Odstrel skudcu (krysy, mysi, potkani)

Vše o vzduchovkách, plynovkách, aisoftu a popřípadě i paintballu.

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Zamčeno
Alexxxus
Odborník na vzduchovky
Příspěvky: 10832
Registrován: 29 črc 2006 20:05
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstrel skudcu (krysy, mysi, potkani)

Příspěvek od Alexxxus » 31 pro 2009 10:59

Potkany vidím skoro pořád, neviděl jsem dlouho krysu. TY už nejsou.


Daystate Griffin - special edition 007/150 .177 + Deon March 1-10x24
AirArms ProSport .177 + Sightron SIII 10 x 42 MMD
Anschutz HP 9015 + Deon March
Mojí češtinu prosím omluvte.

http://www.alexxxus.cz recenze vzduchovek optik a doplňků
flippy
Příspěvky: 12
Registrován: 31 pro 2009 11:54

Re: Odstrel skudcu (krysy, mysi, potkani)

Příspěvek od flippy » 31 pro 2009 12:22

No když jsem to tu pročítal, tak jsem coby nováček koukal, jaké mýty se tu vyskytují.
Je třeba rozlišit legální stránku věci a nějaký racionální přístup. Bohužel česká legislativa není moc racionální, takže občas je žádoucí jednání nelegální, ale to se nadá nic dělat. Jen vůl se nechá sežrat potkanama, protože mu zákon svazuje ruce při jejich eliminaci.
To co tu píšu píšu bez ohledu na to, zda to umožňuje, či potírá zákon:

Střílení potkanů = dobro, pokud tím neohrožuji člověka nebo jiné zvíře

Co se týče střílení ptáků, tak střílení pěvců až na špačka je svinstvo.
Střílení strak - s rozumem, jenom tam, kde jsou straky místně přemnožené.
Střílení sojek - platí to co u strak, sojek je o dost víc než strak, ale zase tolik nelikvidujou pěvce. Z mě neznámých důvodů myslivci sojku nestřílej, ale straku ano.
Vrána není havran - vrána je škodná, ale nevim o tom, že by byla výrazně přemnožená naopak je to zvíře téměř ohrožené. Střílet vránu speciálně černý poddruh, kterého tu je pár tisíc párů! je svinstvo. To že v USA maj vrány přemnožený a střílej je tam na potkání, je možná inspirující, ale tady nejsme v USA!