O vzduchovkach Gamo

Vše o vzduchovkách, plynovkách, aisoftu a popřípadě i paintballu.

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Odpovědět
spissa
Příspěvky: 30
Registrován: 10 čer 2011 16:47

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od spissa » 15 led 2020 19:24

válec píše:
15 led 2020 17:45
Vnitřní závit pro zadní šroub pažby trpí při neopatrné rozborce/sborce. Při střelbě ani ne.
Na domečku spoušťového mechanismu je totiž zámek, který zapadá do výřezu v pažbě. Takovýto co vypadá jako chladič kolem onoho šroubu :) Do plastové pažby zámek lícuje pěkně. Jestli v dřevěných pažbách vůli má (hrká), pak se teda může stát co popisuješ. To ti bude muset potvrdit majitel dřevěné. Já mám plastovou.
Taky jsem ten šroub měl trochu ohnutý a měl jsem plastovou pažbu....


Fx Maverick sniper cal.22
válec
Příspěvky: 137
Registrován: 11 kvě 2019 00:32

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od válec » 15 led 2020 20:04

obrázek New1(domeček zalezlej -0,5mm): nemůže nastat. Neexistuje síla která by takhle přetlačila hnací pružinu. Musel bys nasadit svěrák :)
obrázek New2(domeček povylezlej +0,5mm): nad tím si už chvíli lámu hlavu. Na součástce 35040 aji 31970 aji 42250 je osazení z průměru 17 na průměr 12,7 udělaný s velkým sražením. Je to takový "ani ryba ani rak". Má to osazení dosedat na domeček, nemá dosedat?
Praxe spíš ukazuje, že tohle osazení domeček zásadně omezuje v pohybu a do polohy +0,5mm se taky nikdy nedostane.

Na vzduchovce 25x100 s vinutou pružinou a normálním vodítkem 35040 se domeček posouval následovně:
Výchozí stav: vzduchovka nenatažená, pružina tlačí silou 343N ... domeček povylezlej +0,2mm
Natahování: tlačím na zlomenou hlaveň, píst je těsně před zaskočením, síla pružiny skoro 900N ... +0,3mm
Stav připraveno ke střelbě: Síla pružiny 906N držená háčkem záchytu ... domeček povylezlej někdy +0,1 a někdy +0,2.
Když byla vzduchovka natažená, ťukáním kladívkem na domeček se mi ho povedlo zatlačít -0,6mm. Přirozeně se téhle polohy nemůže nikdy dostat!

Pozn.: Měřil jsem to pochopitelně po odmontování pažby.
Uživatelský avatar
Albert 22
Příspěvky: 1275
Registrován: 03 kvě 2016 14:53

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od Albert 22 » 15 led 2020 21:23

Je asi zbytečné se dohadovat nad funkcí plovoucího a kmitajícího domečku spouště, když je pevně šroubem přichycen k pažbě. A zbytek železa o kus dál dvěma šrouby. Opravdu blbost!

Takže celé to pružení je sporadické a vlastně nefunkční. Jestli to kmitne do mínusu nebo do plusu? Víme, že u pružinovek je dvojí zpětný ráz, nejdříve dozadu jako reakce na pohyb pístu, pak dopředu po nárazu pístu na dno válce. A nebo, kde jsou ty desetinky milimetrů, které jsi naměřil, když zkosený plastový čudl 12,7mm tou šikmou plochou narazí v 13,0mm kdesi v díře domečku na hrany té díry, to je také poněkud sporadické. A vlastně jak píšeš, ten plastový trn je takový dost neurčitý, i jeho 10mm výčnělek má také jakousi toleranci +0,2mm, jak jsem změřil....

A v těch levných gamovkách by se jistě našlo mnohem více nedomyšlených detajlů...

Snažil jsem se alespoň teoreticky pochopit funkci toho kmitajícího domečku, jak možná měla původně v záměrech konstruktérů být. Ale nestalo se, pak to museli zjednodušit, aby to nebylo drahé! A tak pružina tříská do spouště, vymlacuje závit a ohýbá šroub.

