O vzduchovkach Gamo
Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz
Re: O vzduchovkách Gamo
Řadu zajímavých poznatků a diskusí o laborování s velikostí a tvarem Transfer Portu přináší série článků na webu AIRGUN ACADEMY. např. ...
https://www.pyramydair.com/blog/2008/10 ... rt-part-1/ , part-2/, part-3/
a zejména...
https://www.pyramydair.com/blog/2010/02 ... fer-ports/
https://www.pyramydair.com/blog/2008/10 ... rt-part-1/ , part-2/, part-3/
a zejména...
https://www.pyramydair.com/blog/2010/02 ... fer-ports/
Re: O vzduchovkách Gamo
lajdácky provedený experiment, který ovšem od roku 2008 nikdo nedokázal udělat líp.
Re: O vzduchovkách Gamo
Transfer Port tvoří vlastně Venturiho trubici. Venturiho princip je, jak předpokládám všem obecně známý…
Z dalších obrázků je patrno, že ostré hrany Transfer Portu, by turbulencemi zhoršovaly rychlý průchod vzduchu a měly dopad i na výkonu …
Ovšem opatrně s zaoblováním hran, aby nevznikly příliš velké mrtvé prostory – opět s negativním dopadem na kompresní poměr a výkon…
Z dalších obrázků je patrno, že ostré hrany Transfer Portu, by turbulencemi zhoršovaly rychlý průchod vzduchu a měly dopad i na výkonu …
Ovšem opatrně s zaoblováním hran, aby nevznikly příliš velké mrtvé prostory – opět s negativním dopadem na kompresní poměr a výkon…
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 07 kvě 2010 14:05
Re: O vzduchovkách Gamo
Pořád řeším dieseling. (Gamo Speedster 4,5).
Rozebral a složil jsem to asi 10x. Zkusil jsem v průběhu několika dnů - silikonový olej, pak vysoce účinné mazivo od Berner, pak vazelínu do kloubů (vozidel), pak slunečnicový olej na smažení, pak keramické mazivo na brzdové desky. Vždy po nanesení jsem to celé vytřel skoro do sucha.
Naposledy jsem to dokonce celé odmastil čističem brzd a dal uplně na sucho, a vytřel hlaveň.
Bouchá a čoudí pořád.
Rozebral a složil jsem to asi 10x. Zkusil jsem v průběhu několika dnů - silikonový olej, pak vysoce účinné mazivo od Berner, pak vazelínu do kloubů (vozidel), pak slunečnicový olej na smažení, pak keramické mazivo na brzdové desky. Vždy po nanesení jsem to celé vytřel skoro do sucha.
Naposledy jsem to dokonce celé odmastil čističem brzd a dal uplně na sucho, a vytřel hlaveň.
Bouchá a čoudí pořád.
Re: O vzduchovkách Gamo
Píšeš, že ten válec byl vždy vyčištěný a vytřený do sucha, jak potom vypadá po dieselingu?
Pokud je tam opět mazivo a sajrajt, tak hledej odkud se tam dostává... ?
Byl tu už jeden případ stejně výkonné Gamovky, kde stále vytékal přebytek oleje z plynové pružiny IGT...
Pokud je tam opět mazivo a sajrajt, tak hledej odkud se tam dostává... ?
Byl tu už jeden případ stejně výkonné Gamovky, kde stále vytékal přebytek oleje z plynové pružiny IGT...
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 07 kvě 2010 14:05
Re: O vzduchovkách Gamo
Guma pístu je začouzená, smradlavá ale mastná moc nebyla. Samozřejmě (krom posledního odmaštění , po kterém jsem to zatím nerozebral) jsem vždy po zasunutí pístu trochu máznul vnitřek válce tam, kde se nejvíc odírá při natahování. To je ale místo kam se těsnění válce vůbec nedostane. (jedná se o mazivo odolné do 1500stupňu C)
Ještě mě napadlo, že nevím jak vypadá ,,vnitřek,, přepouštěcího ventilu (vyndat nejde) , u kterého jsem zvětšoval otvor na 2,5mm.
