Chassepot M. 1866 (renovace a strelba)
Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz
Chassepot M. 1866 (renovace a střelba)
Zdravím přátele starých střelných zbraní.
Jsem na tomhle fóru nováček a nevím zda se tady tímto tématem už někdo nezabýval.
Dostala se ke mně tahle jehlovka po delším smlouvání a domlouvání. Kdysi ji přinesl přítel na střelnici, prý ať se mrknu když už něco na černý prach mám a já po ní od té doby toužil. Při pohledu do hlavně mi totiž bylo jasné že ještě není mrtvá a bude moct střílet.
V jakém byla stavu ukazují fotky, sice jsou nic moc ale pro názornost stačí.
[img][img]http://img361.imageshack.us/img361/2066/dsc01175li3.jpg[/img]
[img][img]http://img259.imageshack.us/img259/7605/dsc01172df5.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img266.imageshack.us/img266/9485/dsc01164jo7.jpg[/img][/img]
V dnešní době je pažba vyčištěná, namořená a napuštěná lněným olejem. Kovové části jsou očištěny od rzi.
Překvapil mě stav původního černění který samozřejmě zachovám a na druhou stranu jsem trošku zklamaný stavem značek na pažbě kterou už v dávné minulosti někdo obrušoval (bohužel nešetrně)
Jsem na tomhle fóru nováček a nevím zda se tady tímto tématem už někdo nezabýval.
Dostala se ke mně tahle jehlovka po delším smlouvání a domlouvání. Kdysi ji přinesl přítel na střelnici, prý ať se mrknu když už něco na černý prach mám a já po ní od té doby toužil. Při pohledu do hlavně mi totiž bylo jasné že ještě není mrtvá a bude moct střílet.
V jakém byla stavu ukazují fotky, sice jsou nic moc ale pro názornost stačí.
[img][img]http://img361.imageshack.us/img361/2066/dsc01175li3.jpg[/img]
[img][img]http://img259.imageshack.us/img259/7605/dsc01172df5.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img266.imageshack.us/img266/9485/dsc01164jo7.jpg[/img][/img]
V dnešní době je pažba vyčištěná, namořená a napuštěná lněným olejem. Kovové části jsou očištěny od rzi.
Překvapil mě stav původního černění který samozřejmě zachovám a na druhou stranu jsem trošku zklamaný stavem značek na pažbě kterou už v dávné minulosti někdo obrušoval (bohužel nešetrně)
Naposledy upravil(a) kovák dne 01 úno 2007 07:42, celkem upraveno 1 x.
Nebylo třeba nic tmelit. Hlubší rýhy jsem prostě nevybrousil úplně, jen z žádné pažby nedokážu odstranit modročernošedé fleky. Jsou vždy dost do hloubky dřeva.
Důležité je se při broušení vyhnout všemu co vypadá jako nějaká vyražená značka.
Pažby mořím organickým mořidlem (něco jako lihové). Vodová mořidla podle mého nevykreslují póry v ořechovém dřevě, zvedají vlákna, pór zůstává světlejší, nevýrazný.
Na fotkách je pažba namořená a xkrát napuštěná lněným olejem na flanelovém hadříku a zaleštěné pokud možno do pórů. Možná že olej ještě přeleštím lehce šelakem na polomat.
[img][img]http://img145.imageshack.us/img145/4148/dsc01430eg2.jpg[/img][/img]
Před zádlabem pro lučík je vidět zmiňovaná skvrna.
[img][img]http://img509.imageshack.us/img509/3679/dsc01435zi0.jpg[/img][/img]
Důležité je se při broušení vyhnout všemu co vypadá jako nějaká vyražená značka.
Pažby mořím organickým mořidlem (něco jako lihové). Vodová mořidla podle mého nevykreslují póry v ořechovém dřevě, zvedají vlákna, pór zůstává světlejší, nevýrazný.
Na fotkách je pažba namořená a xkrát napuštěná lněným olejem na flanelovém hadříku a zaleštěné pokud možno do pórů. Možná že olej ještě přeleštím lehce šelakem na polomat.
