DOMACI VYROBA PLASTOVANYCH STREL

Fórum o zbraních a střelivu

Moderátoři: GunShop.cz, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
hides
Příspěvky: 357
Registrován: 26 bře 2010 14:36

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od hides » 23 bře 2016 13:26

Tak Ti gratuluji "starý brachu" ke krásným prototypům... Vidíš, jak jsi se od začátku vlákna posunul o hodný kus cesty ke svému cíli a tím, že jsi na to přišel po svém, Ti otevírá obrovský obzor v nekonečném prostoru tvořivosti a vede ke změnám v technoligiích, tvarech, atd. Kdybys jen zkopíroval něco z výkresu....zůstal by jsi stále jen na začátku..
Opravdu upřímná gratulace a teď uvidíš, jak se nápady a trvořivost budou jen hrnout. A pokud chceš mít krásný lesklý zlatý povrch, koukni ve vlákně dozadu a předtím, než vložíš olověné jádro, polotovyry vyčisti v roztoku syseliny citronové....
hides


Uživatelský avatar
Jim
Příspěvky: 683
Registrován: 05 bře 2007 20:30

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od Jim » 23 bře 2016 19:42

Díky Hidesi za morální podporu, až se za ni začínám červenat. Tu kyselinu citronovou použiji, protože střely budou vypadat snad přívětivěji. Způsob lisování je do jednodílné matrice, kterou mi vyrobil kamarád. Princip určitě znáš. Polotovar zkalibrované nábojnice se zalisovaným olověným jádrem je natlačen do matrice a při zpětném chodu pístu vysunut trnem z opačné strany, takže střelu jen zvednu. Následně se celá střela kalibruje na rozměr 7,9mm. Já to mám opačně, než je zvykem a píst tlačí shora. Bohužel tento způsob nevytvoří střely na takové estetické úrovni, jako máš Ty. Chybí tam ta pěkná špice. Mám načrtnutou matrici dvoudílnou, s přítlakem silnou pružinou. Její výroba by neměla být problém, soustruh mám, ale je tady jedna komplikace a to vytláčení střely z válcové její části. Samozřejmě zase lisem, ale postup by byl podle mého soudu komplikovaný a časově o dost delší. Možná že ohledně toho ještě něco vymyslím, ale zatím zůstanu u jednodílné matrice.Původně jsem byl toho mínění, že váhová kalibrace olověného jádra odstřikem na mém lisu nepůjde, ale naštěstí jsem se mýlil. Ještě je přede mnou spousta práce, jsem v podstatě na začátku, ale je to pro mě zábava, do dílny se vždycky těším.
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Uživatelský avatar
hides
Příspěvky: 357
Registrován: 26 bře 2010 14:36

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od hides » 10 dub 2016 12:01

Bylo mi líto po po rekonstrukci dopadové plochy střeliště tyto střely vyhodit, tyhle jsou přebrány a po "selekci" ovality, atd, a projitím kontrolou přes kalibr, těchto cca 5000 ks střel 9 mm Luger ještě jednou bude upotřebeno......Na zábavnou střelbu plně dostačující- praxí vyzkoušeno......
Nebo se z nich po překalibrování a přetvarování dají použít jiné ráže mezi 8 - 9 mm
Přílohy
11.JPG
22.JPG
3.JPG
Uživatelský avatar
hides
Příspěvky: 357
Registrován: 26 bře 2010 14:36

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od hides » 10 dub 2016 12:02

další
Přílohy
44.JPG
Uživatelský avatar
Jim
Příspěvky: 683
Registrován: 05 bře 2007 20:30

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od Jim » 10 dub 2016 12:31

To je neuvěřitelné bohatství. Muselo to dát spoustu práce, ale výsledek stojí za to, příležitost byla dokonale využita.
Bohužel, u mě první zklamání. Po zjištění, že není problém vyrobit střelu nastal opravdu problém a to dodržení váhy jednotlivých střel. Vyrobit jádro přesné váhy by problém nebyl, ale hilzny mají natolik rozdílnou váhu, že bych uvítal radu, co s tím. Že je rozdíl ve váze nábojnic se zápalkou Berdan a Boxer, to jsem věděl, ale on kolísá rozměr i mezi jednotlivými nábojnicemi od obou typů natolik, že by to v terči působilo problémy. Dovažování jádra je řešení, ale poněkud zdlouhavé.
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Uživatelský avatar
hides
Příspěvky: 357
Registrován: 26 bře 2010 14:36

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od hides » 10 dub 2016 13:14

Tak to Ti nepomůžu, taky jsem tímto problémem na začátku prošel, ale již používám pouze jeden jediný druh nábojnic a typu od jednoho výrobce a tudíž stejné hmotnosti, kterých mám............dost
Znipper
Příspěvky: 201
Registrován: 19 úno 2014 18:50

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od Znipper » 10 dub 2016 17:00

Jim, asi ti neozstava nic ine, len nabojnice prebrat, roztriedit, vyratat hmotnost jadra k danemu typu nabojnice a lisovat v seriach s vhodnym jadrom. Casom budes mat tabulku na kazdy typ nabojnice a vyrobcu :) Sracka, ale len na zaciatku :-)
Uživatelský avatar
Jim
Příspěvky: 683
Registrován: 05 bře 2007 20:30

