Fórum GunShop.cz - zbraně, střelivo, optika

Diskuzní fórum o zbraních, střelivu,optice

Právě je 11 pro 2017 14:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1102 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631
PříspěvekNapsal: 15 črc 2006 23:38 
Offline

Registrován: 31 kvě 2006 15:17
Příspěvky: 149
Nejdřív jsem si uvažoval o koupi větrovky, ale je to hodně peněz a já o tom vlastě nic nevím. Taky mám doma dvě Slavie 620 a 631 a popřečtení tohodle fóra jsem se rozhodl, že je dám do kupy, tak jestli byste mi mohli poradit.

Na 620 jsem se rozhodl odlehčit píst, ale vrtákem jsem si ani nevrz, tak mi tam táta vyřezal drážky flexou, zkusím sem dát fotku. Nevím jestli je to dobrý řešení. Je lehčí asi o 25 g. A dal bych tam pružinu z 631, která je silnější a má stejný průměr tak jestli to půjde použít ??? a kolik tak stojí ??? A vyměním těsnění na pístu a na hlavni.

Na 631 je uprostřed pístu kulatina pro vedení pružiny a tady nemůžu použít flexo, protože to nemůžu vevnitř zapilovat, jedině vyvrtat díry nebo sundat kulatinu, ale nevím jak. Nevím jakou použít pružinu, jestli tu samou akorát novou nebo nějakou tuningovou ???

A kolik tak stojí ty těsnění a pružina ?

Děkuji za rady


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 črc 2006 18:54 
Offline

Registrován: 03 čer 2006 21:01
Příspěvky: 20
Bydliště: Brno
Zdar, těsnění na 630 a 631 je stejný a dá se sehnat od cca 35Kč, pružiny kolem 80 Kč.To ale samozřejmě záleží na městě-já ti uvádím cenu v Brně v Awiwu na střelnici. Co se týče toho odlehčování pístu tak moc neblbni ať to nepoddimenzuješ - mohl by při namáhání prasknout.Jeho cenu nevím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: 631
PříspěvekNapsal: 28 srp 2006 18:14 
Ahoj, tak jsem náhodou narazil na vaše stránky a vzpoměl jsem si, že mám na chalupě na půdě slávii 631(klasika).
Začal jsem tunit.Rozebral jsem ji do šroubku a vyčistil.
Pořebuje nový lučík 35,kroužek pojistný třmenový 45, těsnění pístu 20 a O kroužek 4.
Pří vytažení pístu jsem se polekal co to na mě vypadlo za hujer.Nebylo to pořadně opracované težké a poškrábané od otřepů které tam jsou po odstranění materiálu na spodní části pouzdra př výrobě vzduchovky (už nejsou).
Píst jsem zaleštil a rozhodl se pro další ladění pro zvýšení výkonu střely.Omrk jsem debaty o 634 a její legendární vo 240ms a rád bych se přiblížil k tomuto výkonu.
Pánové, už někdo zkoušel napasovat střeva z 634 do 631?Moc bych se divil kdyby to šlo.To by byla levná výměna z 631 na 634:-).Viděl jsem na fotce píst z 634 a pružinu.Pružina je delší a píst kratší a tím i lehčí.Nemáte ponětí kolik ten píst váží.Potřebuji to vědět pro odlehčení pístu u 631.Mám jednu náhradní pružinu a jestli při natažení pístu bude pružina mít vůle mezi závity přidal bych pár závitů z náhradní.
Pak mám ještě jeden dotaz.Je normální, že píst při nenataženém stavu nedosedá až ke dnu pouzdra u díry kudy se vžene vzduch do hlavně?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srp 2006 14:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2005 09:17
Příspěvky: 8822
Bydliště: HFT závody...
Ten píst v 634-ce není kratší z toho důvodu aby byl lehčí, ale z toho důvodu aby stlačil větší objem vzduchu.
Jinak já si vůbec nejsem jistý, že odlehčení pístu přinese zvýšení výkonu. Docela mi to vrtá hlavou. Ono to taky může být přesně naopak.
Jak je známo, píst po vypuštění urazí vzdálenost několika cm, před sebou stlačuje vzduch a pak se odrazí od polštáře stlačeného vzduchu o síle cca 1mm asi 4-5mm nazpět. Těžší píst má větší setrvačnost a udeří do vzduchového polštáře větší silou. Takže čím lehčí píst tím méně stlačí vzduch a píst sice letí o něco rychleji, ale nebude mít dostatečnou setrvačnost a odrazí se když bude mít polštář tloušťku třeba 2mm. Co jsem si všimnul, tak čím silnější vzduchovka, tím má větší a těžší píst a není to jen kvůli trvanlivosti materiálu.
To vylehčování pístu se může udělat z důvodu zkrácení cyklu výstřelu a snížení zpětného rázu, ne kvůli zvýšení výkonu.
Důležité je samozřejmě najít optimum.
Je třeba dosáhnout optimálního poměru mezi hmotností diabolky, silou pružiny, váhou pístu a množstvím stlačeného vzduchu. Pak může mít ta pístová vzduchovka třeba 50J.