Možná tam je nějaký prostor (záhyb), kde je pořád nějaká vazelína. Dneska to ještě rozeberu a toto místo potopím do benzínu na delší dobu. (je mi trochu líto těsněníčka co těsní s hlavní, ale co se dá dělat. Pak to máznu silikonem)
Ještě mě napadlo, že nevím jak vypadá ,,vnitřek,, přepouštěcího ventilu (vyndat nejde) , u kterého jsem zvětšoval otvor na 2,5mm.
Možná tam je nějaký prostor (záhyb), kde je pořád nějaká vazelína. Dneska to ještě rozeberu a toto místo potopím do benzínu na delší dobu. (je mi trochu líto těsněníčka co těsní s hlavní, ale co se dá dělat. Pak to máznu silikonem)
Re: O vzduchovkách Gamo
Silikonová vazelina není tady moc doporučovaná. Jak už jsem psal, nová GAMO Shadow DX měla přepouštěcí kanálek s osazením z průměru 4mm s dusící plombou 2mm nakonci. To způsobovalo zažehnutí snad i suchého vzduchu naprázdno a bez diabolky. Ve tmě bylo vidět plamen a rána jako od malorážky...
Tak jsem to ihned rozebral, dosucha vyčistil a namazal nepatrně jen těsnění a kluzné plochy pístu obyčejnou červenou vazelínou. Vnitřek pístu suchý! ... ono se tam mazivo dostává při zpětném chodu pístu - při natahování. Ale bylo po dieslingu!
Ovšem pokud něco kape z IGT, tak tam vzniká černý spálený sajrajt. Já měl vinutou ocelovou pružinu, která po 500 ranách zeslábla o 25%, tak jsem ji vyměnil za plynovou od Strixe, která umožňuje snížení tlaku a nastavení požadovaných limitů při současné optimalizaci velikosti Transferportu. Optimální jsou max. 3mm.
Kupodivu stará SLAVIA 631 se 7,2J má kanálek 4mm, ale tehdy se dynamické vyvážení ještě neřešilo.
Tak jsem to ihned rozebral, dosucha vyčistil a namazal nepatrně jen těsnění a kluzné plochy pístu obyčejnou červenou vazelínou. Vnitřek pístu suchý! ... ono se tam mazivo dostává při zpětném chodu pístu - při natahování. Ale bylo po dieslingu!
Ovšem pokud něco kape z IGT, tak tam vzniká černý spálený sajrajt. Já měl vinutou ocelovou pružinu, která po 500 ranách zeslábla o 25%, tak jsem ji vyměnil za plynovou od Strixe, která umožňuje snížení tlaku a nastavení požadovaných limitů při současné optimalizaci velikosti Transferportu. Optimální jsou max. 3mm.
Kupodivu stará SLAVIA 631 se 7,2J má kanálek 4mm, ale tehdy se dynamické vyvážení ještě neřešilo.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 06 úno 2021 21:30
Re: O vzduchovkách Gamo
Ahoj upravil jsem vzduchovku podle návodu od Strixe....odmastil, odjehlil...po složení se mi zdá že mi skřípe pružina při natahování... Jedna se o vzduchovku gamo elite x.... Díkes za případné rady
Re: O vzduchovkách Gamo
Zajímavé. O kvalitě diabolek JSB netřeba diskutovat, ale co nechápu, že mi těžké diabolky gamo cal 5,5 - 1,4g létají z CF30 přesněji, než diabolky JSB expres.
CF30 je po menší úpravě, původně to byla německá verze F, tak předpokládám že z toho ty diabolky spíš padaly (mnou ale netestováno). Odhaduji že nyní se výkon motá kolem povolené hranice.
Propad diabolek při střelbě neřeším, ani to, že na každé střelivo je třeba přestavit optiku.
Může být rozhodující váha a nebo to, že gamo jdou nabíjet velice ztuha, oproti jsb 5,52.
Vím, tenhle problém může vyřešit testovací sada, jen mě překvapilo že tolik haněné diabolky gamo, mohou z něčeho létat přesněji než opěvované JSB.
Podobný rozptyl budiž, ale jsb si létám jak se mu zlíbí
Jen mě zajímá názor druhých zkušenějších, čím to může....?
CF30 je po menší úpravě, původně to byla německá verze F, tak předpokládám že z toho ty diabolky spíš padaly (mnou ale netestováno). Odhaduji že nyní se výkon motá kolem povolené hranice.
Propad diabolek při střelbě neřeším, ani to, že na každé střelivo je třeba přestavit optiku.
