Vzduchovky IŽ18, 22, 38 a ich klony
Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
Jako těsnění pístu jde použít kožené těsnění do klasické pumpičky na kolo, dá se koupit běžně v cykloprodejnách, mě stálo 10Kč, nechá se přes noc namočené v oleji a pak funguje výborně. Pružina jde použít ze Slávie 630, ale musí se zkrátit. Po takovéhle renovaci vzduchovka dává s JSB Exact 155 m/s (předtím měla tak 90m/s). Vzduchovka má sice menší ráži než 4.5mm ale Exacty z ní lítají docela dobře. Víc to asi moc nemá smysl ladit, jelikož pro zvětšení výkonu by bylo potřeba zvětšit objem vzduchu ve válci, což si moc nedokážu představit.
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
THX.Munici pouzivam diabolo Boxer cal 177 .Z dratu el. vedeni uz se mi povedlo sundat par vrabcu. (Stejne vetsinou sednou na strom kde je ulovi kocky.)Cistej prustrel.Chci trenovat na vetsi dalku na terc.Snad po vymene tesneni a promazani bude stacit.Boxery se na 10 m zasekavaji do tramu 10x10 ale broky se mi vraci zpet a uz jsem parkrat odrazem trefil tatovo auto a jednou dostal do kolene .Jaky diabolky doporucite na strileni potkanu a jiny haveti ?
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
Obrázkový návod na rozobratie Baikal IJ-22:
Časť 1.
http://anotherairgunblog.blogspot.sk/20 ... -part.html
Časť 2.
http://anotherairgunblog.blogspot.sk/20 ... rt_25.html
Časť 3.
http://anotherairgunblog.blogspot.sk/20 ... embly.html
Časť 1.
http://anotherairgunblog.blogspot.sk/20 ... -part.html
Časť 2.
http://anotherairgunblog.blogspot.sk/20 ... rt_25.html
Časť 3.
http://anotherairgunblog.blogspot.sk/20 ... embly.html
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
Tak dnes som miesto oblievania opravoval kamarátkinu vzduchovku, presnejšie ukazala mi IŽ22 a bude nutné vymeniť tesnenie a pružinu. Tu pružinu z S630 ste o koľko skracovali, aby vám tam pasovala?
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
Zdravim, neviete mi poradit kde zohnat na IZ 22 pazbu ? Pripadne niekoho kto by ju bol schopny vyrobit ? vopred velmi pekne dakujem
- Windmillfighter
- Příspěvky: 25
- Registrován: 11 čer 2014 17:06
- Bydliště: Poruba/Slezsko
Sovětská vzuchovka IJ-22
Máme IJ-22 na chalupě už dlouhá léta. Chtěl bych ji zprovoznit,ale netuším kde sehnat náhradní díly. Možná by stačilo jen těsnění pístu, asi to profukuje,diabolka zůstává v hlavni. Pružina se zdá být ok. Jinak je ve velice pěkném stavu. Nemohl by někdo poradit co s tím?
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
Windmillfighter: Prosímtě přečti si zbylé příspěvky na této stránce
Crosman 1377 s pažbou, Magtech AR 750 4,5mm, Crosman 3576W CO2 4,5mm - kolimátor 10MOA, IŽ22 4,4mm, Slavie 631 de Lux - Nikko 4x32 AO, Crosman AUTOAIR II 4,5mm/BBs
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
Trochu to tu oživím...dostala se mi do rukou starší ale poměrně zachovalá iž 38. Chystám se na kompletní rekonstrukci, obnova dřeva a i černění plus nějaká rybina na pažbu.
Budu přidávat postupně foto jak to jde.
Překvapila mě kvalita zpracování venkovních dílů. Dovnitř sem ještě nekoukal, jen sem ji zběžně vyčistil od nánosu oleje a špíny.
Následný krok bude rozebrání a vyčištění vnitřních dílů
Budu přidávat postupně foto jak to jde.