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od Jim » 10 dub 2016 18:17

Podotýkám, že se jedná o jednoho výrobce a to Selier a Bellot, čili naše výroba. Váhové rozmezí je u zápalek Boxer 2,67-2,81 gramů a u Berdanů 2,47-2,58g. To je u obou myslím hodně. Jaká tolerance by se dala ještě brát?
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Uživatelský avatar
FTC
Příspěvky: 464
Registrován: 19 led 2012 15:17

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od FTC » 11 dub 2016 11:23

Velmi zajímavá práce, to se musí nechat. Ovšem odlít střelu z olova, překalibrovat na 8,95mm a potom jí potáhnout 5-ti vrstvama epoxidu a znova překalibrovat n a 9,03 bude mnohem méně časově náročné a rozhodně budou přesnější, výkvy ve váze a tvaru nehrozí. Takto zhotovený plášť odolá proříznutí i při zatížení nad povolený tlaky i při rchlostech okolo 400m/s. Dá se to použít i pro puškovou ráži.
Uživatelský avatar
hides
Příspěvky: 357
Registrován: 26 bře 2010 14:36

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od hides » 27 dub 2016 16:14

Dneska venku prší...co dělat, tak jelikož SVT 40 krásně kazí krásné mosazné přebíjené nábojnice díky stopám drážek v krčku nábojové komory, rozhodl jsem se problém vyřešit jednoduše po svém, neboť náboje ze zásady nekupuju, jejich cena je fakticky haléřová a tak své peníze nebudu nechávat řetězci obchodníků a v neposlední řadě mě to fakticky i baví...
Jednoduše jsem vzal železné nábojnice berdan se zápalkou 5.4 - 5.5 , které jdou zkalibrovat v matrici stejně dobře jako mosazné, namazal opět lanolínem, jde to jako po másle, zápalku jsem pomalu vyklepal zevnitř přes jeden o otvorů v berdanu šídlem zbroušeným z malého china šroubováčku, prvních pár kusů šlo pomalu, než jeden získá cvik a pak to jde rychle, zápalku boxer 5.3 jsem zbavil vnitřního třmínku / někde na stránce vzadu jsem to fotil/, vložil do lůžka pro zápalku, zakápl vteřiňákem, nasypal s láskou přesně odměřenou plnotučnou dávku, neboť SVT 40 ji má rádo a ........osadil patřičnou těžkou střelou.....a jsou na světě české "sportovyje" takové, že rusáci by záviděli, no a teď jen bác a recykovat znovu... a že něco nejde? prdlačka, velebnosti......
Přílohy
1.JPG
2.JPG
3.JPG
Naposledy upravil(a) hides dne 27 dub 2016 16:21, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
hides
Příspěvky: 357
Registrován: 26 bře 2010 14:36

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od hides » 27 dub 2016 16:14

další
Přílohy
4.JPG
5.JPG
6.JPG
Uživatelský avatar
hides
Příspěvky: 357
Registrován: 26 bře 2010 14:36

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od hides » 27 dub 2016 16:15

další
Přílohy
7.JPG
8.JPG
Uživatelský avatar
Jim
Příspěvky: 683
Registrován: 05 bře 2007 20:30

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od Jim » 29 dub 2016 18:40

Tohle jsem nedávno zkoušel taky, jenom s nábojnicí 7,62x39. Nedopadlo to. Udělal jsem zkušebně 5 kousků, zápalky jsem zalepil nitrolakem. Z těch pěti nábojů vyšly jen 2, přičemž zápalky vycestovaly ven a zapadly do nábojové schránky, ty zbývající 3 měly úder normální a nevyšly. Tak jsem od toho upustil. Lákalo mě to pro jednoduchost a taky proto, že přebíjené mosazné nábojnice vždycky velice těžko hledám v trávě a běžně o nějakou přijdu, jelikož ji nenajdu. Těch železňáků se válejí venku spousty. Tak poreferuj, jak to fungovalo tobě.
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Uživatelský avatar
hides
Příspěvky: 357
Registrován: 26 bře 2010 14:36

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od hides » 29 dub 2016 19:14

na straně 11 toho samého vlákna jsem to již u 7.62x39 popisoval, musíš použít to správné lepidlo a ono zaschne tak akorát rychle na stěnách zápalky, není ani tak řídké a tudíž nezateče do zátravek....jinak jsem takto vystřílel stovky 7.62x39 a nikdy !!!!!!!! mi nevypadla a nevyskytl se tebou uvedený problém, ale vem na to jen tohle lepidlo, co je vyfoceno.....a nesmí to být mastné, to ale sám víš
Uživatelský avatar
edelweiss
Administrator
Příspěvky: 4231
Registrován: 30 črc 2005 17:55
Bydliště: bez nálady :-)

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od edelweiss » 29 dub 2016 21:40

Kluci vemte na to vteřiňák je jedno jaký ale musíte na to fouknout aktivátor, málo kdo ho zná, většinou jen modeláři, s aktivátorem můžete vteřiňákem doplňovat i plochy :-) Na vlepování zápalek je to odzkoušené, je to rychlé a drží :-)
Úloha osobnosti v dějinách sestává prakticky z ochoty dotyčné osobnosti zemřít nebo nechat se zabít dříve, než stačila odvolat.
[img]http://www.vlastenci.cz/stah/obr/linky/moravian6.jpg[/img]
Odpovědět