tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Vše o vzduchovkách, plynovkách, aisoftu a popřípadě i paintballu.

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Odpovědět
xpetrx
Příspěvky: 661
Registrován: 20 dub 2013 15:24
Bydliště: Svitavy- Lány

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od xpetrx » 17 úno 2018 13:25

Obrázek


Air Arms EV2 MK4 / Optisan CP 10x32P mil-MH10x
Slavie 620, Slavie 630
Je lepší to blbě dělat, než o tom chytře kecat.
Indoš
Příspěvky: 1
Registrován: 17 úno 2018 14:04

Vůle hlavně

Příspěvek od Indoš » 17 úno 2018 14:10

Ahoj chtěl bych se zeptat jestli má někdo zkušenost s tím jak se u 631 kýve hlaveň a popřípadě jak tuto vůli minimalizovat.. díky za rady
Kiks
Příspěvky: 5
Registrován: 04 úno 2018 15:49

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od Kiks » 18 úno 2018 10:44

Blažena píše:Mířidla by měly jít sundat i, když je to zbytečné. Nic se jim nestane pokud jsou ještě celokovová, ale pozor na tlak, raději postupně přidávat. Jazýček spouště sundej a pořádně připevni ať ho pak nehledáš.
Tak pískování se nakonec nekonalo. Členité části jsem máchal v kyselině citronové, větší plochy obrousil smirkem 400 a následně 800. Broušení je samozřejmě pracnější ale na hladký povrch se následně líp nanášelo a chytlo černění za studena. To mimochodem dopadlo podle mně náramně, po 3 nátěrech vypadá z metru Slavie jako nová. Přebroušené plochy super, ty kyselinou máčené nejsou z blízka tak pěkné, měl jsem to přebrousit všechno.
Ale celkově jsme nadšenej, před dvěma týdny u popelnic vypadala Slávka dost tragicky.
Neměl jsem S631 ji v ruce cca 30 let, kdysi jsme s ní stříleli ve školním oddíle. Oproti mojí 16J Gammo hunter IGT ... parádně lehoučká, vůbec nekope a na 10 metrů se s ní dá střílet pěkně.
Možná ještě dotaz na pažbu: pokud bych se ji rozhodl celou obrousit, tak jakým lakem ji pak natírat aby vypadala pokud možno co nejvíc původně?

Dík za rady, jsem rád, že jsem ji u těch popelnic nenechal ležet.
skagerak
Příspěvky: 593
Registrován: 01 črc 2016 15:30

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od skagerak » 18 úno 2018 12:47

Zvaž variantu - zbytky laku sundat cidlinou , obrousit smirglem(ruzna hrubost, postupne, pak vlhceni, brouseni) a napustit olejem tungovim (event lnenym) , pripadne pred napustenim mozno namorit, pokud chces jinou barvu, , nelakovat...
Uživatelský avatar
Blažena
Příspěvky: 382
Registrován: 05 kvě 2017 15:42
Bydliště: Hodonín

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od Blažena » 18 úno 2018 13:43

Musím jen souhlasit, lak nebrat. Při tom vlhčení mezi broušením není od věci dát do vody trochu vodou ředitelného lepidla (herkules, duvilax),"chloupky" se naježí a ztuhnou, broušení je efektivnější. Konči klidně 1000ovkou, bude to jak dětská prdýlka :wink:
HW 97k black line cal. 4,5 + Athlon talos 6-24x50 ATMR1 SFP IR-MIL
SPA CP1-M Artemis cal. 4,5 + kolimátor
skagerak
Příspěvky: 593
Registrován: 01 črc 2016 15:30

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od skagerak » 18 úno 2018 14:14

já jsem povrch na jedné pažbě upravoval podle
http://www.radio-foto.eu/predovky/index.php
snipers
Příspěvky: 44
Registrován: 02 lis 2012 08:03

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od snipers » 18 úno 2018 14:39

Zdravím vespolek.
Mám rozebranou starou Slavii 630/1. Pročítám toto fórum od začátku a zatím jsem dospěl k následujícímu postupu jak ji upravit pro zlepšení výkonu.

