13 led 2014 11:06 jsi napsal:
Vetsinou do diskusi nezasajuji, ale tentokrate me zaujalo Tve tvrzeni: "Kor u vetrovky kde to kmitanie pri tlaku 1bar je tak 0,0000000 nič nič nič". Proto jsem se Ti dovolil polozit otazky, jak jsi k te hodnote 1 bar prisel? Navic uvadet, ze je kmitani hlavne v hodnote: "0,0000000 nič nič nič" na specializovanem foru, ktere by melo mit alespon nejakou minimalni technickou uroven povazuji za mystifikaci. Ja Ti tve tvrzeni nechci vyvracet, ver si cemu chces, ale ...... nech si to pro sebe v pripade, ze pravda stoji na opacne strane. Cte to tady spousta lidi a pak se takova mystifikace siri dal. Abych dodrzel onu minimalni technickou uroven, doplnil jsem to vetou, ktera jmenuje parametry, ktere takove kmitani ovlivnuje. Pro uplnost dodavam:JuroNR píše:To kmitanie hlavne by aj mňa zujimalo. Hlavne ako to dokaže niekto odmerať-tak na to som ozaj zvedavy. Kor u vetrovky kde to kmitanie pri tlaku 1bar je tak 0,0000000 nič nič nič.
14 led 2014 06:30
Dostal jsem nasledujici odpoved:Jiřin píše:Vetrovka ma pri vystrelu tlak 1 bar??????
Mel bych na tebe nekolik otazek:
1) jak jsi to zmeril?
2) v ktere casti hlavne jsi to meril?
3) v jakem case po zmacknuti kohoutku jsi to meril?
4) jaky byl pocatecni tlak v nizkotlake komurce (v pripade regulatoru), nebo jaky byl tlak v kartusi (bez reglatoru)?
5) v jake energii ta dotycna vetrovka byla?
6) jak mela dlouhou hlaven
Jestli si myslis, ze kmitani hlavne u vetrovky neni, ja ti tvuj nazor vyvracet nebudu. Ja ti k tomu jen napisu toliko, ze neni vetrovka jako vetrovka, takze mluvit obecne o "nejake vetrovce" aniz by jsi doplnil parametry: delka hlavne, prumer hlavne, material hlavne, raze, hmotnost moderatoru (je-li jim vybavena), vykon, hmotnost kladiva, dosazena sila na pruzine kladiva, tlak pred ventilem, ma-li letmo uchycenou hlaven (nebo ne - pak kde se nachazi podpera a kolik jich je) .... ma vypovidaci hodnotu 0.
14 led 2014 11:43
Tak a ted premyslim co s tebou dal. Vis, uz nejsem nejmladsi a za svuj zivot jsem se setkal uz s ledascim. Videl jsem stekat kocku, hada blit, letadlo letet pozpatku a taky mam znameho, ktery s oblibou prichazi s takovym zertikem, kdy zacne prohlasovat, ze kun neplave. A pak mu dela strasne dobre, kdyz se lidi kolem zacnou hadat s tim, ze to neni pravda, ze kun plave a on si vymysli vselijake 3,14coviny proc jakoze neplave a cim vic se lidi hadaji a rozciluji, tim ma z toho vetsi radost. No a vzhledem k tomu, ze takovy clovek existuje, tak samozrejme existuje i pravdepodobnost, ze nebude sam ..... Cili, jestli jsi az doted "nechtel pochopil", ze oblast kmitani a tepelne roztaznosti opravdu existuje navic v relevantne meritelnych hodnotach, pripadne si vynucujes konkretni hodnotu kmitu hlavne, aniz by jsi uvedl parametry, ktere toto kmitani ovlivnuji (nektere jsem se snazil vyjmenovat) ........... prichazeji v uvahu 2 moznosti.JuroNR píše:Jirin,tu na fore je to presne tak ako to pišeš ty vo svojom prispevku. Vy mne nemusite odpovedať na žiadnu otazku,ale ja vam musim odpovedať na všetko s presnymi čislami s presnymi hodnotami. Ved odpovedz ty mne. Kolko kmita hlaveň u vetrovky??? A chcem presne čislo-hodnotu. Ked mi ty odpovieš na moju otazku ja odpoviem na tvoju. Inač bavime sa tu o vetrovkach v zakonnom limite,len pre info.
