Vyroba plynovych pruzin (gas spring, nitro piston, vortex)

Vše o vzduchovkách, plynovkách, aisoftu a popřípadě i paintballu.

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Odpovědět
Strix71
Příspěvky: 417
Registrován: 16 led 2016 15:39
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)

Příspěvek od Strix71 » 28 bře 2016 21:34

Všem ahoj!
Po vypracování, výroby a ročního testování několika plynových pružin chci začít sériovou produkci.
Moje plynové pružiny jsou lepší než ostatní dle kvality.
Vydrží minimálně 15 tisíc výstřelu a s údržbou přes 8-10 tis. výrazně víc.
Mají ventil zmenšení tlaku pro přesné nastavení úsilí a údržby.
Je možná výroba plynových pružin pro kteroukoliv vzduchovku s bočním záchytem pístu. Má velmi dobré výsledky při montáži do Gamo, Crossman, Hammerli (osobně vyzkoušeno) a také Hastan a Stoeger (vyzkoušeno kamarády).

Hlavní výhody plynových pružin: přesné nastavení úsilí , možnost nechat vzduchovku ve stavu natáhnutí dlouhou dobu (vyzkoušeno celý měsíc beze změn), absence vibrace při výstřelu.

Nevýhody (přesněji řečeno vlastností): neznačná závislost na teplotě (přibližně 1% na 3 stupně), složitější montáž, která zpravidla potřebuje malé změny ve vzduchovce.

Cena bude kolem 1000 Kč.
Garance 1 rok.
Chci vědět Váš názor.
S radostí odpovím na dotazy.
O nastavení vzduchovky zde. http://strix071.wix.com/airgunup#!blank-2/ixr2i
Příklad na montáž v Gamo CFX. http://strix071.wix.com/airgunup#!gamo-sfx-2/se0zw
Přílohy
tuning oprava vzduchovky Gamo SFX gas spring.JPG


Precling
Příspěvky: 108
Registrován: 06 led 2009 11:43

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od Precling » 28 bře 2016 23:14

To je výborné!

Mohu se prosím zeptat, jakou nejmenší pružinu dokážete nahradit touto technologií? Respektive jaké délka a průměr jsou pro správné fungování pistonu limitující?

Díky
BSA XL Tactical .177 + Optisan Cobra; Slavia 631 carbine + Delta 4x32S; Daisy powerline; Vz. 47; Slavia 618, 620, 630; Lov 21; APP661
Uživatelský avatar
Strix71
Příspěvky: 417
Registrován: 16 led 2016 15:39
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od Strix71 » 29 bře 2016 19:32

Odpovídat se pokusím každý den večer.
Rozměry:
V průměru jsem propojený rozměry výchozího materiálů.
Průměr štoku 8mm (zkoušel jsem 6-málo, 10- moc a bylo by dražší).
Průměr těla 18mm.
Průměr korků 20mm. Ale při ne moc velkém tlaku (10 bar) je možno udělat na závit.
Normální tlak závisí od samotné vzduchovky a vybírá se individuálně (100-180 bar). K tomu je určen ventil zmenšení tlaku.
Minimální délku, je možné vypočítat takhle: délka štoku * 2 + 40 mm.
Délka závisí na tahu pístu. Dám odkaz na strašně tajnou informací, kterou všichni výrobci si nechávají pro sebe. Zde je možné si zjistit tah pístu a objem pouzdra.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
No a odhadnout možnou výkonnost vzduchovky.
Takže je možné vložení i do pistole.
A ještě jsem viděl takovou, pro PCP. Ale to zatím nedělám, ikdyž nápad je zajimavý.
Přílohy
gas spring PCP.jpg
Porygon!
Příspěvky: 5
Registrován: 16 pro 2015 18:57

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od Porygon! » 30 bře 2016 18:29

Zdravím,

potřeboval bych píst do hatsanu 135, je z minuleho roku(střeva se liší..) co všechno potřebuješ zjistit pro výrobu?
za ty peníze krása, sice blbost ale de to narvat i do slavie 634 ne? :D
A jak je to s plněním (co tam tlakuješ?..)
Díky Volf.
Uživatelský avatar
Strix71
Příspěvky: 417
Registrován: 16 led 2016 15:39
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od Strix71 » 30 bře 2016 23:00

Začnu od lehkých odpovědí.
Plynová pružina se nafukuje dusíkem. Pro Hastan 125/135/155 je optimální 160-170 bar.
Do jediné Slavie, do které se může dát pružina je Slavia 620/625. Dáva nádherný výsledek s výměnou těsnění pístu a při dobrém stavu vzduchovky. Měkké natáhnutí, rychlost 170 m/s s diabolkou 0,5 g.

