
Dieseling
Moderátoři:Moderátoři, GunShop.cz
Souhlas 

Re: Dieseling
Tak jsem brouzdal na ne tu a našel jsem video kde pán montuje V-mach sadu a nemaže to žádným olejem ,ale čistým práškovým molybdensulfátem, čímž defacto odstraní jakýkoliv dieseling
http://www.youtube.com/watch?v=t4SINLth ... plpp_video
a prodává to ve svým obchodě http://www.waffen-schlottmann.de/ za přijatelnou cenu až na to že poštovný je třikrák dražší a u nás jsem zatim nenarazil kde by se to dalo sehnat.

http://www.youtube.com/watch?v=t4SINLth ... plpp_video
a prodává to ve svým obchodě http://www.waffen-schlottmann.de/ za přijatelnou cenu až na to že poštovný je třikrák dražší a u nás jsem zatim nenarazil kde by se to dalo sehnat.

-
- Příspěvky:7
- Registrován:16 srp 2011 17:51
- Bydliště:Praha
Re: Dieseling
Molybden sulfid se taky používá jako přísada do některých motorových olejů. Více známé pod označením Molyka. Dá se koupit jako prášek ale po 0,5kg vis třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=438
CZ 200 hunter, QF Josef 1000, moderátor Amerlock, Optisan Viper 6-24x56SCB
Slavia 630, píst+pružina634
QB79, hlaveň by J1k, tuning Amerlock, NS 3-9x40 mountmaster
Slavia 630, píst+pružina634
QB79, hlaveň by J1k, tuning Amerlock, NS 3-9x40 mountmaster
Re: Dieseling
cim se mazou zamky(FAB-ky)-je to ve spreji a grafit to neni? 

Re: Dieseling
co treba Molyka? Mas za 900 kč pul kila. Pouzivam to na mazani spoustaku. Je to uplne to same co prodava ten nemec, zadne zazracne mazani, pouze sulfid molybdeničitý.
Re: Dieseling
Celkom zaujimave, ake to ma mazacie vlastnosti? (trenie a podobne)
Skusal to uz niekto? Ako dlho to vydrzi na povrchu valca, alebo sa to casom zotrie?

Teoria je ok:
http://translate.google.sk/translate?hl ... md%3Dimvns
http://www.panoil.cz/olej-s-mos2-c34
ale skusal to niekto v praxi?
Skusal to uz niekto? Ako dlho to vydrzi na povrchu valca, alebo sa to casom zotrie?

Teoria je ok:
http://translate.google.sk/translate?hl ... md%3Dimvns
http://www.panoil.cz/olej-s-mos2-c34
ale skusal to niekto v praxi?

SPA CP1-M 4,5mm
Slavia 618
Slavia 630
Slavia 634 + NS Mountmaster 6x40AO (Delta entry IR 6x32AO)
HW100S Bullpup + HAWKE SID.TAC.30IR 8.5-25x42
Slavia 618
Slavia 630
Slavia 634 + NS Mountmaster 6x40AO (Delta entry IR 6x32AO)
HW100S Bullpup + HAWKE SID.TAC.30IR 8.5-25x42
Re: Dieseling
Pokud pouzijes olej s molybdensulfidem, ten co davas v odkazu, tak ti bude dieslovat stejne. V tom tvem je pouzit pouze jako aditivum. To same plati o plastickych mazivech, ty sice vydrzi vetsi tlak i teplotu, ale stejne se nejspis vzniti.
Molyka R je pouze praskovy sulfid. Mazaci vlastnosti ma lepsi nezli praskovy grafit.
Molyka R je pouze praskovy sulfid. Mazaci vlastnosti ma lepsi nezli praskovy grafit.
Re: Dieseling
Zeptejte se Kubajzze čím maže, jednou tu zmiňoval dobré "antidieselingové" mazivo, ale už ten příspěvek nemůžu najít.
Kdysi jsem zkoušel keramické mazivo od Metaflux - žádný dieseling! Cena za jeden kus (sprej 400 ml) byla kolem 400,-Kč.
Kdysi jsem zkoušel keramické mazivo od Metaflux - žádný dieseling! Cena za jeden kus (sprej 400 ml) byla kolem 400,-Kč.
AA TX200 HC 5,5 FAC & EO HELIX 6-24X50 SFP APR-1C MRAD
Re: Dieseling
Ano keramika bude určitě dobrá volba 

Re: Dieseling
Myslíte , že u Slavia 620 dieseling nějak moc poškozuje pružinu a těsnění? Po každém výstřelu vyfukuju z hlavne trochu dýmu. Měnil jsem pružinu a těsnění pístu a otec do pístu nastříkal konkor 101 
Takže to teď dieseluje pěkně

Takže to teď dieseluje pěkně

Zatím jen Slavia 620 4.5
Re: Dieseling
poskozuje nejen u slavie....rozdelat vycistit vytrit do sucha a natrit valinou jen pist ne tesneni
Prosport .22-Delta Titanium 4-16x42...u ceho jsem zacinal u toho koncim
Re: Dieseling
Ten dým by mě ani tak nevadil , ale střelím jednou na 10m dám 9 střelím podruhé a vůbec nezasáhnu terč
Zatím jen Slavia 620 4.5
-
- Příspěvky:167
- Registrován:11 lis 2011 21:21
Re: Dieseling
první rána maso, druhá hlad 