datel píše:
...Pak mám ještě jeden dotaz.Je normální, že píst při nenataženém stavu nedosedá až ke dnu pouzdra u díry kudy se vžene vzduch do hlavně?

Podle mě to není normální. Pokud by to nedosedalo až na dno, tak by se ten píst při výstřelu musel zarazit o natahovací páku (nic jiného už tam není). A tím pádem by po pár výstřelech páka s pístem odešly do věčných lovišť. :wink:
Musí to dosedat, asi to špatně měříš, bych řek. :wink:

_________________
http://www.fieldtarget.cz/ - Vše o zbraních, střelbě, srazech a HFT závodech.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srp 2006 18:26 
Kubajzz píše:
Ten píst v 634-ce není kratší z toho důvodu aby byl lehčí, ale z toho důvodu aby stlačil větší objem vzduchu.
Jinak já si vůbec nejsem jistý, že odlehčení pístu přinese zvýšení výkonu. Docela mi to vrtá hlavou. Ono to taky může být přesně naopak.
Jak je známo, píst po vypuštění urazí vzdálenost několika cm, před sebou stlačuje vzduch a pak se odrazí od polštáře stlačeného vzduchu o síle cca 1mm asi 4-5mm nazpět. Těžší píst má větší setrvačnost a udeří do vzduchového polštáře větší silou. Takže čím lehčí píst tím méně stlačí vzduch a píst sice letí o něco rychleji, ale nebude mít dostatečnou setrvačnost a odrazí se když bude mít polštář tloušťku třeba 2mm. Co jsem si všimnul, tak čím silnější vzduchovka, tím má větší a těžší píst a není to jen kvůli trvanlivosti materiálu.
To vylehčování pístu se může udělat z důvodu zkrácení cyklu výstřelu a snížení zpětného rázu, ne kvůli zvýšení výkonu.
Důležité je samozřejmě najít optimum.
Je třeba dosáhnout optimálního poměru mezi hmotností diabolky, silou pružiny, váhou pístu a množstvím stlačeného vzduchu. Pak může mít ta pístová vzduchovka třeba 50J.


Súhlas, niečo podobné mi napadlo, keď som tu čítal o odľahčovaní piestu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: 631
PříspěvekNapsal: 29 srp 2006 19:43 
Netvrdím, že nemáte pravdu, také jsem nad tím uvažoval, ale na 634 je ten píst kratší(tím i lehčí než 631) a pružina jen o něco delší.To znamená že zvětšili prostor při natažení před pístam.
Pro zvýšení výkonu je tedy důležite zvětšit rychlost natlakování pži výstřelu.Odlechčit píst ubráním materyálu ze strany těsnění pokusit se tam narvat pár závitu pružiny, ale je to zas limitováno mezerama při natažení původní pružiny(a dá to makačku to tam narvat).
Maj to vymakané soudruzi z NDR.Moc to potunit nepůjde.Chtělo by to delší dráhu pro pohyb pístu a zrychlit jeho pohyb.No, budu nad tím přemíšlet, snad na něco přijdu.
Četl jsem nějaké příspěvky kde odvrtali píst, ale už nepsali co na to slavie.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2006 10:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2005 09:17
Příspěvky: 8822
Bydliště: HFT závody...
Ta zvýšená rychlost při delším nátahu bude taky mít vliv, ale minimální, jde o ten objem stlačeného vzduchu. Obecně se uvádí, že z 1cm3 objemu pístu se dá u ráže .177 získat 0,3-0,35J (u hodně dobrého tuningu až 0,4J). U ráže .22 je to z 1cm3 kolem 0,5J. Objem ničím nenahradíš (napadá mě analogie s motorem u auta :wink: ). U Slávie 630 mám změřený objem 29,9cm3 a tomu odpovídá maximální výkonové rozmezí 9-11J. Třeba Hatsan stlačí 56cm3 a proto je výkonově zcela někde jinde.