POMOC JE SNADNÁ - ROVNÁ PODLOŽKA !

Ovšem u verze GAMO IGT 25x100mm to tak funguje! A ten plastový čudl potom skutečně zachycuje síly pružiny.

Ale když ten čudl úplně vyhodíš, tak máš z těch gumiček úplný sajrajt! ... jako ten nešťastník z videa na youtube (... co jsi mi poslal na SZ) zápasící s pružinkou pojistky na spoušti! ....

Uživatelský avatar
Strix71
Příspěvky: 417
Registrován: 16 led 2016 15:39
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od Strix71 » 16 led 2020 12:35

Ano, správně. Všechny nové plynové pružiny do Gamo budou s plochou podložkou a budou pasovat místo závitových a IGT pružin. Potom přepíšu návod, přidám fotky a zkusím i video.
Protože se na to nedá koukat.
Uživatelský avatar
Albert 22
Příspěvky: 1275
Registrován: 03 kvě 2016 14:53

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od Albert 22 » 26 led 2020 17:50

Tlačný trn pružiny GAMO - Bez úkosu. Doraz +0,50mm.

Zkoumáním funkce odpružení plovoucího pouzdra (domečku) spoušťového mechanismu a tlačného trnu pružiny GAMO No. 42250-10 použitého u systému s plynovou pružinou IGT u vzduchovek GAMO řady Hunter 440 apod. přineslo cenné poznatky, takže jsem je využil při montáži plynové pružiny 25x100mm od pana Strixe do mojí vzduchovky GAMO Shadow DX. Tedy ukázalo se, že:

1. V klidu pružina tlačí přes podložku na čelní plochu tlačného trnu pružiny.
2. Při nátahu pružina tlačí na podložku a přes domeček na záchyt spouště.
3. Při výstřelu pružina tlačí přes podložku na čelní plochu tlačného trnu pružiny.
4. Při zpětném rázu je (…teoreticky) možné posunutí – prokluz železa vzduchovky vůči domečku a pažbě o cca –0,5mm směrem dozadu.
5. Při dopředném rázu však zkosený zadní doraz tlačného trnu je již natvrdo naražen na zadní sedlo domečku, takže žádný pohyb železa vůči domečku a pažbě neumožňuje. Tedy tento ráz trhne celou vzduchovkou!

Ovšem zadní doraz tlačného trnu pružiny je vyroben s velkým úkosem a jen relativně malou dosedací plochou, takže i když tato součástka je vyrobena z odolného ABS plastu, časem může dojít k postupnému vytloukání úkosu a posouvání této dosedací plochy.
Jako účelné se jeví dorazovou plochu odsoustružením posunout o 0,5mm dozadu, čímž dojde k rozšíření dosedací plochy a zároveň to umožní odpružení - prokluz železa vůči domečku o max.+0,5mm směrem dopředu. Vzhledem k tomu, že tento výše uvedený trn u nás není možno koupit, je snazší vyrobit součástku novou např. ze silonu….
Tlačný trn pružiny GAMO - Bez úkosu. Doraz +0.50mm.gif
To plovoucímu domečku spoušťového mechanismu pružně uloženém na gumových kroužcích zajišťovacího kolíku o průměru Ø 9mm umožní (…teoreticky) zákmity a prokluz železa vzduchovky vůči pažbě a domečku o +/-0,50mm dopředu i dozadu. Předpokládám, že takto to bylo i v původních záměrech konstruktérů vzduchovek GAMO.

Proč však se na tlačném trnu pružiny objevil ten úkos, není jasné; stejně jako pevné přichycení spoušťového mechanismu šroubem k pažbě. Takže ve skutečnosti prokluz a zákmity domečku se jeví jako sporadické, neboť jsou bržděny pevným spojením spoušťového mechanismu s pažbou, která je rovněž pevně spojena dalšími 2 šrouby se železnou masou celé vzduchovky.

