tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Zdravím.
Pustil som sa do renovácie starej slávie 620. Narazil som na dosť závažný problém s púzdrom. je tak opotrebované že kov sa doslova ohol a napínacia páka vyskakuje von pri pokuse o natiahnutie. Dalo by sa to nejak zachrániť, napr. zváračkou alebo nejakou inou metódou, alebo by som potreboval úplne nový diel??
Pustil som sa do renovácie starej slávie 620. Narazil som na dosť závažný problém s púzdrom. je tak opotrebované že kov sa doslova ohol a napínacia páka vyskakuje von pri pokuse o natiahnutie. Dalo by sa to nejak zachrániť, napr. zváračkou alebo nejakou inou metódou, alebo by som potreboval úplne nový diel??
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
tu je obrázok, pardon za dvojitý post
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
620tek je dost ještě v nabídce, tohle bych nezachraňoval. Nechat na ND a koupit jinou, nebo alespoň nějaký vrak z kterého by to šlo použít...
Prach, píst, ... vzduch a bombičky ZATÍM ne.
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
To ja Slavia 620? Podle montážní díry na začátku drážky a okrajového záchytu. To bude potřeba si ujasnit, jinak budeš kupovat náhradní díly a nevycházet z údivu...
IMHO to není jen závada pouzdra. Nejdřív se muselo stát něco na styku táhlo-píst. Respektive kulisa-píst. Táhlo Slavie620 má na konci takovou kulisu. Nejspíš stržené hrany. Proto táhlo začalo vyskakovat a poškodilo takhle pouzdro.
Nápad na opravu nemám žádnej jednoduchej. Buď přefrézovat drážku na větší šířku a vyrobit šitší kulisu podle ní (možná bude potřeba rozšířit i drážku v kaleném pístu = problem). Nebo podél poškozené drážky navařit kolejničky, přefrézovat je a zase vyrobit speciální kulisu. To by se nemusel upravovat píst, zato by se musela upravit pažba.
IMHO to není jen závada pouzdra. Nejdřív se muselo stát něco na styku táhlo-píst. Respektive kulisa-píst. Táhlo Slavie620 má na konci takovou kulisu. Nejspíš stržené hrany. Proto táhlo začalo vyskakovat a poškodilo takhle pouzdro.
Nápad na opravu nemám žádnej jednoduchej. Buď přefrézovat drážku na větší šířku a vyrobit šitší kulisu podle ní (možná bude potřeba rozšířit i drážku v kaleném pístu = problem). Nebo podél poškozené drážky navařit kolejničky, přefrézovat je a zase vyrobit speciální kulisu. To by se nemusel upravovat píst, zato by se musela upravit pažba.
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Zdravím pánové. Prosím o pomoc zkušenějších. Dostal jsem na repas Slávku 630, starší model. Něco chybělo, to jsem dokoupil, ale pořád nezachytává píst na spoušťovém ústrojí. Mám to tedy ve svěráku " vzhůru nohama", ale na funkci by to mít vliv nemělo. Otázka zní: Co se opotřebovává nejdříve. Nechce se mi kupovat spoušť, záchyt pístu i píst.
Má někdo zkušenosti? Viditelné opotřebení na tom nevidím, pružinka mezi spouští s záchytem pístu je.
Děkuji.
Má někdo zkušenosti? Viditelné opotřebení na tom nevidím, pružinka mezi spouští s záchytem pístu je.
Děkuji.
Prach, píst, ... vzduch a bombičky ZATÍM ne.
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Nejde edit....
Ještě mě napadla jedna věc. Čepy spouště i záchytu pístu jsem koupil nové, ale jsou v pouzdru nějaké moc volné na můj vkus. Mohlo by to být i tím? Přeci jen vůle k vůli a může to dělat brykule.
Ještě jednou díky.
Ještě mě napadla jedna věc. Čepy spouště i záchytu pístu jsem koupil nové, ale jsou v pouzdru nějaké moc volné na můj vkus. Mohlo by to být i tím? Přeci jen vůle k vůli a může to dělat brykule.
Ještě jednou díky.
Prach, píst, ... vzduch a bombičky ZATÍM ne.
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Nemám zkušenosti, nikdy jsem 630 neměl v ruce, ale při pohledu na rozpad sestavy mě něco napadá:
Schází ti vodítko pružiny (23).
Osička pístu se bez něj může pružně ohýbat (jestli už není ohnutá trvale) pročež ze záchytu vyskočí. Třeba.
Schází ti vodítko pružiny (23).
Osička pístu se bez něj může pružně ohýbat (jestli už není ohnutá trvale) pročež ze záchytu vyskočí. Třeba.
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Dík za nápad, ale neschází a je rovná.
Mě jen nejde do hlavy, že píst drží v tom vehementu ( držáku ) tak nějak naplocho, místo klasického ozubu. Vsázím na to, že to bude ono. Jen aby to ono bylo, poštovný není zadarmo a objednávat ještě tohle a pak tamto je na nic. Proto můj dotaz.
Mě jen nejde do hlavy, že píst drží v tom vehementu ( držáku ) tak nějak naplocho, místo klasického ozubu. Vsázím na to, že to bude ono. Jen aby to ono bylo, poštovný není zadarmo a objednávat ještě tohle a pak tamto je na nic. Proto můj dotaz.
Prach, píst, ... vzduch a bombičky ZATÍM ne.
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Zdravim, vlastnim starsi Slavku 631 de luxe a chtel bych na ni dat optiku. Bohuzel na slavce neni drazka na optiku. Da se to nejak vyresit? Diky
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Zpravidla se nejdříve opotřebuje záchyt pístu. Pouhým okem to není poznat, ale stačí málo a prostě nedrží. Dá se koupit do dvou stovek.
Pak samozřejmě píst, ale začal bych záchytem protože v případě opotřebení pístu je stejně potřeba vyměnit obojí.
Pak samozřejmě píst, ale začal bych záchytem protože v případě opotřebení pístu je stejně potřeba vyměnit obojí.
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Díky, už jsem záchyt objednal, tak pak poreferuju.
Prach, píst, ... vzduch a bombičky ZATÍM ne.
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Něco jsem našel v historii: slavia-631-prosim-radu-t7409-60.html
Jo? V tom případě by teda taky mělo stačit málo aby se to opravilo. Diamantový jehlový pilníček a párkrát udělat šudli-šudli. O stupínek zvětšit úhel třecích plošek, zaostřit hranku. Ne?
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Tak to nedoporučuji zkoušet. Ten úhel musí být úplně přesně a navíc se tím záchyt zkrátí. Stoprocentně funguje jenom výměna za nový. Pokud ovšem není ,, chycený" i píst.
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Jen výměna válce.
Air Arms EV2 MK4 / Optisan CP 10x32P mil-MH10x
Slavie 620, Slavie 630
Je lepší to blbě dělat, než o tom chytře kecat.
Slavie 620, Slavie 630
Je lepší to blbě dělat, než o tom chytře kecat.
Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
Tak záchyt vyměněn a zároveň i vedení pružiny, pro jistotu. Už jsem dal pár ran bez pažby, páč pažbu ještě renovuju. Pak dám obrázek. Ještě musím trochu opravit brynýr, alespoň studeným.
Prach, píst, ... vzduch a bombičky ZATÍM ne.