DOMACI VYROBA PLASTOVANYCH STREL

Fórum o zbraních a střelivu

Moderátoři: GunShop.cz, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ham
Příspěvky: 20
Registrován: 13 zář 2010 00:06

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od ham » 04 lis 2015 07:43

Taky jsem zkoušel jak říkáš jehlu (říkám tomu vytahovač) průměru 2mm. Na 9Luger se vždycky zapíchla hluboko do olova a byl problém ji sundat. Princip swagingu je ten, že plášť musí mít o něco menší průměr než výsledná ráže. Tzn, že se ti střela v matrici nafoukne na požadovanou ráži a přilepí se tím na stěny matrice. Je hodně důležité mít matrici "vyleštěnou" - povrch jako zrcadlo aspoň Ra0,05. A také používat tvrdý materiál. Na vytahování 9L teď používám vytahovač o průměru 4mm a je to ok.


Uživatelský avatar
hides
Příspěvky: 357
Registrován: 26 bře 2010 14:36

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od hides » 04 lis 2015 18:14

zkus dvoudílnou matrici, z jedné strany vložíš a zatlačíš košilku s vloženým olověným jádrem dovnitř, samozř. že naproti bude tlačit matrice zhora a obě musí být nějak a v něčem uchyceny, jak se vylisuje požadovaný tvar střely, klepnutím na horní matrici se střela v špici uvolní / vždy nutno mazivo/ a spodní trn pak dalším pohybem střelu prostě vytlačí úplně ven, v rychlosti asi tak nějak, chce to však vychytat
Přílohy
mmatrice.JPG
Uživatelský avatar
ham
Příspěvky: 20
Registrován: 13 zář 2010 00:06

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od ham » 05 lis 2015 11:25

Tohle řešení má bohužel také nevýhodu. V místě kde se ti dělí matrice budeš mít lem. A to i v případě, že je budeš mít vzájemně ideálně vycentrované. Někdy to není na škodu, prostě bude po obvodu střely takový kroužek.
Uživatelský avatar
hides
Příspěvky: 357
Registrován: 26 bře 2010 14:36

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od hides » 05 lis 2015 14:57

není pravdou, že zde bude lem, snad pouze náznak nějakého lemu, který není vůbec na závadu, používám u 90 % matric, šikovný soustružník dokáže vyrobit protikusy-matrice-tak, že to ani není vidět a na vliv při střelbě to nemá vliv
simafoto.cz
Příspěvky: 6
Registrován: 30 říj 2015 20:59

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od simafoto.cz » 06 lis 2015 20:23

hides píše:zkus dvoudílnou matrici, z jedné strany vložíš a zatlačíš košilku s vloženým olověným jádrem dovnitř, samozř. že naproti bude tlačit matrice zhora a obě musí být nějak a v něčem uchyceny, jak se vylisuje požadovaný tvar střely, klepnutím na horní matrici se střela v špici uvolní / vždy nutno mazivo/ a spodní trn pak dalším pohybem střelu prostě vytlačí úplně ven, v rychlosti asi tak nějak, chce to však vychytat
Já jsem chtěl použít nějaký takovýdle lis s O rámem:
http://cs.strobl.cz/lee-breech-lock-challenger-press-1/
Tak jsem počítal že horní kus se vysoustruží ze šroubu a spodek bude jen nějaký trn.
Uživatelský avatar
hides
Příspěvky: 357
Registrován: 26 bře 2010 14:36

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od hides » 06 lis 2015 20:54

simafoto:
na tvoji drobnou ráži 223 s malými tlaky to bude zcela jistě dostačující lis.

Vzhledem k tomu, že při pomalejším nabíjení prvního náboje do komory 858 se mi 2x stalo, že se mi náboj hranou střely sekl o komoru, tak jsem další střely změnou technologie prostě zbavil hrany a udělal na špici krásné zaoblení, váha stejná 8 g, medium olovo, vepředu v dutince buď modurit, nebo opět olověný kulatý brok. Zkoušel jsem prozatím nabití všelijakými způsoby, pomalu, rychle, atd, teď je to na 100 % OK.
Ještě jsem přimíchal nějaké ty náboje se střelou jen s moduritem a zítra se jde blbnout i s "kosou"
Přílohy
1.JPG
2.JPG
3.JPG
Uživatelský avatar
hides
Příspěvky: 357
Registrován: 26 bře 2010 14:36

