Vyroba plynovych pruzin (gas spring, nitro piston, vortex)
Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz
Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vortex)
Všem ahoj!
Po vypracování, výroby a ročního testování několika plynových pružin chci začít sériovou produkci.
Moje plynové pružiny jsou lepší než ostatní dle kvality.
Vydrží minimálně 15 tisíc výstřelu a s údržbou přes 8-10 tis. výrazně víc.
Mají ventil zmenšení tlaku pro přesné nastavení úsilí a údržby.
Je možná výroba plynových pružin pro kteroukoliv vzduchovku s bočním záchytem pístu. Má velmi dobré výsledky při montáži do Gamo, Crossman, Hammerli (osobně vyzkoušeno) a také Hastan a Stoeger (vyzkoušeno kamarády).
Hlavní výhody plynových pružin: přesné nastavení úsilí , možnost nechat vzduchovku ve stavu natáhnutí dlouhou dobu (vyzkoušeno celý měsíc beze změn), absence vibrace při výstřelu.
Nevýhody (přesněji řečeno vlastností): neznačná závislost na teplotě (přibližně 1% na 3 stupně), složitější montáž, která zpravidla potřebuje malé změny ve vzduchovce.
Cena bude kolem 1000 Kč.
Garance 1 rok.
Chci vědět Váš názor.
S radostí odpovím na dotazy.
O nastavení vzduchovky zde. http://strix071.wix.com/airgunup#!blank-2/ixr2i
Příklad na montáž v Gamo CFX. http://strix071.wix.com/airgunup#!gamo-sfx-2/se0zw
Po vypracování, výroby a ročního testování několika plynových pružin chci začít sériovou produkci.
Moje plynové pružiny jsou lepší než ostatní dle kvality.
Vydrží minimálně 15 tisíc výstřelu a s údržbou přes 8-10 tis. výrazně víc.
Mají ventil zmenšení tlaku pro přesné nastavení úsilí a údržby.
Je možná výroba plynových pružin pro kteroukoliv vzduchovku s bočním záchytem pístu. Má velmi dobré výsledky při montáži do Gamo, Crossman, Hammerli (osobně vyzkoušeno) a také Hastan a Stoeger (vyzkoušeno kamarády).
Hlavní výhody plynových pružin: přesné nastavení úsilí , možnost nechat vzduchovku ve stavu natáhnutí dlouhou dobu (vyzkoušeno celý měsíc beze změn), absence vibrace při výstřelu.
Nevýhody (přesněji řečeno vlastností): neznačná závislost na teplotě (přibližně 1% na 3 stupně), složitější montáž, která zpravidla potřebuje malé změny ve vzduchovce.
Cena bude kolem 1000 Kč.
Garance 1 rok.
Chci vědět Váš názor.
S radostí odpovím na dotazy.
O nastavení vzduchovky zde. http://strix071.wix.com/airgunup#!blank-2/ixr2i
Příklad na montáž v Gamo CFX. http://strix071.wix.com/airgunup#!gamo-sfx-2/se0zw
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
To je výborné!
Mohu se prosím zeptat, jakou nejmenší pružinu dokážete nahradit touto technologií? Respektive jaké délka a průměr jsou pro správné fungování pistonu limitující?
Díky
Mohu se prosím zeptat, jakou nejmenší pružinu dokážete nahradit touto technologií? Respektive jaké délka a průměr jsou pro správné fungování pistonu limitující?
Díky
BSA XL Tactical .177 + Optisan Cobra; Slavia 631 carbine + Delta 4x32S; Daisy powerline; Vz. 47; Slavia 618, 620, 630; Lov 21; APP661
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
Odpovídat se pokusím každý den večer.
Rozměry:
V průměru jsem propojený rozměry výchozího materiálů.
Průměr štoku 8mm (zkoušel jsem 6-málo, 10- moc a bylo by dražší).
Průměr těla 18mm.
Průměr korků 20mm. Ale při ne moc velkém tlaku (10 bar) je možno udělat na závit.
