Povrchova uprava pazby
Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz
Na návodu nic nepíšou o tom, že by měl být ve vlhkém prostředí, doufám, že to s tím praskáním nebude tak horké. Co se týká vytvrdnutí, nelepí asi za 4 hodiny, po 24 hodinách šel opracovat vodním smirkem, po dvou dnech jsem montoval pažbu, po měsíci je dobře zatvrdlý. Pažba na kterou šel, byla opravdu hnusná, spousta oděrek, dírek, zaplesnivělé začernalé místa, účel podle mě splnil výborně, dírky se zalily a vynikla kresba (měl jsem si to vyfotit, škoda, smirek, ocelový kartáček, mosazný kartáček, nůž, aceton, toluen, na všechno došlo , stejně tam zůstaly vpité zbytky starého laku, které nešly nechanicky ani rozpouštědlem pryč). Jiná věc je, že se degraduje povrch dřeva, je vysoce lesklý, můžou se potit se ruce atd, ale u staré vzduchovky, která leží na chalupě, to zase tak nevadí, zase jsou nějaké zkušenosti navíc.J.Laser píše:Lodní lak vypadá fakt skvěle ale .....vždycky je nějaké ale...nalakované věci by měly být ponořeny pod vodou jinak začne praskat
Někteří výrobci dneska používají matné laky na zcela vyleštěný povrch dřeva a je to totéž, jenomže v matu (např. perkusní Kentucky od Ardesy).
Je to lak jako každý jiný, jenom optimalizovaný do vlhka. Kdyby to byla nová čistá pažba, tak určitě nepoužiji lak. Tohle spíše byl test, co všechno jde se zničenou zbraní udělat, například hlaveň byla tak rezavá, že jsem sundával zbytky starého černění odrezovačem a následně ještě poměrně výrazně zkorodované plochy smirkem. Následovalo rychločernění (Kleber) a výsledek zcela předčil veškeré očekávání - dokonce není poznat přechod mezi původním a novým černěním, ani na slunci. Jediné, s čím nejde hnout je mírně zkorodovaný vnitřek hlavně, diabolky jsou jednostranně nepatrně zhoblované na vývrtu a celé to zanáší stabilně mírně doleva (Slávka 620 nemá stranovou korekci miřidel). Hrál jsem si s tím pěkných pár hodin čistého, tak mi to nemějte za zlé . A ten hnus unitř, fuj.ALKAJ píše:To akože si ozaj použil lodný lak na zbraň ?
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 03 lis 2011 20:53
Re: Povrchová úprava pažby
No pokud chceš matnit střenky tak je nejlepší Moření Dřeva pak to můžeš nalakovat
Při zpravování děr je nejlepší lepidlo na dřevo a smíchat ho s jemnýma dřevěnýma pilinama =) nepujde poznat poškození pažby
Při zpravování děr je nejlepší lepidlo na dřevo a smíchat ho s jemnýma dřevěnýma pilinama =) nepujde poznat poškození pažby
Re: Povrchová úprava pažby
Nějaké pokroky v lacích na pazbu? Nemá někdo zkušenost, doporučení na lak ve spreji?
Je lepší akrylatovy nebo polyesterovy nebo polyuretanovy(treba autolaky) lak nebo něco sysntetického jako např:
https://www.kupbarvy.cz/primalex-sprej- ... 400ml-lesk
PS: Tady jen nerozumim tomu, proc je to LESK, kdyz konecny vzhled je matný
Je lepší akrylatovy nebo polyesterovy nebo polyuretanovy(treba autolaky) lak nebo něco sysntetického jako např:
https://www.kupbarvy.cz/primalex-sprej- ... 400ml-lesk
PS: Tady jen nerozumim tomu, proc je to LESK, kdyz konecny vzhled je matný
Re: Povrchová úprava pažby
U laku me zajima i odolnost na pot, preci jen i ten je dost agresivni
Re: Povrchová úprava pažby
Sprej je jenom sprej. těžko se dosahuje dobrého výsledku bez poctivého leštění.
Z jednosložkových je slušný (dráhý ) Kent final clear.
Dělají se i dvousložkové s tužidlem na jedno použití.
Vytáhne se pojistka protřepe a stříká.
Odolností je to akrylát,polyuretan a nejodolnější epoxid typický parketový lak.
Neklouzavý je schodišťový.
Vodou ředitelné bez stříkání dávají špatné výsledky.
Z jednosložkových je slušný (dráhý ) Kent final clear.
Dělají se i dvousložkové s tužidlem na jedno použití.
Vytáhne se pojistka protřepe a stříká.
Odolností je to akrylát,polyuretan a nejodolnější epoxid typický parketový lak.
Neklouzavý je schodišťový.
Vodou ředitelné bez stříkání dávají špatné výsledky.
Artemis M16 .177, Westhunter 4-16x44 FFP , pumpa Mil-Tac, kompesorek ali 12v
Re: Povrchová úprava pažby
Diky, hledam neco matneho a odolneho na oter a pot. Pro prestriknuti barvy, ktera se zatim nezda uplne odolna.