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od hides » 06 lis 2015 20:55

další
Přílohy
4.JPG
5.JPG
6.JPG
Uživatelský avatar
hides
Příspěvky: 357
Registrován: 26 bře 2010 14:36

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od hides » 06 lis 2015 20:56

další
Přílohy
7.JPG
8.JPG
9.JPG
simafoto.cz
Příspěvky: 6
Registrován: 30 říj 2015 20:59

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od simafoto.cz » 07 lis 2015 08:34

ham píše:Taky jsem zkoušel jak říkáš jehlu (říkám tomu vytahovač) průměru 2mm. Na 9Luger se vždycky zapíchla hluboko do olova a byl problém ji sundat. Princip swagingu je ten, že plášť musí mít o něco menší průměr než výsledná ráže. Tzn, že se ti střela v matrici nafoukne na požadovanou ráži a přilepí se tím na stěny matrice. Je hodně důležité mít matrici "vyleštěnou" - povrch jako zrcadlo aspoň Ra0,05. A také používat tvrdý materiál. Na vytahování 9L teď používám vytahovač o průměru 4mm a je to ok.
Já chci plášť ve špičce uzavřít tak aby tam nebyla žádná dutinka. Tudíž by se vytahovací jehla nezapichovala do jádra. Co jsem viděl na internetu, tak by to mělo bez problému fungovat.
Uživatelský avatar
Igrlik
Příspěvky: 298
Registrován: 14 úno 2006 12:07

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od Igrlik » 07 lis 2015 10:08

hides píše:simafoto:
na tvoji drobnou ráži 223 s malými tlaky to bude zcela jistě dostačující lis.
...
Lee robí tieto malé lisy z liatej ocele aj z hliníkovej zliatiny. Myslím, že práve Challenger je hliníkový a Classic Cast oceľový - ten by som asi bral radšej.
A tie Breech Lock vložky sú podľa mňa iba ďalšie kurvítko, ktoré vnáša vôľu medzi funkčnú plochu matrice a rám lisu. Ak už, tak starú klasiku so štandardným závitom priamo v telese lisu. :D

http://www.midwayusa.com/product/317831 ... tage-press :idea:
Uživatelský avatar
Jim
Příspěvky: 682
Registrován: 05 bře 2007 20:30

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od Jim » 26 led 2016 15:34

Koupil jsem si SKS a přemýšlím o přebíjení střeliva s výrobou střel probíranou v tomto vláknu. Teď je v dílně mrazivo, takže nejspíš později, zatím jen nahlas uvažuji. Možná je to hloupost, ale zkoušel někdo postup tvoření střely při opačné orientaci nábojnice? Pistolová nábojnice má dutinu tvaru ogiválu. Co takto jednotlivé nábojnice ojet tvarovaným nožem, zkalibrovat v matrici a lisovat do dutiny olovo, samozřejmě když je polotovar ve vyrobené matrici. Přebytečnou mosaz zase ojet. Střely by měly tvar ogiválu, tedy ne ostrou špičku. Myslím, že by to neměl být problém, ale otázka je, zda by nedocházelo k problémům kdy střela opouští hlaveň, jestli by se nezalemovaný okraj střely nějak nenadouval. Je to zřejmě složitější a určitě pomalejší způsob, ale myslím, že bych při něm vystačil s jednodušším vybavením. Moje nároky na počty střel by byly podstatně nižší, než má Hides. Tak bych prosil o reakce jakéhokoliv typu snad ne jen ty, že se to s ohledem na současnou cenu střeliva nevyplatí. Mě určitě ano, protože jsem důchodce a času mám relativně dost. Díky
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
simafoto.cz
Příspěvky: 6
Registrován: 30 říj 2015 20:59

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od simafoto.cz » 02 úno 2016 21:28