Upřesním, plynová pružina není píst, plynová pružina jen zaměňuje obyčejnou závitovou pružinu a vkládá se místo ní dovnitř pístu. To neznamená že bude přidavek k výkonů nebo rychlostí. Ikdyž zpravidla je to možné s pomocí přesného nastavení.

Pro výrobu potřebuju znát:
1. Přesný model. Například je rozdíl mezi Benjamin Trail a Benjamin Trail NP.
2. Rok výroby. Přesně vydání, ne koupi. Zpravidla je vedle sériového čísla. Ale někdy se může bez toho obejít. Například u Gamo je dostatečné vědět jen jestli spoušť je z plastu anebo železa. A někdz pomůže jen rozměr.
3. Je vzduchovka v pořádku, dělali-li se v ní nějaké úpravy. Vždyť když dáte nový motor do auta bez kol - ono nepojede.

Teď o Hastan. Poslední dobu firma zlepšuje kvalitu produkce. Hlavně jsou lepší. QUATTRO TRIGGER není špatný, ale je potřeba trochu dodělat. Přesné výroby SAS na každé vzduchovky se nedosáhlo.
O rychlostí napíšu takhle. Po výměně těsnění pístu a nastavení plynové pružiny JEN V USA je možno dostat kolem 300 m/s 0,68 g. 4,5 mm.
Střílet z takové vzduchovky je složité, ale se zkušeností se lehce trefíte a rozbíjete jakoukoliv skleněnou láhev na 50m.
Uživatelský avatar
Strix71
Příspěvky: 417
Registrován: 16 led 2016 15:39
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od Strix71 » 02 dub 2016 21:57

Namontoval jsem plynovou pružinu do Hammerli Hunter Force 900. Úplnou recenzi napíšu později. Rychlost JEN V USA 264 m/s 0,68 g.
Přílohy
Hammerli 900 (4).JPG
Hammerli 900 (3).JPG
Hammerli 900 (2).JPG
Strelec45
Příspěvky: 291
Registrován: 12 úno 2016 18:22

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od Strelec45 » 15 kvě 2016 19:54

Měl bych zájem do Slavie 630, ale píšeš, že není možné. Škoda, proč? Smím-li se ptát. Díky.
Prach, píst, ... vzduch a bombičky ZATÍM ne.
Uživatelský avatar
Erix
Příspěvky: 1141
Registrován: 02 zář 2007 13:13

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od Erix » 15 kvě 2016 20:49

Zdar, bude to patrně kvůli provedené záchytu pístu, S62x ho má jinak než řada 63X. :wink:
Erix
Ať žije vzduchovka, vždyť také patří mezi zbraně!!!
Pistole Tex cal. .177, Slávia 620 cal. .177
Uživatelský avatar
kicmis
Příspěvky: 167
Registrován: 22 bře 2013 06:43
Bydliště: Havířov

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od kicmis » 16 kvě 2016 06:40

Lze ji udělat i do AA TX200?
Samozřejmě v 16J.
TX200 + Hawke Vantage 4-12x40
CZ200 + Hawke Varmint 4-16x44
Slavia 630 + Delta 4x32AO
TAU 7
Uživatelský avatar
Erix
Příspěvky: 1141
Registrován: 02 zář 2007 13:13

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od Erix » 16 kvě 2016 11:59

Zdar, to taky asi nepůjde, viz podobná konstrukce S63x. Prostě záchyt pístu musí být na těle pístu a ne jako tyčka vedoucí z něho.

Tyto konstrukce mají smůlu, nelze asi provést náhradu GAS SPRING:
Obrázek

Tyto konstrukce pístu lze nahradit:
Obrázek
Erix
Ať žije vzduchovka, vždyť také patří mezi zbraně!!!
Pistole Tex cal. .177, Slávia 620 cal. .177
Břeťa
Příspěvky: 26
Registrován: 27 říj 2014 22:17

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od Břeťa » 18 kvě 2016 11:00

Budete dělat i pro HW97 ?
Uživatelský avatar
Erix
Příspěvky: 1141
Registrován: 02 zář 2007 13:13

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od Erix » 18 kvě 2016 16:46

Zdar, prohlédni si obrázky nahoře a úplně nahoře je napsáno, že GAS Spring pouze pro vzduchovky s bočním záchytem pístu. Takže HW, pokud se nemýlím má smůlu. :wink:
Erix
Ať žije vzduchovka, vždyť také patří mezi zbraně!!!
Pistole Tex cal. .177, Slávia 620 cal. .177
Uživatelský avatar
Strix71
Příspěvky: 417
Registrován: 16 led 2016 15:39
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od Strix71 » 21 kvě 2016 13:43

Děkuji všem za otázky.
Zde je můj pohled na historii vývoje vzduchovek a nedaleká budoucnost.

