Jednoducha vyroba noze z pilniku

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

CzeScout
Příspěvky: 38
Registrován: 07 dub 2012 10:30
Bydliště: Chválenice

Jednoduchá výroba nože z pilníku

Příspěvek od CzeScout » 20 bře 2013 18:20

Hned na začátek vyklopim pravdu... Jsem úplný začátečník. :(
Na jedné americké stránce jsem narazil na fotografie nožů vyrobených z pilníků. Fascinuje mě možnost vyrobit si vlastní nůž vpodstatě od píky. Ale bohužel nedisponuji finančními prostředky k nákupu pece.

Jak nejlépe vyrobit co možná nejkvalitněji nůž ze starého pilníku v domácích podmínkách bez tavicí pece? Postačí obyčejná kamna? Jak vyřezat tvar bez poškození struktury? Velice bych ocenil, kdyby se nějaký nožíř obtěžoval mi postup výroby objasnit.

EDIT: V mých představách by měl mít asi 7.5cm rovnou čepel a ocelovou rukojeť omotanou provázkem. Neočekávám, že hned napoprvé vykouzlím umělecké dílo.


Some people think they can outsmart me.Maybe,maybe.I've yet to meet one that can outsmart bullet.
Uživatelský avatar
ladaj
Příspěvky: 128
Registrován: 24 zář 2010 13:11
Bydliště: Zlín

Re: Jednoduchá výroba nože z pilníku

Příspěvek od ladaj » 21 bře 2013 14:33

Když budeš pomalu brousit a dobře chladit, tak se bez tepelného zpracování zcela obejdeš. Akorát do zakaleného pilníku nelze běžnými postupy vrtat - takže třeba nalepíš střenky. Dle známého laciné čínské pilníky nejsou pro toto zpracování vhodné, že nejsou prokalené do hloubky... Ajax je prý OK. Na KNIFE je o pilníkách celý thread.
Uživatelský avatar
CzeScout
Příspěvky: 38
Registrován: 07 dub 2012 10:30
Bydliště: Chválenice

Re: Jednoduchá výroba nože z pilníku

Příspěvek od CzeScout » 21 bře 2013 18:14

Lze je obrušovat manuálně nebo se bez kotoučové brusky neobejdu? Nemám zrovna v lásce tyhle mašinky, ale zase nechci strávit dlouhé večery ručním broušením.
Some people think they can outsmart me.Maybe,maybe.I've yet to meet one that can outsmart bullet.
Uživatelský avatar
Bonanza
Příspěvky: 629
Registrován: 01 črc 2007 18:53