Děkuji za cenné připomínky majitelů vzduchovek GAMO!
Naposledy upravil(a) Albert 22 dne 26 led 2020 18:04, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Albert 22
Příspěvky: 1275
Registrován: 03 kvě 2016 14:53

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od Albert 22 » 26 led 2020 17:51

Tlačný trn pružiny GAMO - Bez úkosu. Doraz +0.50mm 1.gif
Uživatelský avatar
Albert 22
Příspěvky: 1275
Registrován: 03 kvě 2016 14:53

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od Albert 22 » 26 led 2020 17:52

Tlačný trn pružiny GAMO - Bez úkosu. Doraz +0.50mm 2.gif
Uživatelský avatar
Albert 22
Příspěvky: 1275
Registrován: 03 kvě 2016 14:53

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od Albert 22 » 26 led 2020 17:53

Tlačný trn pružiny GAMO - Bez úkosu. Doraz +0.50mm 3.gif
martin-cerveny
Příspěvky: 1
Registrován: 23 led 2018 17:54

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od martin-cerveny » 31 led 2020 01:47

Zdravím, mám vzduchovku Gamo Roadster IGT 10 a po cca 100 výstřelech upadl výkon a přesnost. Je zde někdo, kdo by mi ji pomohl vrátit do kondice? Praha, Rakovnik? Děkuji i za případný kontakt pokud by někdo někoho znal i mimo forum.
Uživatelský avatar
Albert 22
Příspěvky: 1275
Registrován: 03 kvě 2016 14:53

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od Albert 22 » 03 úno 2020 13:12

Odpružení spoušťového mechanismu u GAMO řady G-Magnum 1250:

Také u celé řady výkonnějších vzduchovek BLACK a G-Magnum 1250, Jungle a Hunter 1250 Grizzly je použit stejný odpružený spoušťový mechanismus uložený posuvně na gumových kroužcích zajišťovacího kolíku o průměru Ø 9mm. Tyto vzduchovky mají další přídavný kolík o průměru Ø 12mm, který zde zachycuje veškeré síly pracovní pružiny při nátahu i výstřelu.

Avšak domeček spoušťového mechanismu je nejen přišroubován k pažbě, ale i pevně zafixován mezi předním kolíkem o průměru Ø 12mm a zadním kolíkem o průměru Ø 9mm prostřednictvím dorazu na zadní dorazové plochy tlačného trnu No. 42250-10 (Top Distnaciador).

Takže odpružení domečku spouště vůči zpětným rázům se zde nemůže uplatnit! Zmíněný tlačný trn (…u řady G-Magnum se silentblokem) zde plní jen jakousi blíže nespecifikovatelnou funkci rozpěrného trnu mezi oběma zajišťovacími kolíky.

Jedinou možností by bylo použít upravený nebo náhradní rozpěrný trn pružiny s rozšířenou zadní dorazovou plochou a posunutou dozadu o +0.50mm. To by umožnilo prokluz domečku uloženém na gumových kroužcích, ale jen o +0.50mm při dopředném rázu železa vzduchovky.
Náhradní tlačný trn pružiny GAMO G-Magnum Jungle No.42250 +0.50mm.gif
Otázkou je zda konstruktéry Gamovek původně zamýšlené odpružení spoušťového mechanismu má vůbec nějaký smysl... ?
GottwaldP
Příspěvky: 1
Registrován: 27 led 2020 04:58

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od GottwaldP » 03 úno 2020 18:40

Zdravým Vás. Také jsem si pořídil vzduchovku Gamo konkrétně model Roadster IGT 10X Gen2, ráže 4,5mm. Zatím maximální spokojenost. Osadil jsem to optikou od firmy Walther 3-9x40. Jelikož jsem z práce zvyklý čistit zbraně po každých střelbách, tak jsem se u ní už nevědomky setkal i s Dieselingem. U ráži 7,62, 5,56 a 9 mm jsem se s tím nikdy nesetkal.
Fotky viz příloha.
Myway1988
Příspěvky: 41
Registrován: 12 pro 2019 20:59