Za první, v polovině 80-tých letech, plynovou pružinu ve svých vzduchovkách použila Britská firma Theoben. Dlouhou dobu takové řešení nemělo takovou popularitu u výrobců. Ale na začátku 20. století plynové pružiny začali dělat různí mistři a menší firmy. V roce 2011 skončil patent Theoben a jiné firmy začali dávat plynové pružiny do svých vzduchovek. Dnes dílo nabylo široký rozmach a různé firmy maji svoje marketingové názvy pro plynové pružiny: Vortex, Nitro Piston, IGT, system atd. Zkoušeli svoje síly i hlavní hráči: Weihrauch HW90 (není nejlepší řešení) http://www.weihrauch-sport.de/air-rifles/hw-90?lang=en a Diana 340 N-TEC (na základě Diana 34, s ne nejlepším válcem 28*90) http://www.diana-airguns.de/index.php?i ... eight=1080 . Ale na víc, u konzervativních firem duch nestačil. A takové ohebné firmy jako Gamo, Hastan, Crossman rychle pochopily výhody plynových pružin ve svých vzduchovkách a s každým rokem je víc používají.
Nejspíš to tak bude pokračovat v nejbližší době. A tak moc bychom chtěli dostat Dana 350 anebo Air Arms TX200 bez rachotu pružiny. Ale tam se víc hledí na PCP.
A představte si Slavii s plynovou pružinou, dobrou spouští a aspoň 16 J. Sny...

Čím je plynová pružina tak dobrá?
Zdroj energie v plynové pružině je stlačený plyn, na rozdíl od drátu obyčejné závitové pružiny, neztrácí svoje vlastností. Plynová pružina může být ve stlačené formě neohraničenou dobu, a to se nijak neodrazí na její schopnostech. Plynová pružina se může jenom stlačit a uvolnit (komprese a dekomprese).
Nemůže se ohýbat anebo vibrovat. Při používání plynové pružiny chybí postranní zvuky pří napínání a při výstřelu. Není rachot, řinčení, nejsou vibrace.
Rozdíl necítíme tak moc u drahých vzduchovek, ale u levných dostáváme dlouho žádaný pocit výstřelu, místo “katastrofy vláčku“.
Úsilí naplno stlačené a uvolněné pružiny je skoro stejné.
Natahování je rovnoměrné, ne jaku závitové pružiny na začátku lehce a ne konci těžce.
Při stejné potenciální (uložené) energie, je úsilí pružiny menší, než u analogu ze drátu.
Zatížení na mechanismus je menší, zpětný ráz je komfortnější.
Nedostatek firemní pružiny - není možnost přesného nastavení tlaku. Nemají odvzdušňovací ventil.
S jeho pomocí je možné i přesné nastavení a provést údržbu.
https://www.youtube.com/watch?v=NdRLjsEElpY
https://www.youtube.com/watch?v=R7SsqJWTQdU
https://www.youtube.com/watch?v=6qKvQRYDFKg
Stoofi
Příspěvky: 44
Registrován: 05 dub 2015 20:45

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od Stoofi » 04 čer 2016 16:02

Bylo by možné zasadit do S634 při úpravě pístu (nějakým způsobem uříznout / odbrousit středovou tyčku a zároveň na konec pístu vybrousit záchyt pro spoušť) a použití uzávěru pouzdra se spoušťovým mechanismem ze S620? Jakého výkonu by bylo možno dosáhnout? Mám zde přidat podrobné parametry (délka nátahu a pod.)? Dalo by se dostat opět na cca 14J? Děkuji.
Slavia 634 s Mambou Lite na BKL a botkou Biesley, Exact 4.52
Uživatelský avatar
Strix71
Příspěvky: 417
Registrován: 16 led 2016 15:39
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte

Příspěvek od Strix71 » 12 črc 2016 21:04

Evžen, nad Vaši otázkou ještě přemýšlím.
Jaké rozměry jsou nutné k výrobě plynové pružiny:
vnitřní průměr pístu, hloubka pístu, vzdálenost mezi uzávěrem pouzdra a pístem když je vzduchovka v klidu a když je natáhnutá, vnitřní průměr pouzdra vzduchovky, zdvih pístu.
Přílohy
Gas spring size (3).JPG
Gas spring size (2).JPG
Gas spring size (1).JPG
Odpovědět