Ještě bych se zastavil u těch pružin. Dovolím si tvrdit, že všechny nové pružiny jsou ze stejné pérové oceli 14260, takže jejich "pružnost" bude u všech úplně stejná. Neexistuje tedy nějaká zázračná pružina, která by se vymršťovala nějak rychleji než jiná. Ocel má svou mez pružnosti, přes kterou nejede vlak. Bavím se ovšem o nových neunavených pružinách.
Jediný rozdíl může být v délce pružiny a v její tloušťce.
Prostě myslím, že výměna za jakoukoliv jinou pružinu nepřinese (podstatné?) zvýšení rychlosti pístu. Myslím, že ani předepětí tomu nijak zvlášť nepomůže.
Tvrdší pružina ze silnějšího drátu mi však umožní použití těžšího pístu, který tím pádem udeří do vzduchového polštáře větší silou a tím mi umožní zvýšit výkon. Silnější drát ovšem můžu částečně nahradit větším stoupáním závitů, to je však na úkor životnosti.
Opět je to tedy o hledání optima.

_________________
http://www.fieldtarget.cz/ - Vše o zbraních, střelbě, srazech a HFT závodech.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: 631
PříspěvekNapsal: 30 srp 2006 15:59 
...to by v tom případě musel výrobce lhát o zázračné rychlosti 634ky.Protože zbraně:-) jsou totožné.
634 má o něco kratší píst o cca.4 závity delší pružinu a největší rozdíl je v tom že minimalizovali tření přidáním kroužku na zadní část pístu.
Vždyť ani sám výrobce netuší kolik mu to střílí v jednom katalogu uvádí v1 220m/s a v jiném v1 240m/s a jen u 630/1 si je jist v1 170m/s.Tak kdo ví jak to není.
Někde tady na diskuzi nějaký uživatel dělal né zrovna vědecké testy 631/4 a moc velký rozdíl nepoznal.
Na své 631 nemám rybinu na montáž puškohledu.Půjde jí tam dodatečně dodělat?Potřebuji znát tloušťku matroše na pouzdře.
Dík moc za odpovědi.
datel


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2006 16:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2005 09:17
Příspěvky: 8822
Bydliště: HFT závody...
No právě, že 634 má kratší ten píst, proto má delší nátah a proto stlačí větší objem vzduchu. 631 má nátah 61mm, kdyby měla 634 delší nátah o 2cm tak by stlačila 39cm3 vzduchu což teoreticky dělá 11-13J. Nevím kolik je ten nátah u 634 přesně, zkuste to někdo změřit. U 630 jsem to změřil sám, u té 634 to jen odhaduji, ale víc než o 2cm to nebude.

_________________
http://www.fieldtarget.cz/ - Vše o zbraních, střelbě, srazech a HFT závodech.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2006 17:44 
Pani,