[img][img]http://img145.imageshack.us/img145/4148/dsc01430eg2.jpg[/img][/img]
Před zádlabem pro lučík je vidět zmiňovaná skvrna.
[img][img]http://img509.imageshack.us/img509/3679/dsc01435zi0.jpg[/img][/img]
-
- Příspěvky: 527
- Registrován: 21 srp 2005 09:02
Dřevo v první řadě umeju nitroředidlem, jak na povrchu tak v zádlabech pro kování. Odstraní se zbytky maziv a olejů. Používám ktomu měkký žíněný kartáč, kartáček na zuby a na jednou se to vážně nepodaří. Postup mytí je třeba několikrát opakovat.
Pak teprve brousím. Nejhrubší používám měkké plátno zrnitost 150, udělá docela rýhy takže opatrně a pak dokonale papírem 220-280. když už nevidím žádné škrábance (od plátna) a povrch se mi zamlouvá celou pažbu přeleštím kovovou vlnou 000 (třínulkou).
U nové pažby se ještě používá máčení nebo vlhčení vodou, aby se zvedla při broušení zamačkaná vlákna, ale pozor u starých pažeb které jsou značkované, voda nadzvedne zaražené dřevo stejně jako vlákno z póru. Proto používám zmíněná organická mořidla, po kterých zůstane povrch krásně hladký.
Mořidlo má jednu neřest, když je povrch špatně vyhlazený, ukáže se každá nedobrota, každá nevybroušená rýha se zvýrazní, pak zbývá jen všechno udělat znova.
Fotky železa budou snad večer. Zatím jeden pohled do díry
[img][img]http://img103.imageshack.us/img103/7624/dsc01445dt5.jpg[/img][/img]
Pak teprve brousím. Nejhrubší používám měkké plátno zrnitost 150, udělá docela rýhy takže opatrně a pak dokonale papírem 220-280. když už nevidím žádné škrábance (od plátna) a povrch se mi zamlouvá celou pažbu přeleštím kovovou vlnou 000 (třínulkou).
U nové pažby se ještě používá máčení nebo vlhčení vodou, aby se zvedla při broušení zamačkaná vlákna, ale pozor u starých pažeb které jsou značkované, voda nadzvedne zaražené dřevo stejně jako vlákno z póru. Proto používám zmíněná organická mořidla, po kterých zůstane povrch krásně hladký.
Mořidlo má jednu neřest, když je povrch špatně vyhlazený, ukáže se každá nedobrota, každá nevybroušená rýha se zvýrazní, pak zbývá jen všechno udělat znova.
Fotky železa budou snad večer. Zatím jeden pohled do díry
[img][img]http://img103.imageshack.us/img103/7624/dsc01445dt5.jpg[/img][/img]
Vývrt a komora jsou už vyleštěné (v rámci možností) ještě potřebuju sehnat novou jehlu. Prý je dobrá pružinová ocel nebo šicí jehla pr. 1,3-1,5mm, zatím nemám. Těsnění je taky nové, použil jsem kus gumy z nějaké podrážky. Navrtal díru aby šlo těsně nasunout na čep a na soustruhu obrousil šmirglem tak aby závěr šel těsně zavřít. Nevím k jakému účelu je na hlavě závěru měděná hlava, určitě dodatečná úprava ale k jakému účelu měla sloužit? (zmenšení kompresního prostoru???)
Pár fotek očištěného „železa“
[/img]
Čistím jen ocelovím kartáčem o průměru 300mm a „dojedu“ bronzovým pr. asi 150mm.
Pár fotek očištěného „železa“
[/img]
Čistím jen ocelovím kartáčem o průměru 300mm a „dojedu“ bronzovým pr. asi 150mm.
- Artifex
- Moderátor
- Příspěvky: 1848
- Registrován: 21 lis 2006 00:47
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ještě by mě tak trochu zajímalo, co to bude papat až to bude střílet? jinak pěkná práce...