Normální tlak závisí od samotné vzduchovky a vybírá se individuálně (100-180 bar). K tomu je určen ventil zmenšení tlaku.
Minimální délku, je možné vypočítat takhle: délka štoku * 2 + 40 mm.
Délka závisí na tahu pístu. Dám odkaz na strašně tajnou informací, kterou všichni výrobci si nechávají pro sebe. Zde je možné si zjistit tah pístu a objem pouzdra.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
No a odhadnout možnou výkonnost vzduchovky.
Takže je možné vložení i do pistole.
A ještě jsem viděl takovou, pro PCP. Ale to zatím nedělám, ikdyž nápad je zajimavý.
Rozměry:
V průměru jsem propojený rozměry výchozího materiálů.
Průměr štoku 8mm (zkoušel jsem 6-málo, 10- moc a bylo by dražší).
Průměr těla 18mm.
Průměr korků 20mm. Ale při ne moc velkém tlaku (10 bar) je možno udělat na závit.
Normální tlak závisí od samotné vzduchovky a vybírá se individuálně (100-180 bar). K tomu je určen ventil zmenšení tlaku.
Minimální délku, je možné vypočítat takhle: délka štoku * 2 + 40 mm.
Délka závisí na tahu pístu. Dám odkaz na strašně tajnou informací, kterou všichni výrobci si nechávají pro sebe. Zde je možné si zjistit tah pístu a objem pouzdra.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
No a odhadnout možnou výkonnost vzduchovky.
Takže je možné vložení i do pistole.
A ještě jsem viděl takovou, pro PCP. Ale to zatím nedělám, ikdyž nápad je zajimavý.
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
Zdravím,
potřeboval bych píst do hatsanu 135, je z minuleho roku(střeva se liší..) co všechno potřebuješ zjistit pro výrobu?
za ty peníze krása, sice blbost ale de to narvat i do slavie 634 ne?
A jak je to s plněním (co tam tlakuješ?..)
Díky Volf.
potřeboval bych píst do hatsanu 135, je z minuleho roku(střeva se liší..) co všechno potřebuješ zjistit pro výrobu?
za ty peníze krása, sice blbost ale de to narvat i do slavie 634 ne?
A jak je to s plněním (co tam tlakuješ?..)
Díky Volf.
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
Začnu od lehkých odpovědí.
Plynová pružina se nafukuje dusíkem. Pro Hastan 125/135/155 je optimální 160-170 bar.
Do jediné Slavie, do které se může dát pružina je Slavia 620/625. Dáva nádherný výsledek s výměnou těsnění pístu a při dobrém stavu vzduchovky. Měkké natáhnutí, rychlost 170 m/s s diabolkou 0,5 g.
Upřesním, plynová pružina není píst, plynová pružina jen zaměňuje obyčejnou závitovou pružinu a vkládá se místo ní dovnitř pístu. To neznamená že bude přidavek k výkonů nebo rychlostí. Ikdyž zpravidla je to možné s pomocí přesného nastavení.
Pro výrobu potřebuju znát:
1. Přesný model. Například je rozdíl mezi Benjamin Trail a Benjamin Trail NP.
2. Rok výroby. Přesně vydání, ne koupi. Zpravidla je vedle sériového čísla. Ale někdy se může bez toho obejít. Například u Gamo je dostatečné vědět jen jestli spoušť je z plastu anebo železa. A někdz pomůže jen rozměr.
3. Je vzduchovka v pořádku, dělali-li se v ní nějaké úpravy. Vždyť když dáte nový motor do auta bez kol - ono nepojede.
Teď o Hastan. Poslední dobu firma zlepšuje kvalitu produkce. Hlavně jsou lepší. QUATTRO TRIGGER není špatný, ale je potřeba trochu dodělat. Přesné výroby SAS na každé vzduchovky se nedosáhlo.
O rychlostí napíšu takhle. Po výměně těsnění pístu a nastavení plynové pružiny JEN V USA je možno dostat kolem 300 m/s 0,68 g. 4,5 mm.
