Strelba z pistole a dioptricke bryle

Fórum o zbraních a střelivu

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Odpovědět
frana
Příspěvky: 69
Registrován: 02 bře 2006 22:44

Střelba z pistole a dioptrické brýle

Příspěvek od frana » 02 bře 2006 23:21

Vidím už hůř nablízko, na čtení nosím brýle. Z toho vyplývá problém, ze bez brýlí sice vidím na 25 m díry v terči, ale miřidla mám rozmazaná, s býlemi 2 dioptrie mám miřidla jak břitva, ale místo terče rozmazaný flek.
Podělili by se podobně postižení o zkušenosti jak podobné problémy řeší popř. jaké brýle jsou vhodnější, má-li smysl antireflexní úprava, či multifokální brýle atd.
Dík Fráňa


HanuIv
Odborník na zbraně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14 črc 2005 10:01

Příspěvek od HanuIv » 03 bře 2006 06:20

Já mám přesný opak. Tedy bez brýlí vidím mušku zcela jasně ale terč nevidím vůbec. S brýlemi je to stejně jako Vy. Když zaostřím na mušku, cíl se rozplývá. Teoretici Vám řeknou, že toto je ten správný stav.

Podle toho, co jsem se ptal odborníků, je u krátkých zbraní muška příliš blízko na to aby mohla být vidě ostře a současně mohl být vidět ostře cíl (na střelnici s terčem od 10 metrů dál) a to i pro lidi bez brýlí.

Já osobně mám problém, protože mě nikdy nesedí nastřelení zbraně. Vždycky (s továrním nastřelením) střílím doleva (asi o jeden "klik" mířidel) dolů (o jednu velikost). Takže vždycky musím buď přenášet (mířit jinam), nebo klepat do mířidel. Jak mi bylo opět vysvětleno odborníky. Toto je zas normální i u lidí bez brýlí, takže se tím nemusíte nechat viklat.

Speciální střelecké brýle s filtry nemám, neb mám pořád ty vlastní, které mi vyhovují.
Fyzikální zákony jsou právě ty jediné, které platí pro všechny. Dokonce i pro politiky a boháče. - Neznámý Génius
K vítězství zla stačí, když dobří lidé budou sedět se založenýma rukama - Edmund Burke
pbezo
Příspěvky: 67
Registrován: 09 úno 2006 08:35
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od pbezo » 03 bře 2006 07:55