Tlakove lahve a plneni

Vše o vzduchovkách, plynovkách, aisoftu a popřípadě i paintballu.

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Odpovědět
bimHObim
Příspěvky: 711
Registrován: 07 úno 2011 20:27
Bydliště: Schliersee (D) , Krnov :-))))

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od bimHObim » 17 kvě 2011 21:33

tak podle Warthogovy theoreie, ktera pasuje a podle udaju BMW (doufam ze ses nemajdl ) by musela byt podle trojclenky teoreticka plnici teplota 112°C. pocitano jen pro prvni chlazeni , plneni . dale jsem toho uz nechal :D


HW35, HW40, HW45, HW70
HW97 K - Nikko Stirling Gold Crown Airking 4-12x42
HW100T Carbine - Hawke Sidewinder Tactical 8.5-25x42
milius
Příspěvky: 3134
Registrován: 19 črc 2006 09:05

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od milius » 17 kvě 2011 21:47

Joezbrna píše:Tlak je totiž (skoro) přímo úměrný teplotě, takže nějakých 20-30 stupňů nahoru není nic dramatického.
Ono když je venku 35,tak v autě může být třeba i 60,ale ty láhve to vydrží.Stejně jako to vydrží v autě potápěčů v oblasti rovníku,kde jsou teploty ještě větší.Nikdy jsem neslyšel,že by se s láhví něco stalo kromě požáru.
Narazit na špatný kus se stane.... ,ale je to určité procento blížící se pravděpodobnosti......
Uživatelský avatar
bimHObim
Příspěvky: 711
Registrován: 07 úno 2011 20:27
Bydliště: Schliersee (D) , Krnov :-))))

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od bimHObim » 17 kvě 2011 22:01

milius píše:Nikdy jsem neslyšel,že by se s láhví něco stalo kromě požáru.
tak to je fajn, ono je lepsi uhoret nez vybouchnout :D :D :D
HW35, HW40, HW45, HW70
HW97 K - Nikko Stirling Gold Crown Airking 4-12x42
HW100T Carbine - Hawke Sidewinder Tactical 8.5-25x42
Uživatelský avatar
Kubajzz
Příspěvky: 8891
Registrován: 29 zář 2005 10:17
Bydliště: HFT závody...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od Kubajzz » 17 kvě 2011 22:24

Mi to výpočtem vychází, když neberu blbosti s plněním při -18°C a vyjdu z takové nějaké reálné situace, kdy mi to potápěči naplní při 20°C na 300bar a já bych to nechal v autě při 50°C, tak tlak vzroste na 33,1 MPa (331bar).
Vychází to při těch tlacích přes 300bar na asi 1°C = 1bar a při tlacích kolem 200bar asi na těch 0,7bar = 1°C.

Už jenom ze selského rozumu, když vím, že jak mi potápěči naplní prázdnou flašku na 320bar, tak se na ní skoro nedá udržet ruka (určitě je teplejší než by mohla kdy dosáhnout v autě) a když ji přinesu domů (vychladne), tak je tam tak 290bar.
http://www.fieldtarget.cz/ - Vše o zbraních, střelbě, srazech a HFT závodech.
Uživatelský avatar
bimHObim
Příspěvky: 711
Registrován: 07 úno 2011 20:27
Bydliště: Schliersee (D) , Krnov :-))))

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od bimHObim » 17 kvě 2011 22:34

tak asi proto ten muj kamos komandant, kdyz jsem se ho ptal jestli plni flasky na 300 baru hned rikal, to vis , dame tam hned 340, a ono az ti to schladne tak tam budes mit neco okolo 300. :D .
HW35, HW40, HW45, HW70
HW97 K - Nikko Stirling Gold Crown Airking 4-12x42
HW100T Carbine - Hawke Sidewinder Tactical 8.5-25x42
Uživatelský avatar
Warthog
Příspěvky: 1638
Registrován: 20 bře 2010 23:59
Bydliště: Rijnland (NL), Sudetenland (CZ)

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od Warthog » 17 kvě 2011 22:38

Je pravda, že ta závislost není úplně lineární a čím větší tlak, tím větší bude ten nárůst. Ono by se to mělo udávat spíš v procentech, ale úplně 100% nebude sedět ani to.