Asi dva mesiace dozadu som zgeneralkoval moju Slavku 630. S kolegom sme uvazovali ako jej zvysit vykon. Objednali sme si nove pruziny z pruzinarne zo silnejsieho drotu, ale ich tepelne spracovanie bolo naprd, takze po jednej rane boli ako z blata. Tak sme zohnali GAMO pruzinu a napasovali do 630. Pruzina sa stlacila akurat zavit na zavit (mala medzera tam predsa len zostala) a hned to bola ina sila. Aj dost tazko sa natahovala. Potom ma napadlo (ako som tu niekde cital) odlahcit piest. Povodne mal 218 gramov tak som z neho smpravil 174gramove cudo (rozvrtane). Vystrel bol silnejsi ako aj zvuk z nej. Aka bola rychlost sa ma nepytajte, nemam chronometer. Skusal som proorvnavat vystrely do hajzel papiera alebo drevenej dosky, ale to neukaze dokopy nic, zalezi na uhle. Ako pomocka mi posluzila prazdna bandaska od technickeho benzinu. Tie iste su aj na riedidlo. Povodne to urobilo jamku, nova pruzina urobila podstatne vacsiu jamku, odlahceny piest nacal krabicu ale neprestrelil. Pouzite strelivo Diabolo standard.
Ale, zohnal som si novy piest do 634. Pasuje ako original taktiez v nenabitom stave je otvor pre napinaciu paku v tom istom mieste ako stary. Ale ma dlhsi natah, potrebuje odfrezovat otvor vo valci asi takych 18mm smerom ku kohutiku, Taktiez som musel odfaklit 2.5 zavitu z pruziny, lebo som ju namohol natahnut (zavit na zavit). Pouzil som aj original 634 voditku na pruzinu (je zo silonu). To posunulo pruzinu o dalsich 4 mm dopredu, ako ked ju vypodlozite. Novy piest 634 mal 184 gramov. Po odlahceni 147gramov. Neskusal som original 634, len po odlahceni.
Vysledok je uchvatny. Krabica prederavena ako z masla, 2 cm smekovu dosku pokory bez problemov, triafat flase na 50 metrov tiez nie problem. Kolega dal do jeho 631 len gamo pruzinu. No je silnejsia ale detska hracka oproti mojej.
Upozornujem, nemam chronometer, preto hladam niekoho z okolia Piestan kto ho ma.

Peter,


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2006 18:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12 úno 2006 14:33
Příspěvky: 255
Kubajzz:

,,Tvrdší pružina ze silnějšího drátu mi však umožní použití těžšího pístu, který tím pádem udeří do vzduchového polštáře větší silou a tím mi umožní zvýšit výkon.,,

Mohol by som porosit o matematický alebo fyzikalny podklad? (vzorce).

dakujem


baretta@pobox.sk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2006 18:54 
baretta@pobox.sk píše:
Kubajzz:

,,Tvrdší pružina ze silnějšího drátu mi však umožní použití těžšího pístu, který tím pádem udeří do vzduchového polštáře větší silou a tím mi umožní zvýšit výkon.,,

Mohol by som porosit o matematický alebo fyzikalny podklad? (vzorce).

dakujem


baretta@pobox.sk


A co tak zrychlenie piesta pocas ktoreho uz vzduch unika z valca. Tazsi, pomalsi, lahsi rychlejsi.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2006 10:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2005 09:17
Příspěvky: 8822
Bydliště: HFT závody...
baretta@pobox.sk píše:
...Mohol by som porosit o matematický alebo fyzikalny podklad? (vzorce).

Tak to po mě chceš hodně. :lol:
Zkus to ale sám, je to jednoduché - ber ohled na to, jaký vliv tam bude mít hmotnost pístu, tření pístu o pouzdro, objem stlačeného vzduchu, délka pružiny, pružnost materiálu pružiny, ráže diabolky, hmotnost diabolky, tvar diabolky, tření diabolky v hlavni a možná ještě pár dalších veličin a koeficientů.
A až na to příjdeš, tak napiš. :lol:

_________________
http://www.fieldtarget.cz/ - Vše o zbraních, střelbě, srazech a HFT závodech.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: 631
PříspěvekNapsal: 31 srp 2006 17:06 
Střelecké revue 09/2002 str.73
Podle požadavků zahraničních zákazníků jsme se rozhodli doplnit sortiment dlouhých vzduchových zbraní o zlamovací vzduchovky s větším výkonem, konkrétně s úsťovou rychlostí 800 a 1000 stop za sekundu, upřesni ing.Veselý.
Takového výkonu se dosahuje zejména optimalizací mechanismu,druhým vedením pístu, kvalitou povrchu funkčních ploch aj.

To aj. mi zajímá.
V podstatě při úpravách jdeme správným směrem.
Ještě by někdo mohl změřit otvor v pouzdře 634(díra kudy jde natlakovaný vzduch do hlavně).Tento otvor také hraje nějakou roli při výstřelu.Jestli bude otvor v pouzdře jiný než u 631 tak to něco znamená pro nás ladiče.
datel


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: odp
PříspěvekNapsal: 31 srp 2006 17:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12 úno 2006 14:33
Příspěvky: 255
založil som tema : matematicko fyzikalne o vzduchovkach... Tam sa budem snažit pisat čo najviac o vzduchovkach a čo najviac odborne ako budem vediet. (ešte nemam uplne technicke vzdelanie)

Vaš
baretta@


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1102 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO