Nový zákon o zbraních 01/2021

Otázky týkající se zbrojního průkazu, držení a zařazení jednotlivých zbraní atd.

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Odpovědět
diazemap
Příspěvky: 62
Registrován: 26 bře 2021 21:06

Re: historické zbraně-zkušenosti

Příspěvek od diazemap » 08 dub 2021 11:49

Černoprachové D zbraně byly geniálně ošetřeny větou v zákoně, že se z nich smí střílet jenom na střelnicích. Logicky potom majitel perkusní zbraně bez ZP zavítal s občankou na střelnici, kde se následně dostal mezi střeleckou komunitu a lecčemu se i přiučil. Se vzduchovkou tam zajde málokdo a lidi pak střílí i v místech, kde to může být nebezpečné. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že manipulace s předovkou je opravdu ze statistického hlediska mnohem nebezpečnější pro střelce než případnou oběť. Sám jsem si kdysi jako začátečník zlomil palec, když mi ujel nabiják (nutno dodat, že u 9mm, kde je horší se trefit a hůř se manipuluje, kdybych se držel jen historických kalibrů, nestalo by se to). :lol: A o všelijak protřepaných pastelkách, když pálíte z ručního pistolového .54 kanónu nabitého puškovým střelivem ani nemluvě. Nicméně bych souhlasil s tvrzením, že Gladiatory neměly být nikdy D zbraně. Svojí konstrukcí se vyloženě tváří jako zbraň pro skryté nošení, což by ale mělo být ze zákona zakázané! Ledaže z toho nikdy nechcete vystřelit. Zejména když se pak ještě prodávají střely, co mají o-kroužky v mazacích drážkách kvůli utěsnění. Proč asi? Protože to lidi nosí skrytě a bojí se navlhnutí. Já mám spoustu předovek, ale tohle bych si nikdy nekoupil, protože se to jako D zbraň v podstatě nedá na nic použít. Ani na sebeobranu, ani jako de facto historická zbraň či na terčovou střelbu. Jenom jako moderní hračka. Vždyť to ani nemá drážkovanou hlaveň. Jak nápad samozřejmě super. Zas na druhou stranu, tím, že je teď vše C-I, tak se otevřela možnost střílet předovkami a tudíž i Gladiatorem i mimo střelnici?? Pak bych souhlasil s PavelETV, protože jako inovace je to super a nejsem žádný purist