Překvapila mě kvalita zpracování venkovních dílů. Dovnitř sem ještě nekoukal, jen sem ji zběžně vyčistil od nánosu oleje a špíny.
Následný krok bude rozebrání a vyčištění vnitřních dílů
Daystate Wolverine 2
Air Arms ProSport
Slavia 631
Air Arms ProSport
Slavia 631
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
Tak jsem se dostal k mereni rychlosti u sve stare IZ 38 v plastu. Uz ma neco za sebou, druha pruzina, v baleni byla jedna nahradni a asi ctvrte kozene tesneni. Posledni dve tesneni pistu z pumpicky na kolo. O to vice me prekvapily namerene hodnoty a rekl bych i docela slusny vykon na sve stari.
JSB Exact, rychlost[m/s] 154, 159, 157, 155, 157, Energie 6,66J
JSB Target, rychlost[m/s] 159, 161, 160, 160, 164, Energie 6,74J
Jsem zvedav co s temito parametry udela pruzina z 631 a tesneni z 631.
Lehky test streliva ze zidle, noha pres nohu na 15m, pevna miridla, 6ran
Zleva doprava, Diabolo Příbram Standard, JSB Target, JSB Exact
JSB Exact, rychlost[m/s] 154, 159, 157, 155, 157, Energie 6,66J
JSB Target, rychlost[m/s] 159, 161, 160, 160, 164, Energie 6,74J
Jsem zvedav co s temito parametry udela pruzina z 631 a tesneni z 631.
Lehky test streliva ze zidle, noha pres nohu na 15m, pevna miridla, 6ran
Zleva doprava, Diabolo Příbram Standard, JSB Target, JSB Exact
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
Nazdar,pribudla mi do zbierky starsia IŽ 22 od znameho.Vedel by mi niekto poradit ako zistit priblizne rok vyroby?Da sa to podla vyrobneho cisla alebo je niekde vyrazene?Dakujem
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
Rekonstrukce a úpravy 40 let staré IJ-22:
- nové těsnění hlavně ze Slavia 631
- nové těsnění pístu ze Slavia 634
- nová silnější pružina ze Slavia 631 (zkrácená)
- posunutí závěru 12 mm dozadu a tím zvětšení zdvihového objemu válce o 20 %
- vyříznutí zahloubení pod hlavní pro umožnění delšího nátahu pístu ve válci
- zkrácení závěru pro možnost použít delší pružinu
- přídavná zátěž pístu vložená mezi píst a pružinu
- úprava pružiny spouště pro docílení jejího jemnějšího chodu
- pružná podložka mezi pažbou a botkou pro zmenšení zpětného rázu
- přivaření lišty pro puškohled na horní stranu válce
- zrekonstruovaná hračička v celé své kráse
Zdar vše restaurátorům!
- nové těsnění hlavně ze Slavia 631
- nové těsnění pístu ze Slavia 634
- nová silnější pružina ze Slavia 631 (zkrácená)
- posunutí závěru 12 mm dozadu a tím zvětšení zdvihového objemu válce o 20 %
- vyříznutí zahloubení pod hlavní pro umožnění delšího nátahu pístu ve válci
- zkrácení závěru pro možnost použít delší pružinu
- přídavná zátěž pístu vložená mezi píst a pružinu
- úprava pružiny spouště pro docílení jejího jemnějšího chodu
- pružná podložka mezi pažbou a botkou pro zmenšení zpětného rázu
- přivaření lišty pro puškohled na horní stranu válce
- zrekonstruovaná hračička v celé své kráse
Zdar vše restaurátorům!
