Hodně záleží na samotné vzduchovce a na diabolkách. Já to dělám následujícím způsobem: natlakuji na 100 bar a potom upouštím dle potřeby.Pavel Diesel píše: ↑24 pro 2022 22:35Zdarec . Nevíte někdo, na kolik by měla být natlakovaná gaz pružina pro CFX na 16J? Díky
Vyroba plynovych pruzin (gas spring, nitro piston, vortex)
Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 24 pro 2022 12:34
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
TO: Strix71
Děkuji za odpovědi.
Upouštět tlak, je určitě nejlepší způsob.
Jen ne každá pružina to bohužel umožňuje.
Strix71 - rád bych si koupil pružinu u Vás, abych nemusel složitě zkoumat, ale v mailu jste mi napsal, že je stále nemáte.
Hledám tedy náhradní řešení. Nechám si pružinu vyrobit u klasického výrobce pružin a pro potřeby vzduchovky si ji budu muset upravit.
Jen nevím na jaký tlak si ji nechat vyrobit.
Na netu jsem našel údaj 65kg - nejsem si však jistý správností údaje
Díky
***
TO: Albert 22
Díky za odpověď.
Jste si jistý, že originál pružina IGT má 125Atm?
Na netu jsem našel tyto údaje k originálním dílům Gamo.
Plynová pružina - číslo dílu 36270 +-620N
Plynová pružina - číslo dílu 35450 +-700N
Tak teď nevím.
Ve své Gamo HPA MI IGT mám tu pružinu 35450 a střílí +-22J.
Při výměně do CFX jsou tytéž výsledky.
Potřebuji se však dostat pod těch 16J
Díky
Děkuji za odpovědi.
Upouštět tlak, je určitě nejlepší způsob.
Jen ne každá pružina to bohužel umožňuje.
Strix71 - rád bych si koupil pružinu u Vás, abych nemusel složitě zkoumat, ale v mailu jste mi napsal, že je stále nemáte.
Hledám tedy náhradní řešení. Nechám si pružinu vyrobit u klasického výrobce pružin a pro potřeby vzduchovky si ji budu muset upravit.
Jen nevím na jaký tlak si ji nechat vyrobit.
Na netu jsem našel údaj 65kg - nejsem si však jistý správností údaje
Díky
***
TO: Albert 22
Díky za odpověď.
Jste si jistý, že originál pružina IGT má 125Atm?
Na netu jsem našel tyto údaje k originálním dílům Gamo.
Plynová pružina - číslo dílu 36270 +-620N
Plynová pružina - číslo dílu 35450 +-700N
Tak teď nevím.
Ve své Gamo HPA MI IGT mám tu pružinu 35450 a střílí +-22J.
Při výměně do CFX jsou tytéž výsledky.
Potřebuji se však dostat pod těch 16J
Díky
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
To je jen teoretický přepočet. Vycházím z mé Gamo SHADOW DX a měření na Chronografu.
U nové Gamo CFX s IGT zřejme bude tlak i průměr Transferportu poněkud jiný.
Pružiny IGT lze dotlakovat, ale nikoliv upouštět. Pro tyhle experimenty doporučuji pružinu od Strixe s výpustným ventilem...
U nové Gamo CFX s IGT zřejme bude tlak i průměr Transferportu poněkud jiný.
Pružiny IGT lze dotlakovat, ale nikoliv upouštět. Pro tyhle experimenty doporučuji pružinu od Strixe s výpustným ventilem...
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
Coo Origo IGT sa da dotlakovať? To prvý krát počujem, ale ved tam není otvor pre pin ktorým to dofukneš? Trebarz pumpou..
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
Ano tie strixove plynové pruziny viem ,ze sa takto dajú dotlakovat ale pýtal som sa na tie origo od gama IGT. tie sú asi naplnené uz od výroby na určitý tlak!? Inac kúpil som uz dávnejšie plyn pruzinu VORTEX na skúšku do hatsana, povodne vybral som variant HP! A po nainštalovaní a teste som zistil ze plnotučné HP to nieje! Tak som skúsil dopustiť tlak na 150bar co je určený max uvedený na pruzine! A ono to začalo pomaličky ujizdet cez tesnenie a kleslo to na cca 130-125 +- nemajú tie pruziny nahodou niejaku bezpečnostnú poistku? Ked dana pruzina nieje tip HP ale štandardná, tak po presiahnuť dajme tomu 140bar automaticky začne upútať tlak na cca.125 bar a na tuto hodnotu sa ustali , takže bud mi bola poslana len štandardná pruzina v krabičke z označením HP alebo je zdegradovane tesnenie...predajca mi napisal ,ze ked zaznamenajú pokles ,tak to len dofuknu pumpou a posielajú zákazníkom....pekne co dodať.