Glock 43, HK USP, CZ 27, 45, 50, 52, 75B, 44/81, 82, Derringer GG .45+9mm,
SVD 63, AKS74u, Brno mod. 4, Optima B12, M870
Sa vz. 26, 58, 61, UK 59, UZI, CQ-A1
Slavia 631, Slavia 634+Nikko Stirling 6x40AO, Crossman 1377
SVD 63, AKS74u, Brno mod. 4, Optima B12, M870
Sa vz. 26, 58, 61, UK 59, UZI, CQ-A1
Slavia 631, Slavia 634+Nikko Stirling 6x40AO, Crossman 1377
O brynýru zatím neuvažuju, zůstalo dost původního a s ním i originalita,,,,i když kdo ví co bude časem. Možná že jen studeným a trošku patiny ocelovou vlnou. Abych to brynýroval celé v lázni musel bych železo opravdu vybrousit na čisto a nato zatím nemám chuť ani čas.
Papáníčko je na delší dobu, zatím nemám všechny komponenty. Jedna rána sebou vezme tak 5 gramů prachu a asi 25g. olova
Papáníčko je na delší dobu, zatím nemám všechny komponenty. Jedna rána sebou vezme tak 5 gramů prachu a asi 25g. olova
-
- Odborník na zbraně
- Příspěvky: 363
- Registrován: 23 pro 2005 22:27
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Podle informací, které jsem získal, nebyly vojenské zbraně tohoto období povrchově upravovány brynýrem.
Měděný kus je doplňován dodatečně, původně šlo o plochý mezikus. Tvar a materiál svědčí spíš o pokusu dotěsnit komoru.
Zápalku bude třeba dělat z červeného fosforu s chlorečnanem draselným smíchané s velice jemnou skleněnou drtí. Komponenty je nutno míchat pod metylalkoholem a manipulovat s nimi za vlhka. Po vyschnutí je iniciační tlak velice nízký. O skvrnách na dřevěných dílech se mi nic zjistit nepodařilo.
Měděný kus je doplňován dodatečně, původně šlo o plochý mezikus. Tvar a materiál svědčí spíš o pokusu dotěsnit komoru.
Zápalku bude třeba dělat z červeného fosforu s chlorečnanem draselným smíchané s velice jemnou skleněnou drtí. Komponenty je nutno míchat pod metylalkoholem a manipulovat s nimi za vlhka. Po vyschnutí je iniciační tlak velice nízký. O skvrnách na dřevěných dílech se mi nic zjistit nepodařilo.
Když je Walther 7,65 dobrý pro J.Bonda, je dobrý i pro mne :D !
Mockrát díky za info.
Co jsem našel chassepotky na netu, všechny jsou do černa, možná je černění dodatečná úprava, nevím. Je pravda že si mi vždy líbila ta leštěná z Palných zbraní od V. Dolínka.
S mědí to možná sedí, v komoře je přechod do kterého by mohla zapadnout, určitě ne ale zvlášť dokonale.
Jako zápalka se mi osvědčila .22 flobert (bez kuličky), vyzkoušeno, schváleno. Postup ukážu později.
V chemii jsem těžkej amatér, takže od ní ruce dál.
Co jsem našel chassepotky na netu, všechny jsou do černa, možná je černění dodatečná úprava, nevím. Je pravda že si mi vždy líbila ta leštěná z Palných zbraní od V. Dolínka.
S mědí to možná sedí, v komoře je přechod do kterého by mohla zapadnout, určitě ne ale zvlášť dokonale.
Jako zápalka se mi osvědčila .22 flobert (bez kuličky), vyzkoušeno, schváleno. Postup ukážu později.
V chemii jsem těžkej amatér, takže od ní ruce dál.
-
- Odborník na zbraně
- Příspěvky: 363
- Registrován: 23 pro 2005 22:27
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Flobert je ovšem okrajový zápal, nikoli jehlový, tzn. že iniciace nebude jehlou, ale nějakým zápalníkem proti kovadlince! Tu tam ovšem bude nutno nějak vytvořit. Ne, že by to nefungovalo, ale holt ne na principu jehlovky a navíc napíchnutí jehlou u okrajového zápalu vede obvykle k propíchnutí, nikoli iniciaci.
Když je Walther 7,65 dobrý pro J.Bonda, je dobrý i pro mne :D !