Elektronicka regulacia tlaku s vyuzitim pre PCP

Vše o vzduchovkách, plynovkách, aisoftu a popřípadě i paintballu.

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Alexxxus
Odborník na vzduchovky
Příspěvky: 10824
Registrován: 29 črc 2006 20:05
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alexxxus » 16 srp 2009 04:47

Aha užitný vzor tak těch mám asi 20 stačí změnit šroubek a a a může to dělat kdokoliv říká se tomu myslím GENERIKUM. Třeba Čínani ti mají z užitných vzorů vyloženě radost. Od jsité doby už ani nemá cenu dávat užitný vzor. myslím od okamžiku kdy čínan přišel na to že je levnější než evropan.
( proč má čínan radost z užitného vzoru ? On ho nechá jinému čínanovi vyrobit podle daných rozměrů - ten neuvidí originál - a je po žížalkách ) Generikum je na světě.
K tomu regulátoru abych nebyl až tak OT - montoval jsem 2, oba dva jsme naladil na 14,9 joule při konzistenci +-1,9mteru - ran 75 i stou čepičkou :-) Pro mne to byl uspěch ( 4 krát 2litrovka vzduchu na 280barr )


Daystate Griffin - special edition 007/150 .177 + Deon March 1-10x24
AirArms ProSport .177 + Sightron SIII 10 x 42 MMD
Anschutz HP 9015 + Deon March
Mojí češtinu prosím omluvte.

http://www.alexxxus.cz recenze vzduchovek optik a doplňků
Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 215
Registrován: 20 kvě 2007 07:49

pre BMW.

Příspěvek od mzprx » 16 srp 2009 08:38

Niektore tu spomenute principy mi pripominaju veci, ktore som asi pred rokom spominal v casti mechanicke a fyzikalne vypocty (ci ako sa to vola). Podla mojho nazoru je elektronicke riadenie bicieho ventilu zbytocnost, navyse velmi energeticky narocna. Prepustaci ventil by mal byt inej konstrukcie, takej kde nie je treba prekonavat tlak vzduchu. Je to tak, ze ventil s bicou pruzinou je vlastne regulator, preto sa pouziva a preto je konzistencia vetroviek prijatelna pri takych velkych zmenach tlaku v zasobniku. Cize konstrukcia s ventilom, ktory je ovladany ovela mensou silou je ovela narocnejsia na tlak pred nim. Preto som tuto ideu popisoval v spojeni s CO2. Problem vykonu som navrhoval riesit zohriatim plynu, cim by stupol tlak na potrebnu uroven, CO2 by zabezpecil stabilny napustaci tlak a elektricke dohriatie by zabezpecilo stabilny tlak v regulatore resp. tlakovej komorke, ktora by sa naplnila na dany objem pri natiahnuti pusky. Spetna vezba by lahko zabezpecila presny tlak prostrednictvom zmeny teploty toho maleho objemu plynu potrebneho na jeden vystrel, kedze plyny maju vseobecne velmi male merne teplo.
Daystate GP, Anschutz 9003, Ripley AR5s, Drulov DU-10, HW97K, HW100TK+LW, UMAREX 850 Hunter, Evanix Blizzard S10 rear bolt, Evanix AR6 a k tomu 4 kila skla. Ardesa Evolution v dreve - kurniksopa, ved ja som vlastne zberatel :-)
bhurt
Příspěvky: 328
Registrován: 22 zář 2008 18:38

Příspěvek od bhurt » 13 zář 2009 12:47

BMW-tvoje myšlenka sice vypadá na první pohled lákavě, ale patrně jsi neuvažoval se stavovou rovnicí p x V = R x T. I když se ti podaří skutečně udržet tlak v rozmezí 0,1 baru, při změně venkovní teploty třeba o 5°C, což je při celodenním střílení běžné, objemové poměry se ti změní natolik, jako když reguluješ tlak v rozmezí 1 - 2 barů. Možná jsem to nespočítal přesně, prtože nemám čas na přesný výpočet, ale zhruba by to mohlo odpovídat. Přesto je pravděpodobné, že okolní teplota, se kterou nic nenaděláš, posune tvoje požadavky o řád.
Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 215
Registrován: 20 kvě 2007 07:49

Příspěvek od mzprx » 13 zář 2009 14:09

Prave preto tam musis mat aj teplotu vyssiu ako teplota okolia, nakolko sa lahsie dohreje ako ochladi. Objem by bol dany predkomorou, teplotou doregulujes tlak. A potom uz len prepustaci ventil do hlavne na inom principe nez ten s bicou pruzinou.
Alebo regulovat objem predkomory nejakym vlozenym clenom (vlnovec) citlivym na teplotu a tlak.
Daystate GP, Anschutz 9003, Ripley AR5s, Drulov DU-10, HW97K, HW100TK+LW, UMAREX 850 Hunter, Evanix Blizzard S10 rear bolt, Evanix AR6 a k tomu 4 kila skla. Ardesa Evolution v dreve - kurniksopa, ved ja som vlastne zberatel :-)
jazu
Příspěvky: 109
Registrován: 16 bře 2009 09:54

Příspěvek od jazu » 13 zář 2009 14:43

Kto uz stavia takuto elektroniku si doplni aj cidlo teploty pripadne okoliteho tlaku (ten je vsak pravdepodobne vzhladom na pracovny tlak nepodstatny) a dopocita parametre potrebne na dosiahnutie konstantnej rychlosti. Je to narozidiel od spominanych rieseni technologicky a energeticky najmenej narocne
4,5 5,6 7,65 9
bhurt
Příspěvky: 328
Registrován: 22 zář 2008 18:38

Příspěvek od bhurt » 13 zář 2009 17:30

Jazu, ale to už jsme někde úplně jinde, než chtěl BMW. Pak už abys do toho zahrnul setrvačnost soustavy (i když je nepatrná), kompenzaci teplotního čidla, mikroprocesor s programem pro již poněkud náročnější výpočet a jsme u komplet u flinty, řízené elektronikou.
Odpovědět