HLAVEN
vzduchovky čistiť tak po 500 - 1500 vystreloch a aj tak to nema nejaky velky zmysel (ako sa uz spomenulo hlaven sa potom musi "zaspinit" od olova), takze vytierat bud handrickou v smere drahy strely, alebo pouzit tie vystrelovacie vankusiky, pozor "zaistene" diabolkou
niektori necistia vobec a nic sa nede...

, aj tak sa tam to olovo nanesie tak ako potrebuje...
POVRCH ZBRANE (pripadne nefunkcne casti vnutra)
nejakym mineralnym olejom (asi bude jedno ci obyc. bicyklovym, automobilovym, alebo najlepsie konzervacnym), ziadne WD40ky a podobne agresivne potvory ktore obsahuju malo olejov a vela "agresivnych" prvkov, a ani silikonove oleje tie su primarne na chromovane diely...
konzervacne mineralne oleje, Brunox, Inkor, Konkor, pripadne Balistol a im podobne
PRIESTOR PIESTU
najlepsie trosicku vazeliny (velke mnozstvo je tiez na skodu) pripadne ineho maziva ci uz na baze grafitu alebo molyky... olej sa da tiez pouzit ale len vo velmi malej miere, aby to neviedlo k diesilingu
SPUSTOVY MECHANIZMUS
ako komu vyhovuje, ja pouzivam na pohyblive capy vazelinu a na trecie plochy tiahla piestu a spuste olej, tuna sa netreba bat kludne pridat viac maziva ci oleja...
OSTATNE MECH. CASTI (ako pakove mechanizmy, lamacia hlaven, ostatne)
v podstate na klzne pakove mechanizmy radsej vazelinu (nema tendenciu vytekať) a na lamacie hlavne s "tesnym" ulozenim olej...
ja pouzivam:
Bicyklovy olej od Druchemy
Castrol Magnatec do motorov
Bicyklovu vazelinu od Druchemy
LTA vazelinu od Slovnaftu
PS: ak treba daco doplnit ci vymazat napiste doplnim a bude z toho daky navodik...