Laßt uns fest zusammenhalten - In der Eintracht liegt die Macht - Mit vereinter Kräfte Walten - Wird das Schwere leicht vollbracht
Uživatelský avatar
BMW
Příspěvky: 361
Registrován: 16 čer 2008 10:46

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od BMW » 18 kvě 2011 01:35

Neplním pri -18, len to dám schladiť na -18. Je mi to v podstate putna o čom sa tu teoretizuje. Pre mňa je podstatné to, že v čiernom aute na slnku mám hic 70-80 stupňov. Pri naplnení na 330 bar sa vzduch zohreje na cca 45 - 50 stupňov. Ochladím na -18 čo je cca 70 stupňov rozdiel. Tlak vo fľaši klesne z 330 na 200 bar, t.j. rozdiel 130 bar. Ak to funguje tak isto aj opačne, vystavujem zbytočne tlakové fľaše preťaženiu. Trhací tlak je niekde inde, takže fľaše znesú aj rovníkové teploty, ale na životnosti im to nepridá.
RipleyAR5S,GP,STEYR5x,FX6x,HW1002x,GunpowerSS,MARCH3x,S&B,Swarowsky,Noname3x....
Uživatelský avatar
Kubajzz
Příspěvky: 8891
Registrován: 29 zář 2005 10:17
Bydliště: HFT závody...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od Kubajzz » 18 kvě 2011 16:29

Pokusy s tímto tlakem bez znalostí a bez základních výpočtů bych čekal od někoho, kdo má maximálně tak 14 roků...
Jestli jsi tam nandal 330 bar při -18°C tak při 70°C v autě mi to vychází na 443,8 bar.
Příště to strč do trouby, pak budeš mít jistotu.
http://www.fieldtarget.cz/ - Vše o zbraních, střelbě, srazech a HFT závodech.
breber
Příspěvky: 5
Registrován: 29 dub 2011 16:29

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od breber » 18 kvě 2011 17:14

Zdravím, mám takovýto typ ventilu: http://www.e-diving.cz/i/argonka.jpg a pořídil jsem přepoušťák http://www.paintballshop.cz/zbozi/10095 ... on-200-bar ,jelikož jsem myslel,že na lahvi bude klasický monoventil.Dá se na láhev pořídit nějaký nástavec pro použití tohoto přepoušťáku,či musím přepoušťák vyměnit?Díky
Uživatelský avatar
BMW
Příspěvky: 361
Registrován: 16 čer 2008 10:46

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od BMW » 18 kvě 2011 21:00

Kubajzz, natočím Ti to aj s hodnotami na video a uvidíme ako sadne trojčlenka O.K. ?
RipleyAR5S,GP,STEYR5x,FX6x,HW1002x,GunpowerSS,MARCH3x,S&B,Swarowsky,Noname3x....
Uživatelský avatar
Kubajzz
Příspěvky: 8891
Registrován: 29 zář 2005 10:17
Bydliště: HFT závody...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od Kubajzz » 18 kvě 2011 21:30

Jo, to bude na youtube hit.
http://www.fieldtarget.cz/ - Vše o zbraních, střelbě, srazech a HFT závodech.
Uživatelský avatar
Warthog
Příspěvky: 1638
Registrován: 20 bře 2010 23:59
Bydliště: Rijnland (NL), Sudetenland (CZ)

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od Warthog » 18 kvě 2011 21:36

Nevím, školy nemám, ale na nelineární průběh používat trojčlenku...

Laßt uns fest zusammenhalten - In der Eintracht liegt die Macht - Mit vereinter Kräfte Walten - Wird das Schwere leicht vollbracht
Uživatelský avatar
bimHObim
Příspěvky: 711
Registrován: 07 úno 2011 20:27
Bydliště: Schliersee (D) , Krnov :-))))

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od bimHObim » 18 kvě 2011 21:59

to musi byt trojclenka s koeficientem :D
HW35, HW40, HW45, HW70
HW97 K - Nikko Stirling Gold Crown Airking 4-12x42
HW100T Carbine - Hawke Sidewinder Tactical 8.5-25x42
Uživatelský avatar
BMW
Příspěvky: 361
Registrován: 16 čer 2008 10:46

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od BMW » 18 kvě 2011 22:02

To bolo myslené obrazne, mal so trojčlenku dať do úvodzoviek, ospravedlňujem sa. Sú to zložitejšie výpočty a pravdepodobne to Kubajzz vie dobre spočítať. Mne však prax ukazuje niečo iné a vôbec sa mi nechce naháňať body cez videoservery. Cestovať do Prahy sa mi kvôli tomu taktiež nechce, tak úplne v pohode bez emócií natočím pokus na videozáznam, a kto sa na to cíti, nech to posúdi. Mnoho ľudí si vozí fľaše v autách, myslím že to bude k dobru veci.

V konečnom dôsledku požiarnici používajú tieto fľaše pri akciách, kde určite nie je izbová teplota, takže dôvod na paniku určite nie je.
RipleyAR5S,GP,STEYR5x,FX6x,HW1002x,GunpowerSS,MARCH3x,S&B,Swarowsky,Noname3x....
Uživatelský avatar
jirkahu71
Příspěvky: 634
Registrován: 21 črc 2010 12:19
Bydliště: Loděnice

Re: Tlakové lahve a plnění

Příspěvek od jirkahu71 » 18 kvě 2011 22:12

Destrukční tlak lahve (co2 5kg s testem 250 BAR) je někde 900-1100Bar, tak pokud lahev nebudeš nahřívat záměrně, tak vydrží.

bavím se o lahvi, ne o ventilu, který je v tomto případě opatřen sichrákem.
Odpovědět