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
Po covidu jsem ještě zkoušel vyrábět všechno sám, ale potom jsem přišel k tomu, že to všechno nezvládnu. Takže po dlouhém vybírání jsem nedávno našel výrobce, který souhlasil vyrábět pružiny dle mých náčrtků a požadavků.
Vydržte ještě chvilku, začátkem roku plánuji jet vyzvednout velkou várku pružin. Já zatím budu vyrábět ostatní díly.
Tuning samozřejmě budu provádět i nadále. A plánuji natáčet videa, abych mohl nějaké znalosti a informace předávat dál.
Vydržte ještě chvilku, začátkem roku plánuji jet vyzvednout velkou várku pružin. Já zatím budu vyrábět ostatní díly.
Tuning samozřejmě budu provádět i nadále. A plánuji natáčet videa, abych mohl nějaké znalosti a informace předávat dál.
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 24 pro 2022 12:34
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
Vydržím.
Děkuji a držím palec.
Děkuji a držím palec.
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
Pro redukci výkonu u Gamovek s pracovním válcem ø 25 x 100 mm a Transfer Portem o průměru 3,0 mm platí, podle mého měření, zhruba tyto přepočtené hodnoty…
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
Kalibr a hmotnost na to nemá vliv ?
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
Všechno se ovlivňuje navzájem! Každý detail má nějaký vliv, i teplota vzduchu...
Ale vždy platí: "DVAKRÁT MĚŘ, JEDNOU ŘEŽ !!"
Ale vždy platí: "DVAKRÁT MĚŘ, JEDNOU ŘEŽ !!"
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
Chtěl jsem jen naznačit, že:
Dosáhnout optimálního dynamického vyvážení pneumatického sytému pružinové vzduchovky není tak snadné. Je to nekonečná řada pokusů, postupného převrtávání kanálku, měření a omylů...
Převrtat Transfer Port hned na největší a "zaručeně správný" průměr není dobré, pak se nevytvoří ve válci pružící vzduchový polštář a píst práskne natvrdo do dna ještě před vymetením střely z hlavě. Zpětný ráz rozhodí náměr...
Je popsáno mnoho pokusů s výměnným Transfer Portem, ... také odstupňovaný tvar a zaoblení hran kanálku má vliv.
Dosáhnout optimálního dynamického vyvážení pneumatického sytému pružinové vzduchovky není tak snadné. Je to nekonečná řada pokusů, postupného převrtávání kanálku, měření a omylů...
Převrtat Transfer Port hned na největší a "zaručeně správný" průměr není dobré, pak se nevytvoří ve válci pružící vzduchový polštář a píst práskne natvrdo do dna ještě před vymetením střely z hlavě. Zpětný ráz rozhodí náměr...
Je popsáno mnoho pokusů s výměnným Transfer Portem, ... také odstupňovaný tvar a zaoblení hran kanálku má vliv.
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
Kde se vytratí vzduch, který má vytvořit vzduchový polštář, když střela je ještě v hlavní ? Nemělo by to byt tak, že příliš velká díra v transfer portu propustí vzduch a vytlačí střelu dřív než se vytvoří vzduchový polštář ?
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
... "příliš velká díra v transfer portu propustí vzduch"... tlak příliš rychle unikne do hlavně. Střela v hlavní zrychluje postupně, proto je lepší, když tlak také narůstá postupně a vzduchový polštář na počátku zlumí náraz.
A naopak příliš zadušené Gamovky měly velké zákmity odraženého pístu.
Ale názory se mohou různit...
A naopak příliš zadušené Gamovky měly velké zákmity odraženého pístu.
Ale názory se mohou různit...
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
Tak jednou tam je střela a není polštář, pak zase polštář je a střela už je v pohybu ..... máš v tom zmatek. To není věc názoru, to jsou fakta. přesně stanovené údaje, které konstruktéři využívají při stavbě nejen pružinových vzduchovek.