Zbrane na koleji

Otázky týkající se zbrojního průkazu, držení a zařazení jednotlivých zbraní atd.

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Odpovědět
Emy
Příspěvky: 2
Registrován: 16 led 2014 01:37
Bydliště: Brno

Zbraně na koleji

Příspěvek od Emy » 16 led 2014 01:45

Zdravím,
jsem studentka VŠ, bydlím na koleji. Jsem plnoletá a nemám ZP.
Před dvěma měsíci jsem si koupíla flobertku Alfa a náboje, několikrát střílila z ní na výletěch.
Pak jsem se zamyslela, smím-li to. Přečetla jsem ubytovací řad a zjistila, že vnášet zbraně a pyrotechniku (ty nábojky) do koleje je zakázáno.
Porušila jsem zákon ČR nebo jenom ubytovací řad? Jak můžu být potrestana? Děkuji.


Uživatelský avatar
Taxxi
Příspěvky: 39
Registrován: 27 čer 2013 16:34

Re: Zbraně na koleji

Příspěvek od Taxxi » 16 led 2014 16:34

Vaše flobertka je zbraň kat. D (flobert do 7.5 J) , tj. volně prodejná, proto platí minimálně toto:
Držitel zbraně kategorie D nesmí

a) zbraň nosit viditelně na veřejnosti nebo na místě veřejnosti přístupném,
b) zbraň nosit nebo s ní na veřejnosti nebo na místě veřejnosti přístupném jakkoliv manipulovat, pokud je jeho schopnost k této činnosti snížena požitím alkoholických nápojů, návykových látek,11) léků nebo v důsledku nemoci,
--------
(4) Držitel zbraně kategorie D je povinen zbraň a střelivo do ní zabezpečit proti zneužití, ztrátě nebo odcizení.
Takže se zákonem je to při splnění všech zákonných podmínek v pořádku, ale řádem koleje už ne :) No a potrestání- co oči nevidí, srdce nebolí, takže co to udělat tak, aby o zbrani nevěděl buď nikdo, nebo jenom důvěryhodná osoba? :) Tím ale nic nedoporučuji a k ničemu nenabádám :lol:

EDIT:\
že vnášet zbraně a pyrotechniku (ty nábojky)
Nábojka = celek určený ke vkládání (nabíjení) do expanzní zbraně, expanzního přístroje nebo zvláštní zbraně, skládá se z nábojnice, zápalky nebo zápalkové slože, může obsahovat výmetnou náplň, granule nebo chemickou dráždivou látku.