Vyroba pumpy pro vetrovku
Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz
- Grinch
- Příspěvky: 1246
- Registrován: 17 led 2009 08:51
- Bydliště: Slavkov u Brna
- Kontaktovat uživatele:
proc proboha? i jen vyroba te prijde na daleko vic nez treba jen lahev od Alexxxe
Kurzy GTac.cz - Dynamic Precision Rifle - http://www.GTac.cz
- Alexxxus
- Odborník na vzduchovky
- Příspěvky: 10827
- Registrován: 29 črc 2006 20:05
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pumpa na větrovku je fakt výrobně dost náročná - jsou to 3 písty v jednom - i jen repase je opravdu zážitek.
Daystate Griffin - special edition 007/150 .177 + Deon March 1-10x24
AirArms ProSport .177 + Sightron SIII 10 x 42 MMD
Anschutz HP 9015 + Deon March
Mojí češtinu prosím omluvte.
http://www.alexxxus.cz recenze vzduchovek optik a doplňků
AirArms ProSport .177 + Sightron SIII 10 x 42 MMD
Anschutz HP 9015 + Deon March
Mojí češtinu prosím omluvte.
http://www.alexxxus.cz recenze vzduchovek optik a doplňků
-
- Příspěvky: 411
- Registrován: 03 zář 2007 12:57
- Kontaktovat uživatele:
- Kubajzz
- Příspěvky: 8891
- Registrován: 29 zář 2005 10:17
- Bydliště: HFT závody...
- Kontaktovat uživatele:
Můžeš napsat nějaké podrobnosti?
Mám schované nějaké motory, tak kdyby třeba to vycházelo nějak rozumně...
Mám schované nějaké motory, tak kdyby třeba to vycházelo nějak rozumně...
http://www.fieldtarget.cz/ - Vše o zbraních, střelbě, srazech a HFT závodech.
Pak dám vědět. Nebude to žádný rychlík, ale že mi to bude v dílně 2h klapat tak mi to je vcelku jedno. Pořád lepší než každý víkend jezdit 40km k potápěčům. Základem je motor s převodovkou s převodem 1:55. Bližší info až to (ne)půjde, nechce předem mystifikovat
Pokud nepočítám cenu motoru a převodovky, což nevím jelikož tohle kutilství mam asi po otci a on doma toho také dokázal naskladnil hodně takže tuhle položku nemusím počítat, tak by zbytek měl být tak 1500-2000Kč. Pokud si to člověk vyrobí doma a nepočítám práci tak okolo 500Kč.
Pokud nepočítám cenu motoru a převodovky, což nevím jelikož tohle kutilství mam asi po otci a on doma toho také dokázal naskladnil hodně takže tuhle položku nemusím počítat, tak by zbytek měl být tak 1500-2000Kč. Pokud si to člověk vyrobí doma a nepočítám práci tak okolo 500Kč.
- Kubajzz
- Příspěvky: 8891
- Registrován: 29 zář 2005 10:17
- Bydliště: HFT závody...
- Kontaktovat uživatele:
Jsem na tom podobně, i nějaká ta převodovka by se doma našla.
http://www.fieldtarget.cz/ - Vše o zbraních, střelbě, srazech a HFT závodech.
2Altaros: Ahoj, kolik tam máš mít krouťák na výstupním hřídeli, nebo respektive kolik tam vachází a nějaký ten faktor bezpečnosti by měl být tak kolem 1,5 určitě. Záleží ale na způsobu zatěžování a dalších věcech, však víš. A jaký potřebuješ otáčky na výstupu?
Dělám ve firmě která převodovky vyrábí od fakt prcků na pár Nm až po několik miliónů Nm., takže bych možná mohl přinést něco plodného do diskuze případně do realizace.
Dělám ve firmě která převodovky vyrábí od fakt prcků na pár Nm až po několik miliónů Nm., takže bych možná mohl přinést něco plodného do diskuze případně do realizace.