Může být rozhodující váha a nebo to, že gamo jdou nabíjet velice ztuha, oproti jsb 5,52.
Vím, tenhle problém může vyřešit testovací sada, jen mě překvapilo že tolik haněné diabolky gamo, mohou z něčeho létat přesněji než opěvované JSB.
Podobný rozptyl budiž, ale jsb si létám jak se mu zlíbí
Jen mě zajímá názor druhých zkušenějších, čím to může....?
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 07 kvě 2010 14:05
Re: O vzduchovkách Gamo
Povídej.
Re: O vzduchovkách Gamo
kosmenpupen píše: ↑20 led 2021 09:49Pořád řeším dieseling. (Gamo Speedster 4,5).
...
Bouchá a čoudí pořád?
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 07 kvě 2010 14:05
Re: O vzduchovkách Gamo
stále kvoká, stále kvoká. Ale neřeším to. Protože nemám v úmyslu odpálit další optiku kopancema , střílím přes mířidla. A na to jí doporučuju . Přesnost je super.
Re: O vzduchovkách Gamo
Zdravím všechny
Prosím o radu jak bez poškození vyšroubovat torx v (kloubu) u vzduchovky gamo igt speedster (gen.2)
Skoro to vypadá na nějaký pojistný šroub, uprostřed je miniaturní dirka, ale torx padne dobře. Popřípadě je pravotočivý? (Na utahování)
Druhý dotaz, je nějaký rozdíl ve výkonu mezi speedster a roadster? Ceny se někde dost liší a krom koncovek hlavní a pažbení, vypadají identicky.
Otvor pro trysku raději 2,5mm nebo rovnou 3mm?
A poslední dotaz, hodně se to tu řeší a prakticky každý má jiný názor.
Jaká vazelína/olej nebude dieselovat a zároveň dobře mazat (na rychlost pístu) Půl příspěvků je pro silikon a druhá půlka to zase vyvrací
Moc děkuji za rady ideálně majitelů
Prosím o radu jak bez poškození vyšroubovat torx v (kloubu) u vzduchovky gamo igt speedster (gen.2)
Skoro to vypadá na nějaký pojistný šroub, uprostřed je miniaturní dirka, ale torx padne dobře. Popřípadě je pravotočivý? (Na utahování)
Druhý dotaz, je nějaký rozdíl ve výkonu mezi speedster a roadster? Ceny se někde dost liší a krom koncovek hlavní a pažbení, vypadají identicky.
Otvor pro trysku raději 2,5mm nebo rovnou 3mm?
A poslední dotaz, hodně se to tu řeší a prakticky každý má jiný názor.
Jaká vazelína/olej nebude dieselovat a zároveň dobře mazat (na rychlost pístu) Půl příspěvků je pro silikon a druhá půlka to zase vyvrací
Moc děkuji za rady ideálně majitelů
Gamo G-Magnum 5,5mm (450)
Gamo Speedster IGT 5,5mm (550)
Gamo Speedster IGT 5,5mm (550)
Re: O vzduchovkách Gamo
Když se svěrákem stáhnou rohy válce tak na 90% se to povede odšroubovat. V nejhorším případě se může vyměnit.
Šroub je obyčejný, ale je tam kužel 2°.
Výkon je stejný. Myslím si, že Speedster má v sadě dva zásobníky a v rukojeti pažby se muže uložit ten druhý.
Otvor rovou 3mm. Ale bude nejspíš potřeba vyměnit těsnění pístu. Jinak bude vzduchovka hodně kopat.
Všechno bude sieslovat - důležitý je to správně namazat. Ale určitě ne silikonem. Může se použit plastické mazivo s grafitem na kluzné části mechanismu.
Přeji hodně úspěchů
Šroub je obyčejný, ale je tam kužel 2°.
Výkon je stejný. Myslím si, že Speedster má v sadě dva zásobníky a v rukojeti pažby se muže uložit ten druhý.
Otvor rovou 3mm. Ale bude nejspíš potřeba vyměnit těsnění pístu. Jinak bude vzduchovka hodně kopat.
Všechno bude sieslovat - důležitý je to správně namazat. Ale určitě ne silikonem. Může se použit plastické mazivo s grafitem na kluzné části mechanismu.
Přeji hodně úspěchů