1. Výstupní otvor z válce do hlavně má průměr 4 mm. Vyrobit šroub s vnějším závitem M8 a vnitřní dírkou 3,2 mm. Vyvrtat závit M8 do válce od hlavně, našroubovat šroub s dírkou na lepidlo. Po zaschnutí lepidla zarovnat do roviny - rovná plocha mezi válcem a těsněním hlavně.

2. Koupit nový píst Slavia 634. Prodloužit drážku ve válci pro táhlo o 18 mm směrem ke spoušti.

3. Nechat si vyrobit ve firmě zabývající se výrobou těsnění z kůže těsnění na nový píst dle rozměrů tohoto originál plastového těsnění. Těsnění z kůže má mnohem lepší přilnavost jak originál plastové. Tudíž lépe utěsní píst a podá větší výkon.

4. Koupit pružinu Gamo Hunter 400.

5. Vyrobit vodítka pro pružinu z ocele, tak aby sedli jak do pístu, tak do válce. Změřit potřebnou délku vodítek při složení ( na sucho bez pružiny ) pístu ve válci + uzávěru pouzdra.

6. Zakrátit pružinu dle výše naměřené míry ( délka prostoru ve válci/ síla drátu pružiny + vodítka + 1-2 mm toleranční prostor).

7. Upravit pažbu pro delší nátah s novým pístem Slavia 634.

Výše uvedené body jsou zatím má dedukce na základě předešlých příspěvků.
Ptám se zkušeným ladičů: je tato má dedukce správná a jde zrealizovat? Bude zbraň po této úpravě přesně střílet na vzdálenost do 50m a bude silnější?
Nebude příliš kopat při střílení?
Díky všem za pomoc.
Uživatelský avatar
Strix71
Příspěvky: 417
Registrován: 16 led 2016 15:39
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od Strix71 » 24 úno 2018 14:17

1. Rozdíl rychlostí (pokud nějaký bude) bude možné pozorovat pouze s chronografem. Pro méně výkonné vzduchovky, průměr přepouštěcího kanálku, nebude mít skoro žádný vliv na rychlost diabolky. Nastavení vzduchovky se neprovádí pomoci přepouštěcího otvoru. Pomoci něj se pouze mění optimální úsilí pružiny / váha pístu.
Jsou vzduchovky, ve kterých přepouštěcího kanálku má větší vliv, ale Slavia není ten případ. A když už úprava, tak je lepší vrtat pod úhlem 90-ti stupňu. Proc 3,2 a ne 2,8?

2. viz. 7.

3. Odkud máte takové informace? Výroba vzduchovek s koženým těsněním pístu se zrušila už v 70-tých letech minulého století. Výměna koženého těsnění za polyuretanové zvýší výkon a sníží zpětný ráz. Kožené těsnění pístu déle slouží a lepší odolnost vůči nerovnostem válce. Také se kožené těsnění pístu nespálí při dieslování. Takže možná jde o takový způsob zvýšení výkonu?

4. Vkládal jsem zkrácenou, na 3-4 závity, pružinu od Gamo Hunter 440 s vyměněným těsněním pístu a nehledě na slabší pružinu jsem lepší výsledek než s originální pružinou od Slavia 634.

5. Ještě nechávám místo na podložky (6-8mm), s jejichž pomoci se může trochu stlačit pružina a slouží jako závaží pístu. Důležité je vědět, jak udělat vodítka.

6. Délka pružiny záleží na potřebné síle pružiny a nastavení se dělá jiným způsobem.
https://strix071.wixsite.com/airgunup/n ... ber-diabol
Ideální vzdálenost mezi závity stlačené pružiny je 0,1-0,15mm.

