. Tedy zatim tak na 250 - 260 bar.
Napred ale varovani: POZOR, JEDNA SE O STROJ GENERUJICI TLAK AZ 300 BAR, TAKZE KDO O STROJIRENSTVI NIC NEVI, NEMEL BY SE DO TOHO POUSTET !!!!!
Cely system je postaven na AK-150 S. Je to 3 stupnovy dvouvalcovy kompresor z ruskeho tanku T55. U nas se da koupit na inzerat (kdyz mate stesti) s cenou kolem 3000,- nebo lze poridit i jako ulozenku z Excaliburarmy.cz ovsem s cenou 24000,- bez DPH a s cekaci lhutou neco pres mesic. Kdyz jsem kompresor poprve videl, prekvapilo me, jak je maly

Technicka specifikace kompresoru zde: http://www.znamia.ru/eng/production_cat ... ak_150_sv/
Na youtube se daji najit videa postavene na tomto agregatu. Treba zde:
(tenhle tlaci na 250 bar), nebo zde: (tohle je drson a trapi to na 300 bar)
Upozornuji, ze vyrobce ve specifikaci uvadi provozni tlak 150 bar. Takze zatez na 300 bar je dvojnasobek vyrobcem predepsaneho provozniho tlaku! Asi jedine stesti je to, ze je to rusky (vot kakaja teechnika

Samotny kompresor ovsem nestaci. Ta vec vyzaduje tlakove mazani a navic je ho potreba usadit do bloku, ktery zajisti jednak prisun krouticiho momentu a jednak odvod odpadniho mazaciho oleje. Neprijemne je, ze vystup z kompresoru je kratka drazkovana hridel, takze vyrobit odpovidajici protikus neni zase tak jednoduche.
Dale je potreba vyresit problem s tlakovym olejem. Na vyse uvedenych videiich je pouzito externi cerpadlo. Ja jsem se rozhodl hnat cerpadlo stejnym remenem jako kompresor. Jako idealni se me zdalo pouzit cerpadlo ze servorizeni automobilu. Jednak to uz ma vyresene usazeni remenice a taky to ma vlastni redukcni tlakovy ventil. Vyzadovalo to ale zasah do redukcniho ventilu, nebot motorovy olej ma jinou viskozitu, nez olej v servorizeni. Tlak se me podarilo snizit na prijatelne 4 bary, ovsem za provozu me zacal tlak narustat. Jak se ukazalo, tak v redukcnim ventilu je sitko, ktere se zanaselo bordelem z doma vyrabene olejove nadrze (i kdyz jsem ji proplachl). Nekolikrat jsem tomu daval sanci tim, ze se sitko vycistilo, ale nakonec to dopadlo tak, ze jsem redukcni ventil uplne vyradil z provozu. Tento ventil jsem vyrobil novy, integrovany do soustavy s olejovym filtrem z automobiloveho motoru (a je klid

Kompresor i cerpadlo zenu pravdepodobne 3kW motorem (nema to stitek). Asi je to zbytecne moc silne. Doma jsem pak uz mel jen motor o vykonu 1,5 kW coz me prijde zase malo ........ Remenice jsou z auta na plochy drazkovany remen. Motor toci 1450 ot. za minutu, vhodnou volbou prumeru remenic jsem se dostal s kompresorem na 1800 ot./min cimz jsem se priblizil k optimalnim otackam uvedenym viz specifikace.
Chlazeni mam resene stejne jako na vyse uvedenem videu. Tohle je asi nejslabsi stranka celeho reseni. Dobudoucna pravdepodobne nahradim axialni ventilator za radialni. Tak se da efektivneji vyuzit bodoveho chlazeni obou valcu.
Co se tyka samotneho provozu, tak pri behu naprazdno kompresor dost hazi olej do vytlaku. Nevim, jestli je to vlastnost, nebo je muj kompresor jiz za zenitem, nicmene pri zatizeni to uz olej nehazi, naopak jsem zaznamenal mirny prusak tlakoveho vzduchu do prepadu zpet do olejove nadrze. Snazil jsem se vyrobit nejaky odlucovac oleje, ale dopadlo to tak, ze odlucovac neodlucuje





Na vystupu tlakoveho vzduchu mam udelanou koncovku jako je na QF u FX, takze k plneni lahve pouzivam stejnou hadici jako na plneni kartuse. Tlakuji vzdy od sameho zacatku nejdrive do prazdneho objemu v hadici a az nastoupa tlak na zbytkovy tlak v lahvi, oteviram ventil lahve. Urcite by to slo plnit rovnou pripojenim na primy zbytkovy tlak v lahvi ...... jen se me zda, ze pri postupne zatezi se napred stihne kompresor poradne promazat nez to dostane na plne kule. Jednou se me nepodarilo ventil lahve otevrit vcas, takze jsem na vlastni oci videl, ze tlak v hadici stoupl na 300 bar a urcite by to slo jeste vic - asi tam case dodelam i nejaky pojistovaci ventil

A to je asi tak vse. Snad to bude nekomu prinosem, kdyztak se ptejte. Nebo kdyby nekdo potreboval naplnit lahev z meho okoli - i to lze. Tedy zatim tak na 250 - 260 bar.
Re: Tlakové lahve a plnění
@Jirin - info perfektni, hod tu jeste nejake pictures. 

HW35, HW40, HW45, HW70
HW97 K - Nikko Stirling Gold Crown Airking 4-12x42
HW100T Carbine - Hawke Sidewinder Tactical 8.5-25x42
HW97 K - Nikko Stirling Gold Crown Airking 4-12x42
HW100T Carbine - Hawke Sidewinder Tactical 8.5-25x42
Re: Tlakové lahve a plnění
Děkuji a hlásím se k naplnění jako první! Jenom musím zjistit kudy k Tobě.
Re: Tlakové lahve a plnění
Tak jsem byl naplnit u Jiřina. Jako vždycky, ochotný a vstřícný! dvě lahve 7L na 250baru/zatím/ ajsem velice spokojen. Na moje střílení to mám do konce roku. Jiřine díky-palec nahoru.