Dalšia tvoja veta: že nechceš mi moj nazor o kmitani u vetroviek vyvracat. Tak ja ti mam vysvetliť milion otazok-samozrejme ktore absolutne nikto neodmera a absolutne nemaju nič spoločne s kmitanim hlavne,ale zaroveň mi napišeš že mi nič nebudeš vyvracať. To ako keby si napisal že: bavime sa o autach,ale ja sa o autach baviť nebudem.
Ja som nikde nenapisal že hlaveň u vetrovky nekmita,prečitaj si moj prispevok poriadne. Napisal som že to kmitanie je tak male že je zanedbatelne a pre bežnych smrtelnikov nemeratelne. a presne to iste plati aj o rozťažnosti materialov vplyvom teploty. Pri rozdieloch 30stupňov to nikto z vas nedokaže ani len odmerať,pretože je to tak mala hodnota. Potom taky motor v aute ktory je ovela presnejšie vyrobeny a je tam tisic krat viac sučiastok ako v nejakej posratej vetrovke by sa v zime asi rozpadol a všetky ložiska by povypadavali a keby v lete sa material tak rozťahoval ako piše Helboy o kolajniciach tak auto by malo hadam aj o meter viac a blok motora je hlinikovy aj piesty su z hliniku,klukovka zo železa,rozdielne materialy,ja sa vobec čudujem že ten motor funguje. A čo taky nakladiak potom musi mať v lete aspoň o 5m vačšiu dlžku a čo potom taka lokomotiva ktora je cela zo železa ta musi tak narasť že sa ani nevojde medzi kolaje.
1) jsi typ cloveka podobny memu znamemu a i kdyz vis, ze kmitani hlavne a tepelna roztaznost je realna, schvalne vyvolavas diskusi, ktera vyvolava nevoli.
a nebo ........
2) se te musim zeptat, jakeho jsi dosahl stupne vzdelani a v jakem oboru. Je dost dobre mozne, ze Ti chybi dostatecne odborne vzdelani k tomu, aby jsi mohl vest diskusi vyzadujici znalosti z oboru pruznost, pevnost, mechanika, fyzika, metalurgie ......... Abych Tebou nebyl znovu osocen, ze po Tobe chci neco, aniz sam poskytnu, tak osobne mam za sebou studium na stredni prumyslove skole strojnicke - obor konstrukce a nasledne studium na Fakulte strojniho inzenyrstvi - obecne strojirenstvi.
Navic, chtel jsi konkretni hodnotu kmitu hlavne vetrovky. Jak uz jsem uvedl vyse, bez vstupnich parametru se tato hodnota neda stanovit!
Pro ostatni uvadim jednoduchy priklad vypoctu kmitu:
Zakladni vzorce zde: http://bacula.nti.tul.cz/~petr.sidlof/v ... 04_AnP.pdf
Konkretne kapitola "7.3–Setrvačná soustava s jednou plochou pružinou", zacina to na strane 3.
Z prilozeneho nakresu je videt, ktere vstupni parametry budete pro vypocet potrebovat.
Silu Fo lze dopocitat z hmotnosti hlavne (nezapomente, ze se jedna o vetknuty nosnik) + hnotnost doplnku na konci hlavne (moderator, kompenzator ...... )
Inicializace celeho kmitu zacina uvolnenim kladiva, pak se k tomu pridava naraz kladiva na ventil a jeste je k tomu potreba pricist tlakovou vlnu vznikajici pruchodem vzduchu pres 2x ostre lomeny kanal pri vstupu do hlavne. Takto nascitana energie vyvola prvotni vykmit hlavne - amplituda kmitu bude zaviset na energii, nasledne hlaven dokmita viz vorce vyse.
Protoze se jedna o velmi slozitou zalezitost, uvadim pouze orientacni postup, jak se k teto hodnote dostat.
Kdo nevi, jak se vypocita sila na zaklade hmotnosti ma bud smulu, nebo musi nastoupit samostudium.
Tim bych problematiku kmitani hlavni povazoval z me strany za uzavrenou.
p.s.
mate stesti, ze se dnes nudim, jinak by se na to tady fakt vykakal .........