2. a 7. jedno má vliv na druhé. Cílem úpravy Slavia630/1 na Slavia 634 je zvýšení výkonu. Otázkou je, kolik se přidá na výkonu? Je to tak nutné? Má cenu to dělat?
Obyčejný tuning Slavia 630/1 spočívá ve výměně pístu, montáží normálního těsnění pístu, výměna vodítka pružiny a výměně pružiny za trošku silnější a nastavení váhy pístu pomocí závaží.
Potom vzduchovka dosahuje 12-ti Joulů a střílí jemně a přesně. Úsulí nátahu není velké, spoušť není těžká.
Teoreticky by Slavia 634 měla dosáhnout 16-ti Joulů, ale prakticky, toho není schopna každá vzduchovka. Normálně 14-15. Nedosáhne se toho pouze výměnou pístu a pružiny. Musí se nastavit, je potřebný chronograf. Spočítejte si, kolik úsilí se musí vložit pro 2-4J. Není lepší si rovnou koupit výkonnější vzduchovku?
Smazaný uživatel 8508

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od Smazaný uživatel 8508 » 19 bře 2018 19:09

Bylo to tady probíráno tak přidám mé zkušenosti, na čištění starých vzduchovek je dobrý Larin na rez a vodní kámen, běžně v drogerii, ale pozor bere i černění. Je to v podtatě kyselina fosforečné plus nějaký saponát.
pistolník
Příspěvky: 18
Registrován: 09 dub 2017 15:21

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od pistolník » 01 dub 2018 10:38

Mám možnost pořídit za 500kč zničenou S630, co mi prodejce říkal tak se ji někdo pokouešel předělat na poplašné nábojky. Vady které popsal: nejde natáhnout a hlaveň je na vstupu diabolky navrtaná.
Co myslíte, vyplatí se jí zachraňovat? Obávám se zda nebude poškozen válec, když nejde natáhnout?
Máte někdo zkušenost jak vyfutrovat nebo jinak opravit zvětšení na vstupu hlavně?
Píst a pružinu mám doma.
skagerak
Příspěvky: 593
Registrován: 01 črc 2016 15:30

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od skagerak » 01 dub 2018 11:56

Kdyby byla ok hlaven, tak mozna... hlaven minis resit jak?

Edit: tak zni vlastne dotaz... na mobilu jsem si asi nevsiml..


A pozor na tzv. nedovolene vyrobni provedeni expanzni zbrane=kat A = nedovolene ozbrojovani
(Zjednodusene)
kubo
Příspěvky: 139
Registrován: 14 zář 2013 08:56

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od kubo » 01 dub 2018 23:15

Do hlavne pomôže už iba vložka
CZ 200S HUNTER 177.-SIGHTRON
CZ 200S FS 177.-SIGHTRON
URAGAN Cal.25 -OPTISAN 6-24x50F1
WALTHER LG300 DOMINATOR -VORTEX VIPER 2,5-10X32
AIR ARMS TX200HC-BURRIS
TAIPAN VETERAN 22, LONG
pistolník
Příspěvky: 18
Registrován: 09 dub 2017 15:21

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od pistolník » 02 dub 2018 10:22

Vložka? Tekutý kov nebo tak něco?
Uživatelský avatar
Blažena
Příspěvky: 382
Registrován: 05 kvě 2017 15:42
Bydliště: Hodonín

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od Blažena » 02 dub 2018 14:38

Ten "poplašňák" muselo něco odpalovat a tlak vzduchovky to asi nebyl. V první řadě bych se podíval do válce a na píst, co je tam všechno zmršené, když to nejde natáhnout. V té hlavni je to zahloubení jak hluboké a široké, není zničený záhlub pro těsnění? Chtělo by to foto, byly by všichni moudřejší.
HW 97k black line cal. 4,5 + Athlon talos 6-24x50 ATMR1 SFP IR-MIL
SPA CP1-M Artemis cal. 4,5 + kolimátor
pistolník
Příspěvky: 18
Registrován: 09 dub 2017 15:21

Re: tuning a opravy Slavie 620, 630 a 631

Příspěvek od pistolník » 02 dub 2018 17:49

Nedá mi to, patrně se do konce týdne na ní vypravím podívat, ještě uvidíme. Každopádně tyhle díly jako tělo a hlaveň nikdo jen tak rozprodávat nebude, to jsou splečně s pažbou klíčové součásti.
Odpovědět