Střílet z takové vzduchovky je složité, ale se zkušeností se lehce trefíte a rozbíjete jakoukoliv skleněnou láhev na 50m.
Plynová pružina se nafukuje dusíkem. Pro Hastan 125/135/155 je optimální 160-170 bar.
Do jediné Slavie, do které se může dát pružina je Slavia 620/625. Dáva nádherný výsledek s výměnou těsnění pístu a při dobrém stavu vzduchovky. Měkké natáhnutí, rychlost 170 m/s s diabolkou 0,5 g.
Upřesním, plynová pružina není píst, plynová pružina jen zaměňuje obyčejnou závitovou pružinu a vkládá se místo ní dovnitř pístu. To neznamená že bude přidavek k výkonů nebo rychlostí. Ikdyž zpravidla je to možné s pomocí přesného nastavení.
Pro výrobu potřebuju znát:
1. Přesný model. Například je rozdíl mezi Benjamin Trail a Benjamin Trail NP.
2. Rok výroby. Přesně vydání, ne koupi. Zpravidla je vedle sériového čísla. Ale někdy se může bez toho obejít. Například u Gamo je dostatečné vědět jen jestli spoušť je z plastu anebo železa. A někdz pomůže jen rozměr.
3. Je vzduchovka v pořádku, dělali-li se v ní nějaké úpravy. Vždyť když dáte nový motor do auta bez kol - ono nepojede.
Teď o Hastan. Poslední dobu firma zlepšuje kvalitu produkce. Hlavně jsou lepší. QUATTRO TRIGGER není špatný, ale je potřeba trochu dodělat. Přesné výroby SAS na každé vzduchovky se nedosáhlo.
O rychlostí napíšu takhle. Po výměně těsnění pístu a nastavení plynové pružiny JEN V USA je možno dostat kolem 300 m/s 0,68 g. 4,5 mm.
Střílet z takové vzduchovky je složité, ale se zkušeností se lehce trefíte a rozbíjete jakoukoliv skleněnou láhev na 50m.
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
Namontoval jsem plynovou pružinu do Hammerli Hunter Force 900. Úplnou recenzi napíšu později. Rychlost JEN V USA 264 m/s 0,68 g.
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
Měl bych zájem do Slavie 630, ale píšeš, že není možné. Škoda, proč? Smím-li se ptát. Díky.
Prach, píst, ... vzduch a bombičky ZATÍM ne.
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
Zdar, bude to patrně kvůli provedené záchytu pístu, S62x ho má jinak než řada 63X.
Erix
Ať žije vzduchovka, vždyť také patří mezi zbraně!!!
Pistole Tex cal. .177, Slávia 620 cal. .177
Ať žije vzduchovka, vždyť také patří mezi zbraně!!!
Pistole Tex cal. .177, Slávia 620 cal. .177
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
Lze ji udělat i do AA TX200?
Samozřejmě v 16J.
Samozřejmě v 16J.
TX200 + Hawke Vantage 4-12x40
CZ200 + Hawke Varmint 4-16x44
Slavia 630 + Delta 4x32AO
TAU 7
CZ200 + Hawke Varmint 4-16x44
Slavia 630 + Delta 4x32AO
TAU 7
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
Zdar, to taky asi nepůjde, viz podobná konstrukce S63x. Prostě záchyt pístu musí být na těle pístu a ne jako tyčka vedoucí z něho.
Tyto konstrukce mají smůlu, nelze asi provést náhradu GAS SPRING:
Tyto konstrukce pístu lze nahradit:
Tyto konstrukce mají smůlu, nelze asi provést náhradu GAS SPRING:
Tyto konstrukce pístu lze nahradit:
Erix
Ať žije vzduchovka, vždyť také patří mezi zbraně!!!
Pistole Tex cal. .177, Slávia 620 cal. .177
Ať žije vzduchovka, vždyť také patří mezi zbraně!!!
Pistole Tex cal. .177, Slávia 620 cal. .177
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
Budete dělat i pro HW97 ?
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
Zdar, prohlédni si obrázky nahoře a úplně nahoře je napsáno, že GAS Spring pouze pro vzduchovky s bočním záchytem pístu. Takže HW, pokud se nemýlím má smůlu.
Erix
Ať žije vzduchovka, vždyť také patří mezi zbraně!!!
Pistole Tex cal. .177, Slávia 620 cal. .177
Ať žije vzduchovka, vždyť také patří mezi zbraně!!!
Pistole Tex cal. .177, Slávia 620 cal. .177
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
Děkuji všem za otázky.
Zde je můj pohled na historii vývoje vzduchovek a nedaleká budoucnost.
Za první, v polovině 80-tých letech, plynovou pružinu ve svých vzduchovkách použila Britská firma Theoben. Dlouhou dobu takové řešení nemělo takovou popularitu u výrobců. Ale na začátku 20. století plynové pružiny začali dělat různí mistři a menší firmy. V roce 2011 skončil patent Theoben a jiné firmy začali dávat plynové pružiny do svých vzduchovek. Dnes dílo nabylo široký rozmach a různé firmy maji svoje marketingové názvy pro plynové pružiny: Vortex, Nitro Piston, IGT, system atd. Zkoušeli svoje síly i hlavní hráči: Weihrauch HW90 (není nejlepší řešení) http://www.weihrauch-sport.de/air-rifles/hw-90?lang=en a Diana 340 N-TEC (na základě Diana 34, s ne nejlepším válcem 28*90) http://www.diana-airguns.de/index.php?i ... eight=1080 . Ale na víc, u konzervativních firem duch nestačil. A takové ohebné firmy jako Gamo, Hastan, Crossman rychle pochopily výhody plynových pružin ve svých vzduchovkách a s každým rokem je víc používají.
Nejspíš to tak bude pokračovat v nejbližší době. A tak moc bychom chtěli dostat Dana 350 anebo Air Arms TX200 bez rachotu pružiny. Ale tam se víc hledí na PCP.
A představte si Slavii s plynovou pružinou, dobrou spouští a aspoň 16 J. Sny...
Čím je plynová pružina tak dobrá?
Zdroj energie v plynové pružině je stlačený plyn, na rozdíl od drátu obyčejné závitové pružiny, neztrácí svoje vlastností. Plynová pružina může být ve stlačené formě neohraničenou dobu, a to se nijak neodrazí na její schopnostech. Plynová pružina se může jenom stlačit a uvolnit (komprese a dekomprese).
Nemůže se ohýbat anebo vibrovat. Při používání plynové pružiny chybí postranní zvuky pří napínání a při výstřelu. Není rachot, řinčení, nejsou vibrace.
Rozdíl necítíme tak moc u drahých vzduchovek, ale u levných dostáváme dlouho žádaný pocit výstřelu, místo “katastrofy vláčku“.
Úsilí naplno stlačené a uvolněné pružiny je skoro stejné.
Natahování je rovnoměrné, ne jaku závitové pružiny na začátku lehce a ne konci těžce.
Při stejné potenciální (uložené) energie, je úsilí pružiny menší, než u analogu ze drátu.
Zatížení na mechanismus je menší, zpětný ráz je komfortnější.
Nedostatek firemní pružiny - není možnost přesného nastavení tlaku. Nemají odvzdušňovací ventil.
S jeho pomocí je možné i přesné nastavení a provést údržbu.
https://www.youtube.com/watch?v=NdRLjsEElpY
https://www.youtube.com/watch?v=R7SsqJWTQdU
https://www.youtube.com/watch?v=6qKvQRYDFKg
Zde je můj pohled na historii vývoje vzduchovek a nedaleká budoucnost.