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od Myway1988 » 03 úno 2020 18:51

heh ved pri klasickej zbrani ani dieseling nehrozi😉 odkial by sa nabral?? dieseling efekt vzznika ako pri aute...tlak vzduxhu a nejaky produkt horlavy a mas to... pri 7.62 a 9mm to nehrozi. tam nemas piest, vzduxhovy valec a mazivo ktore sa ti omylom dostane do valca vzduchovky-lebo normalne tam byt nema..
Myway1988
Gamo Elite Premium IGT 4,5
Diana 350 N-Tec Panther magnum 4,5
Uživatelský avatar
Albert 22
Příspěvky: 1275
Registrován: 03 kvě 2016 14:53

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od Albert 22 » 03 úno 2020 19:52

Když je v kompresním válci příliš mnoho maziva hrozí nebezpečí Dieselingu a zničení těsnění pístu i pružiny... dieseling-t1008-225.html#p404360

Každou novou vzduchovku je třeba rozebrat a vyčistit! Zvláště u výkonných Gamovek se zůženým přepouštěcím kanálkem to dieseluje velmi ochotně! :mrgreen:
Myway1988
Příspěvky: 41
Registrován: 12 pro 2019 20:59

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od Myway1988 » 03 úno 2020 20:01

dnes som rozobral pred prvym vystrelou dnes dorucenu Dianu 350 N tec... tam bolo maziva na 4 bicykle ...obrazne pol tony. nevidel som tak zadzabane nieco...🤣
ani Gamo tak nebola zamastena
Myway1988
Gamo Elite Premium IGT 4,5
Diana 350 N-Tec Panther magnum 4,5
Uživatelský avatar
Josef Krtička
Příspěvky: 201
Registrován: 20 dub 2007 14:17

Re: O vzduchovkách Gamo

Příspěvek od Josef Krtička » 04 úno 2020 13:04

To Albert 22: čtení o "odpružení spoušťového mechanizmu" mě vrátilo ve vzpomínkách o moře let zpět, kdy jsem si po mládí stráveném se Slávií pořídil první "lepší" vzduchovku, Gamu Hunter 440, tehdejší vlajkovou loď firmy. Celé roky jsem se potom snažil ji naučit střílet přesně tím, že jsem se pokoušel napravit diletantismus konstruktérů výrobce. Konkrétně třeba uložení lámací hlavně do plastových podložek, což po nějaké době musí nutně skončit "vaklem" a tedy nepřesnou střelbou. Nebo hrozně chodící, příšerně zkonstruovaná spoušť, odolávající jakýmkoliv pokusům o nějaké zlepšení chodu (jsem mizerný střelec, a proto potřebuju k přesné ráně mít dobře chodící spoušť, vím, je to hendikep :oops: ). Vždy když vidím, jak je Gamo protlačovaná v různých periodicích, prohlížím si ty jejich strašně efektní výrobky s těmi různými převratnými systémy, vždy mě napadne otázka, jestli to není jen marketing a ty výrobky jsou zkonstruované a vyrobené ve stejném duchu (a nedej bože stejnými "konstruktéry"), jako tenkrát ta nešťastná 440. A nebo už mají zmáknuté základy, dětské nemoci vychytané a tohle vše je jen navíc, něco, co tu střelbu ještě víc zpřesní? Tvoje příspěvky mi na to asi daly odpověď :D . No ale abych byl spravedlivý, přešel jsem potom k Dianám a k větrovkám CZ a docela rád bych si promluvil i s některými jejich konstruktéry, třeba s tím, co v Oesterwegu zodpovídal kdysi za spoušťové ústrojí a tvrdil, že ten nenastavitelný plastový bazmek je OK, a nebo s tím z Brodu, co vymyslel u CZ 200 pažbu ze dvou dílů a předpažbí POVĚSIL na hlaveň...
pepe
Odpovědět