Která pistolová nábojnice má dutinu tvaru ogiválu? Mám u sebe dost pistolových nábojnic ale žádná taková není.
Jim píše:Koupil jsem si SKS a přemýšlím o přebíjení střeliva s výrobou střel probíranou v tomto vláknu. Teď je v dílně mrazivo, takže nejspíš později, zatím jen nahlas uvažuji. Možná je to hloupost, ale zkoušel někdo postup tvoření střely při opačné orientaci nábojnice? Pistolová nábojnice má dutinu tvaru ogiválu. Co takto jednotlivé nábojnice ojet tvarovaným nožem, zkalibrovat v matrici a lisovat do dutiny olovo, samozřejmě když je polotovar ve vyrobené matrici. Přebytečnou mosaz zase ojet. Střely by měly tvar ogiválu, tedy ne ostrou špičku. Myslím, že by to neměl být problém, ale otázka je, zda by nedocházelo k problémům kdy střela opouští hlaveň, jestli by se nezalemovaný okraj střely nějak nenadouval. Je to zřejmě složitější a určitě pomalejší způsob, ale myslím, že bych při něm vystačil s jednodušším vybavením. Moje nároky na počty střel by byly podstatně nižší, než má Hides. Tak bych prosil o reakce jakéhokoliv typu snad ne jen ty, že se to s ohledem na současnou cenu střeliva nevyplatí. Mě určitě ano, protože jsem důchodce a času mám relativně dost. Díky
Uživatelský avatar
Jim
Příspěvky: 682
Registrován: 05 bře 2007 20:30

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od Jim » 02 úno 2016 22:50

No uznávám, že jsem přestřelil. Ogivál to není a srážení dna na potřebný rozměr by byla jedna operace navíc. Je to blbost. Svoje úvahy napřu jiným směrem a nebudu je ventilovat.
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Uživatelský avatar
Jim
Příspěvky: 682
Registrován: 05 bře 2007 20:30

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od Jim » 20 bře 2016 17:52

Zakoupil jsem si SKS a jelikož cena střeliva není už to co bývala, tak jsem se dal na tohle. Nejdřív jsem tvořil lis, inspiraci jsem měl ze str. 13 a zvolil jsem pohon hydraulikou. Motor s čerpadlem Aukro, hadice a účka kupované, ostatní kovošrot. Tlak můžu regulovat na rozdělovači skoro od nuly po několik tun, na kontrolu je tam manometr na tom visícím šlauchu. Kalibry na zužování nábojnic jsem vytočil na soustruhu, ten tlačnej čudl je zkrácenej automobilovej ventil.Matice nestandardních rozměrů soustruh. Kamarád mě zhotovil matrici na střelu 8g, problém dělá vytlačování, nebo spíš vyrážení, tak budu řešit vytláčení při zpětném chodu pístu. Ještě není hotové. Tvarovat budu nábojnice 7,65Br, u lugerů je několik operací navíc, ale možná na ně taky dojde, protože ráže 7,65 je už spíš sporadická. Rád bych ale vyráběl střely kratší, něco jako má Hides na předchozích stránkách. Jsem už starej, oči špatný, ruce se třesou a tak budu střílet stejně jen na 50m. Ani samonabíjecí funkce není podmínka. Tak si myslím, že bych mohl ušetřit prach. Nevím ovšem, jestli to má smysl, to bych potřeboval poradit. Taky jsem přemýšlel o dělené matrici, ale nevím, jak ji fixovat jednoduše k sobě při lisování. Kritiky se nebojím, jenom kritika nepořádku v dílně nemá smysl, mě už nikdo nepředělá. Ale nějaká smysluplná rada by se hodila.
Přílohy
DSCN0922.JPG
DSCN0923.JPG
DSCN0924.JPG
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Uživatelský avatar
Jim
Příspěvky: 682
Registrován: 05 bře 2007 20:30

Re: DOMÁCÍ VÝROBA PLÁŠŤOVANÝCH STŘEL

Příspěvek od Jim » 23 bře 2016 11:38

Tak jsem dokončil vysouvání zformované střely při zpětném pohybu pístu, mažu lanolinem, jak bylo doporučeno a jde vše naprosto hladce. Takže odpadne můj prvotní úmysl vyrábět matrici dělenou. Nábojnice bude třeba vážit a sortýrovat, protože je rozdílná váha se zápalkou Berdan a Boxer. V tom problém není. Problém je ve váze olověných jader. Ideální je řešit to odstřikem, ale to u mého lisu nepůjde, určitě ne jednoduše, takže budu vážit a sortýrovat i jádra. Dovolil jsem si umístit zde fotku prvních výrobků, otázka tvaru špičky střely není ještě hotová, z estetického hlediska by byla hezčí půlkulatá, zkusím ještě nastavit přesně dorazy a možná se podaří. Střely se musí ještě kalibrovat, matrice budu leštit a pak vše nechám zakalit.
Přílohy
DSCN0932.JPG
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Odpovědět