Daystate Wolverine 2
Air Arms ProSport
Slavia 631
Air Arms ProSport
Slavia 631
Ahoj,
to určitě uvítám, jelikož převodovky a motory moje zas tak moc nejsou. Momentálně mam motor s převodovkou, který se používal na zvedání brány. Původní převod byl tvoře 1:6 ozubenými koly a pak na něj navazovala šneková převodovka( předpokládám že šneková, vevnitř jsem nebyl) která má převod přibližně 1/55( počítal jsem to podle otáček). Celkový převod byl 1/330. Motor je 0,55KW. Mam doma i 6KW ale tenhle byl v setu s tou převodovkou, tak sem ho dal na přímo spojkou na kterou dosedal původní převod. Jediné čeho se trochu bojím, zda na ní nejsou moc "velké" otáčky. Momentálně má 25ot/min což mi příjde jako nic, ale nevím na jaké jsou stavěné tyhle převodovky, když původní otáčky byly nějaké 4ot/min. Výstupní moment od motoru by měl být okolo 3,8N/m. Předpokládám že přetížené na kroutící moment to nebude. Přeci jen taková 6m brána tomu musela dát zabrat podstatně víc.
to určitě uvítám, jelikož převodovky a motory moje zas tak moc nejsou. Momentálně mam motor s převodovkou, který se používal na zvedání brány. Původní převod byl tvoře 1:6 ozubenými koly a pak na něj navazovala šneková převodovka( předpokládám že šneková, vevnitř jsem nebyl) která má převod přibližně 1/55( počítal jsem to podle otáček). Celkový převod byl 1/330. Motor je 0,55KW. Mam doma i 6KW ale tenhle byl v setu s tou převodovkou, tak sem ho dal na přímo spojkou na kterou dosedal původní převod. Jediné čeho se trochu bojím, zda na ní nejsou moc "velké" otáčky. Momentálně má 25ot/min což mi příjde jako nic, ale nevím na jaké jsou stavěné tyhle převodovky, když původní otáčky byly nějaké 4ot/min. Výstupní moment od motoru by měl být okolo 3,8N/m. Předpokládám že přetížené na kroutící moment to nebude. Přeci jen taková 6m brána tomu musela dát zabrat podstatně víc.
Jestli tomu tedy dobře rozumín tak teď je sestava taková že máš 4-pólový motor 0,55 kW a na něj jsi naspojkoval šnekovku o převodu 1:55. Taky bych řekl že to bude šnekovka protože kdyby to byla čelní nebo kuželočelní tak by pro tento převodv byla moc velká i když se prenáší relativně malý moment.
Reálně tedy došlo k tomu že na šnekovce je teď 6x menší moment ale 6x větší otáčky na vstupu i výstupu než tomu bylo původně protože jsi vynechal ten převod co tomu byl předřazen. Výchází mi to teď na nějakých 210 Nm na výstupu z převodovky.
Jediné co by Tě u té šnekovky mohlo trápit tak je zahřívání. Šnekovky mají obecně ten problém že mají nízkou účinnost (možná by byla někde i na štítku uvedená) a tím pádem hodně dodávaného výkonu se změní na teplo, vliv na to májí i vstupní a výstupní otáčky. Nedá ale jednoznačně říct že čím větší otáčky tím vyšší teplota, může se stát že když budou vyšší otáčky tak se zlepší vnitřní proudění oleje a třeba naopak se převodovka nebude tolik hřát. Tohle bude třebat vyzkoušet´, zkus to napojit do sítě a nech tu sestavu motor+spojka+převodovka chvíli běžet naprázdno a se tam jí zkontroluj jak se hřeje.
Zkoušel jsi počítat kolik je potřeba Nm pro stlačování pístu kompresoru? Předpokládám že se bude měnit s tím jak se bude tlaková nádoba plnit. Chtělo by to ale vypúočítat abysme se od něčeho odrazili. Když bude pevná hodnota krouťáku tak to bude ideální, výstupní otáčky pak půjdou ruku v ruce s výkonem motoru a tím za jak dlouho to budeš chtít mít nafoukané.
