Princip uzamykani zaveru

Fórum o zbraních a střelivu

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Odpovědět
Theodor Kabilka

Princip uzamykání závěru

Příspěvek od Theodor Kabilka » 11 lis 2005 17:40

Prosím o radu. Mám v plánu si pořídit novou pistoli, jsem už v podstatě rozhodnut, oba typy jsou navenek stejné, ale jedna má uzamčený závěr do ozubu, druhá má uzamčený závěr do výhozního okénka. Jaký je mezitím rozdíl? Poznám to při střelbě, má to vliv na něco? Jsem amatér a tomuhle nerozumím. Jedná se o pistole CZ Strakonice a Alfa Holek v ráži 45 ACP. Mužete je někdo i porovnat? Jaké jsou? Díky za vaše zkušenosti a rady.


nespavec

Re:Princip uzamykání závěru

Příspěvek od nespavec » 11 lis 2005 18:09

Oba principy jsou srovnatelně kvalitní,uzamčení do výhozního okénka je výrobně jednodušší.
Tyhle dvě pistole,co píšete,jsem zatím v ruce neměl.
Návštěvník

Záleží na tom, kdo a jak to vyrobí

Příspěvek od Návštěvník » 11 lis 2005 18:45

Přesně tak a doplnil bych, že nezáleží na systému, jako na jeho výrobě. Viz zamykání válečky - existují zbraně, u kterých funguje, a existují jiné zbraně, u kterých je tentýž systém nespolehlivý až nefunkční, viz naše CZ52 a rychlé zničení tohoto mechanismu u ní, během normální střelby.

Zamykání do výhozního okénka je novější výmysl, konstrukce vznikaly postupně, nejdřív jeden pán vymyslel pistoli a vytvořil v ní kvůli zamykání samostatnou sestavu výstupků na hlavni a protivýstupků v závěru, pak si jiný pán všiml, že trochu víc masa na hlavni a trochu pravoúhlejší výhozní okénko by plnilo stejnou funkci. Výhozní okénko a hlaveň se vyrobit musí tak jako tak, takže ten novější systém je jednodušší, protože ty dříve používané samostatné výstupky už se nemusí vytvářet...
Theodor Kabilka

Příspěvek od Theodor Kabilka » 11 lis 2005 18:55

A na přesnost střelby nebo opotřebení to teda nemá žádnej vliv??
nespavec

Re:Principy uzamčení

Příspěvek od nespavec » 11 lis 2005 19:00