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
Rekonstrukce IJ-22 II
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
Rekonstrukce IJ-22 III
- Přílohy
-
- úprava pružiny spouště pro docílení jejího jemnějšího chodu
- 8-úprava pružiny spouště pro docílení jejího jemnějšího chodu a tím přesnější střelby.JPG (55.96 KiB) Zobrazeno 6341 x
-
- pružná podložka mezi pažbou a botkou pro zmenšení zpětného rázu
- 9-pružná podložka mezi pažbou a botkou pro zmenšení zpětného rázu vyšší přesnosti.JPG (19.75 KiB) Zobrazeno 6341 x
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
Rekonstrukce IJ-22 IV
Re: Vzduchovky IZ 18 & 22
Takze jsem mel ted chvilku casu pri upravach na pistu. Pribude nasroubovany kuzel na cele pistu a pak uz jen kdykoli vymena tesneni za tesneni z CZ634. Nez ale dokoncim tuto upravu mel jsem IZku rozhozenou a prehodil voditko pruziny. Je to dil cislo 26.
To znamena ze doslo k vyraznemu odlehceni pistu. Zajimal me ucinek na rychlost. Na forech se najdou ruzni silenci, co to na CZ 631, 634 ruzne odvrtavaji a mysli buhvi jak zvedli vykon. No rychlost po odlehceni pistu byla s JSB Exact 4,52mm cca 154 m/s (154,153,155) To znamena ze doslo k poklesu o cca 2,5m/s oproti puvodnimu umisteni voditka a vyrazne tezsimu pistu. Odhaduji ze doslo k vyraznemu odlehceni pistu 20-30%. Presnou hodnotu snad doplnim po uprave tesneni.
Presi jen jsem puvodni prispevek psal pred cca 2 lety a tesneni uz mohlo trochu oschnout, ikdyz pri rozborce to vse bylo mastny az az. I tak jsem tedy pro dalsi mereni pouzil trochu WD40 do pistu. Nechal chvilku natahnout do kuze, parkrat vystrelil s diabolkou a sel merit. Zacatek byl trochu horsi cca 130m/s, ale po 10, 20 ranach bez mereni jsem zacal opet merit a rychlost se vysplhala lehce nad puvodni hodnoty. Namerono cca 159 m/s (159, 160, 158, 160) coz je o cca 2,5 m/s nad hodnotami pred 2 lety.
Z mereni mi vychazi, ze odlehcovani pistu je cca k nicemu, nema to u IZ na nic vliv a obavam se ze u ostatnich vzduchovek to bude podobne.
Silnejsi pruzina bude mit vliv urcite vetsi nez nejake kur.eni pistu.
To znamena ze doslo k vyraznemu odlehceni pistu. Zajimal me ucinek na rychlost. Na forech se najdou ruzni silenci, co to na CZ 631, 634 ruzne odvrtavaji a mysli buhvi jak zvedli vykon. No rychlost po odlehceni pistu byla s JSB Exact 4,52mm cca 154 m/s (154,153,155) To znamena ze doslo k poklesu o cca 2,5m/s oproti puvodnimu umisteni voditka a vyrazne tezsimu pistu. Odhaduji ze doslo k vyraznemu odlehceni pistu 20-30%. Presnou hodnotu snad doplnim po uprave tesneni.
Presi jen jsem puvodni prispevek psal pred cca 2 lety a tesneni uz mohlo trochu oschnout, ikdyz pri rozborce to vse bylo mastny az az. I tak jsem tedy pro dalsi mereni pouzil trochu WD40 do pistu. Nechal chvilku natahnout do kuze, parkrat vystrelil s diabolkou a sel merit. Zacatek byl trochu horsi cca 130m/s, ale po 10, 20 ranach bez mereni jsem zacal opet merit a rychlost se vysplhala lehce nad puvodni hodnoty. Namerono cca 159 m/s (159, 160, 158, 160) coz je o cca 2,5 m/s nad hodnotami pred 2 lety.
Z mereni mi vychazi, ze odlehcovani pistu je cca k nicemu, nema to u IZ na nic vliv a obavam se ze u ostatnich vzduchovek to bude podobne.
Silnejsi pruzina bude mit vliv urcite vetsi nez nejake kur.eni pistu.