Reálně tedy došlo k tomu že na šnekovce je teď 6x menší moment ale 6x větší otáčky na vstupu i výstupu než tomu bylo původně protože jsi vynechal ten převod co tomu byl předřazen. Výchází mi to teď na nějakých 210 Nm na výstupu z převodovky.
Jediné co by Tě u té šnekovky mohlo trápit tak je zahřívání. Šnekovky mají obecně ten problém že mají nízkou účinnost (možná by byla někde i na štítku uvedená) a tím pádem hodně dodávaného výkonu se změní na teplo, vliv na to májí i vstupní a výstupní otáčky. Nedá ale jednoznačně říct že čím větší otáčky tím vyšší teplota, může se stát že když budou vyšší otáčky tak se zlepší vnitřní proudění oleje a třeba naopak se převodovka nebude tolik hřát. Tohle bude třebat vyzkoušet´, zkus to napojit do sítě a nech tu sestavu motor+spojka+převodovka chvíli běžet naprázdno a se tam jí zkontroluj jak se hřeje.
Zkoušel jsi počítat kolik je potřeba Nm pro stlačování pístu kompresoru? Předpokládám že se bude měnit s tím jak se bude tlaková nádoba plnit. Chtělo by to ale vypúočítat abysme se od něčeho odrazili. Když bude pevná hodnota krouťáku tak to bude ideální, výstupní otáčky pak půjdou ruku v ruce s výkonem motoru a tím za jak dlouho to budeš chtít mít nafoukané.
Daystate Wolverine 2
Air Arms ProSport
Slavia 631
Air Arms ProSport
Slavia 631
Ok díky za rady.
Je to jak říkáš. Nalil jsem dovnitř nový olej a chvíli mi to běželo a zahřívání jsem nepozoroval, ale nechám to pak běžet ještě déle. Jinak bude to šnek jelikož se mění smysl otáčení z radiálního na axiální a samotná převodovka je poměrně malá odhadem do 10kg.
Pokud by byl problém s výkonem, tak bych to asi řešil silnějším motorem. Momentálně by mi to mělo nafoukat 300bar, ale pokud by to dalo řekněme "jen" 220bar tak se s tím pro začátek taky spokojím. Teď čekám na válce, jelikož na tom mém soustruhu bych to už špatně upínal.
Jinak štítek je z valchovaný, proto se z něj nedá téměř nic přečíst.
Ještě jsem zapomněl dodat, já jsem to nazval spojka, ale je to jen klasická drážka v ní silon a proti tomu je protikus. Klasická rozpojovací spojka to není.
Síla kterou bude muset přenášet píst bude 3400N při 300bar a kompresor bude zatím 2 stupňový s tím že bych případně vyřešil před kompresi vzduchu do prvního válce pokud by to nestačilo.
Co se týče výpočtu, tak mam spočítané vše, od sil převodu, otáček, času plnění i teploty výstupního vzduchu.
Je to jak říkáš. Nalil jsem dovnitř nový olej a chvíli mi to běželo a zahřívání jsem nepozoroval, ale nechám to pak běžet ještě déle. Jinak bude to šnek jelikož se mění smysl otáčení z radiálního na axiální a samotná převodovka je poměrně malá odhadem do 10kg.
Pokud by byl problém s výkonem, tak bych to asi řešil silnějším motorem. Momentálně by mi to mělo nafoukat 300bar, ale pokud by to dalo řekněme "jen" 220bar tak se s tím pro začátek taky spokojím. Teď čekám na válce, jelikož na tom mém soustruhu bych to už špatně upínal.
Jinak štítek je z valchovaný, proto se z něj nedá téměř nic přečíst.
Ještě jsem zapomněl dodat, já jsem to nazval spojka, ale je to jen klasická drážka v ní silon a proti tomu je protikus. Klasická rozpojovací spojka to není.
Síla kterou bude muset přenášet píst bude 3400N při 300bar a kompresor bude zatím 2 stupňový s tím že bych případně vyřešil před kompresi vzduchu do prvního válce pokud by to nestačilo.
Co se týče výpočtu, tak mam spočítané vše, od sil převodu, otáček, času plnění i teploty výstupního vzduchu.