Re: Dieseling
Ahoj všem, omlouvám se předem za vytahování velmi starého topicu, ale nedá mi to. Po dlouhé době mě zase začaly zajímat vzduchovky (syn se mi dostává do věku, kdy jsem sám začal střílet ze vzduchovky a pořizuji vybavení a tak) a mimoděk jsem narazil na toto téma a všiml si, že tu není jedna dost podstatná informace - totiž proč si někdo dieseling užívá jako neškodnou pubertální kratochvíli, která zvýší výkon téměř bez následků a jinému odejde v lepším případě těsnění a v tom horším pružina či něco víc.
To podstatné jsem se zde nedočetl, proto píšu. Problém je totiž v rychlosti hoření směsi v pístu (případně hlavni). Vzduchovky se porůznu mazaly už dávno, ale problém dieselingu začal být palčivý až v posledních dvou dekádách. Důvod je prostý: Těžké ropné frakce (oleje, mazuty) při vznícení (kompresí, jako u dieselového motoru) deflagrují, tj. hoří tak, že se čelo hoření šíří podzvukovou rychlostí. Lehké frakce (benzín, ale i rozpouštědla ve sprejích s oleji) při kompresním poměru nad cca 1:12 a někdy méně detonují, tj. čelo hoření dosáhne nadzvukové rychlosti. Ve spalovacích motorech (zážehových) je to jev známý jako klepání ventilů a různými způsoby se ho výrobci motorů snaží eliminovat. Ve vzduchovce je tento jev obvykle doprovázen silným třeskem, roztržením diabolky na fragmenty a tak dále. Zjednodušeně - když nakapete olej z olejničky, na 99% se dočkáte pár kouřových efektů a přechodně zvýšeného výkonu, protože olej bude deflagrovat. Pokud nastříkáte WD40 či jiné zázraky, které bývají pro jednoduchou aplikaci sprejem ředěné lehkými ropnými frakcemi, dočkáte se detonace se všemi jejímy důsledky, píst a pružina dostanou nehezkou "mrdu", která je bude nadměrně namáhat (protože vyrazí vpřed a zpátky se jim "vrátí" tlak nadzvukovou rychlostí) a vám bude pískat v uších.
Sečteno podtrženo - olej z olejničky párkrát začoudí a práskne, kdežto WD40 párkrát třeskne a může napáchat škody. K tomu nutno i dodat - silikonový olej vám dieselovat zaručeně nebude (neb sám o sobě je nehořlavý), jen musíte nechat odpařit těkavé nosiče (řádově pár hodin) a pak teprve složit pušku dohromady.
Jo, a na ostatní v tomto vlákně zmiňované látky zapomeňte, pokud máte rádi svoje prsty v počtu dělitelném deseti.
To podstatné jsem se zde nedočetl, proto píšu. Problém je totiž v rychlosti hoření směsi v pístu (případně hlavni). Vzduchovky se porůznu mazaly už dávno, ale problém dieselingu začal být palčivý až v posledních dvou dekádách. Důvod je prostý: Těžké ropné frakce (oleje, mazuty) při vznícení (kompresí, jako u dieselového motoru) deflagrují, tj. hoří tak, že se čelo hoření šíří podzvukovou rychlostí. Lehké frakce (benzín, ale i rozpouštědla ve sprejích s oleji) při kompresním poměru nad cca 1:12 a někdy méně detonují, tj. čelo hoření dosáhne nadzvukové rychlosti. Ve spalovacích motorech (zážehových) je to jev známý jako klepání ventilů a různými způsoby se ho výrobci motorů snaží eliminovat. Ve vzduchovce je tento jev obvykle doprovázen silným třeskem, roztržením diabolky na fragmenty a tak dále. Zjednodušeně - když nakapete olej z olejničky, na 99% se dočkáte pár kouřových efektů a přechodně zvýšeného výkonu, protože olej bude deflagrovat. Pokud nastříkáte WD40 či jiné zázraky, které bývají pro jednoduchou aplikaci sprejem ředěné lehkými ropnými frakcemi, dočkáte se detonace se všemi jejímy důsledky, píst a pružina dostanou nehezkou "mrdu", která je bude nadměrně namáhat (protože vyrazí vpřed a zpátky se jim "vrátí" tlak nadzvukovou rychlostí) a vám bude pískat v uších.
Sečteno podtrženo - olej z olejničky párkrát začoudí a práskne, kdežto WD40 párkrát třeskne a může napáchat škody. K tomu nutno i dodat - silikonový olej vám dieselovat zaručeně nebude (neb sám o sobě je nehořlavý), jen musíte nechat odpařit těkavé nosiče (řádově pár hodin) a pak teprve složit pušku dohromady.
Jo, a na ostatní v tomto vlákně zmiňované látky zapomeňte, pokud máte rádi svoje prsty v počtu dělitelném deseti.