Za první, v polovině 80-tých letech, plynovou pružinu ve svých vzduchovkách použila Britská firma Theoben. Dlouhou dobu takové řešení nemělo takovou popularitu u výrobců. Ale na začátku 20. století plynové pružiny začali dělat různí mistři a menší firmy. V roce 2011 skončil patent Theoben a jiné firmy začali dávat plynové pružiny do svých vzduchovek. Dnes dílo nabylo široký rozmach a různé firmy maji svoje marketingové názvy pro plynové pružiny: Vortex, Nitro Piston, IGT, system atd. Zkoušeli svoje síly i hlavní hráči: Weihrauch HW90 (není nejlepší řešení) http://www.weihrauch-sport.de/air-rifles/hw-90?lang=en a Diana 340 N-TEC (na základě Diana 34, s ne nejlepším válcem 28*90) http://www.diana-airguns.de/index.php?i ... eight=1080 . Ale na víc, u konzervativních firem duch nestačil. A takové ohebné firmy jako Gamo, Hastan, Crossman rychle pochopily výhody plynových pružin ve svých vzduchovkách a s každým rokem je víc používají.
Nejspíš to tak bude pokračovat v nejbližší době. A tak moc bychom chtěli dostat Dana 350 anebo Air Arms TX200 bez rachotu pružiny. Ale tam se víc hledí na PCP.
A představte si Slavii s plynovou pružinou, dobrou spouští a aspoň 16 J. Sny...
Čím je plynová pružina tak dobrá?
Zdroj energie v plynové pružině je stlačený plyn, na rozdíl od drátu obyčejné závitové pružiny, neztrácí svoje vlastností. Plynová pružina může být ve stlačené formě neohraničenou dobu, a to se nijak neodrazí na její schopnostech. Plynová pružina se může jenom stlačit a uvolnit (komprese a dekomprese).
Nemůže se ohýbat anebo vibrovat. Při používání plynové pružiny chybí postranní zvuky pří napínání a při výstřelu. Není rachot, řinčení, nejsou vibrace.
Rozdíl necítíme tak moc u drahých vzduchovek, ale u levných dostáváme dlouho žádaný pocit výstřelu, místo “katastrofy vláčku“.
Úsilí naplno stlačené a uvolněné pružiny je skoro stejné.
Natahování je rovnoměrné, ne jaku závitové pružiny na začátku lehce a ne konci těžce.
Při stejné potenciální (uložené) energie, je úsilí pružiny menší, než u analogu ze drátu.
Zatížení na mechanismus je menší, zpětný ráz je komfortnější.
Nedostatek firemní pružiny - není možnost přesného nastavení tlaku. Nemají odvzdušňovací ventil.
S jeho pomocí je možné i přesné nastavení a provést údržbu.
https://www.youtube.com/watch?v=NdRLjsEElpY
https://www.youtube.com/watch?v=R7SsqJWTQdU
https://www.youtube.com/watch?v=6qKvQRYDFKg
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
Bylo by možné zasadit do S634 při úpravě pístu (nějakým způsobem uříznout / odbrousit středovou tyčku a zároveň na konec pístu vybrousit záchyt pro spoušť) a použití uzávěru pouzdra se spoušťovým mechanismem ze S620? Jakého výkonu by bylo možno dosáhnout? Mám zde přidat podrobné parametry (délka nátahu a pod.)? Dalo by se dostat opět na cca 14J? Děkuji.
Slavia 634 s Mambou Lite na BKL a botkou Biesley, Exact 4.52
Re: Výroba plynových pružin (gas spring, nitro piston, vorte
Evžen, nad Vaši otázkou ještě přemýšlím.
Jaké rozměry jsou nutné k výrobě plynové pružiny:
vnitřní průměr pístu, hloubka pístu, vzdálenost mezi uzávěrem pouzdra a pístem když je vzduchovka v klidu a když je natáhnutá, vnitřní průměr pouzdra vzduchovky, zdvih pístu.
Jaké rozměry jsou nutné k výrobě plynové pružiny:
vnitřní průměr pístu, hloubka pístu, vzdálenost mezi uzávěrem pouzdra a pístem když je vzduchovka v klidu a když je natáhnutá, vnitřní průměr pouzdra vzduchovky, zdvih pístu.