Dieseling

Vše o vzduchovkách, plynovkách, aisoftu a popřípadě i paintballu.

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Odpovědět
Paramedic
Příspěvky: 10
Registrován: 04 srp 2011 15:31

Re: Dieseling

Příspěvek od Paramedic » 04 srp 2011 19:46

Menil jsem tesneni pistu na vzduchovce a jak se rika "kdo maze, ten jede", tak jsem to pekne namazal vsechno olejickem na sici stroje, pistek primerene, valec primerene. Nabil jsem diabolo standart, rana a koure jak z komina se valilo z hlavne, na podruhe jsem to nezkousel radeji :D, snad to ustane, protoze jak tu ctu a domnivam se, ze to skodi zbrani.


pavel 54
Příspěvky: 1700
Registrován: 28 bře 2009 10:09
Bydliště: velmez

Re: Dieseling

Příspěvek od pavel 54 » 05 srp 2011 08:01

Po namazání, lechce protáhni jednou měkkým hadříkem pro odstranění přebytku oleje. Stačí jen tenoučký film v hlavni, a máš po problému.
h00ki
Příspěvky: 20
Registrován: 29 čer 2011 12:03

Re: Dieseling

Příspěvek od h00ki » 03 pro 2011 08:18

Chtěl jsem vyměnit pružinu, dal jsem tam dál nehořlavý olej, jenže to zadieslovalo a pružina se ohnula. Říkám si dobře, vyčistim to a promažu znova. Jenže co se nestalo, dalo to sice menší ránu, ale kouře bylo víc. Nechci se ani dívat na tu pružinu. Nevím čím to je, promazávám to vaselinou na zbraně ještě z ČS.
Uživatelský avatar
kesi
Příspěvky: 3504
Registrován: 27 srp 2008 15:18
Bydliště: Müglitz
Kontaktovat uživatele:

Re: Dieseling

Příspěvek od kesi » 03 pro 2011 09:50

A kam si tu vazelínu všude napatlal? Na píst se dává jen tenký film, nanesu a prstem co to jde setřu, zůstane tam opravdu jen slabá vrstvička. Ostatní jsem mazal dle uvážení i více, hlavně pružinu...
Doufám, že to pomůže.
AA TX200 HC 5,5 FAC & EO HELIX 6-24X50 SFP APR-1C MRAD
Uživatelský avatar
Annifry
Příspěvky: 288
Registrován: 09 říj 2010 19:18
Bydliště: Przeň

Re: Dieseling

Příspěvek od Annifry » 03 pro 2011 10:28

A jaký "nehořlavý" olej jsi tam dal
h00ki
Příspěvky: 20
Registrován: 29 čer 2011 12:03

Re: Dieseling

Příspěvek od h00ki » 03 pro 2011 10:50

Všechno to přestalo když jsem vyměnil pružinu za starou. Jen by mě zajímalo proč se ty pružiny zkřivý.
H@nz
Příspěvky: 255
Registrován: 26 říj 2008 09:53

Re: Dieseling

Příspěvek od H@nz » 03 pro 2011 13:12

Protože na ni působí obrovská síla/síly při výbuchu. Pokud to nebyla pružina z blata, tak jsi tam toho oleje musel dát asi poměrně dost, když se zdeformovala :)
honda
Příspěvky: 791
Registrován: 06 úno 2007 17:55

Re: Dieseling

Příspěvek od honda » 03 pro 2011 13:15

Protože se stlačují, normální jev. ...jenže to zadieslovalo a pružina se ohnula... - nevěř pověrám
H@nz
Příspěvky: 255
Registrován: 26 říj 2008 09:53

Re: Dieseling

Příspěvek od H@nz » 03 pro 2011 13:26

Nevím, jestli jsem tě správně pochopil, ale při normálním provozu by se přece pružina takhle zdeformovat neměla, pokud není z blata a nebo nemá nějaké atypické rozměry..
Uživatelský avatar
PEPAN
Příspěvky: 1695
Registrován: 11 říj 2009 22:19
Bydliště: z5 na 9

Re: Dieseling

Příspěvek od PEPAN » 03 pro 2011 13:57

já nevim co dělam špatně, mě se snad nikdy pružina nezkurvila dieslingem, a to hlavně u 630tek mažu normálně špricem přímo do válce.. co mam dělat :D
Nejde!Prostě NNe
Uživatelský avatar
ALKAJ
Příspěvky: 1603
Registrován: 08 úno 2007 15:40
Bydliště: Banskobystrický kraj (VK)

Re: Dieseling

Příspěvek od ALKAJ » 03 pro 2011 14:19

Podľa mňa je 630 na dieseling slabá.

630 mi nikdy poriadne nedieslovala a to som za tých cca 25 rokov čo ju mám mazal ozaj všeličím. Občas síce po namazaní bolo v hlavni trocha dymu, ale nedá sa to porovnať so 634 ktorú má sused - tá diesluje (od nova) ozaj poriadne.

BTW: Keď som minulý rok meral svoju 630 tak mala Eo 7,3J a konzistenciu tuším +-3m/s :shock:
Jak nazýváš lidi, kteří když jsou ohroženi, tak se nebrání, jen utečou a schovávají se?
Civilizovaní?
Uživatelský avatar
Asot
Příspěvky: 390
Registrován: 10 zář 2008 10:34

Re: Dieseling

Příspěvek od Asot » 03 pro 2011 18:45

.
Naposledy upravil(a) Asot dne 15 pro 2011 09:02, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Kubajzz
Příspěvky: 8890
Registrován: 29 zář 2005 10:17
Bydliště: HFT závody...
Kontaktovat uživatele:

Re: Dieseling

Příspěvek od Kubajzz » 03 pro 2011 21:03

To jsem si taky myslel, že dieseling nevadí... Až jsem jednou z HW97k vysypal pružinu prasklou na čtyři díly.
http://www.fieldtarget.cz/ - Vše o zbraních, střelbě, srazech a HFT závodech.
H@nz
Příspěvky: 255
Registrován: 26 říj 2008 09:53

Re: Dieseling

Příspěvek od H@nz » 04 pro 2011 12:09

Asot píše:Dieseling zbraň jakkoli nepoškozuje, ta silná pružina se ani nehne, natož, aby se nějak nestandardně deformovala. Normální člověk má rozum a blbec papouškuje.

Je teda fakt, že mně se to nestalo, ale já s dieselingem nestřlím :wink: A tady kolegovi se to stalo při zadieselování, takže na tom něco bude :idea: Navíc tu máme poznatky od více lidí, že to pružině zrovna neprospívá. Může to být taky případ od případu různý, protože materiál pružin se může lišit, intenzita dieselingu může být taky různá a taky to bude ovlivňovat počet výstřelů s dieselingem, takže někdo může napsat, že se mu s pružinou v životě nic nestalo a někdo opak. Normální člověk má rozum :)
31CJ190133
Příspěvky: 161
Registrován: 09 zář 2010 12:27

Re: Dieseling

Příspěvek od 31CJ190133 » 04 pro 2011 16:48

Asot: Normální člověk má rozum a blbec papouškuje.
- Dieseling jednoznačne poškodzuje pružinu a piest. Moja osobná skúsenosť: Nová pružina, HW57, úsťovka 180 m/s, po cca 100 ranách (cca každá piata dieseling) je úsťovka 155 m/s. Dieseling nie je nič iné ako vznietenie pár vo válci presne tak ako v dieselovom motore. Nie je ťažké si predstaviť, že pri tom dôjde k prekročeniu medze pružnosti a poškodeniu pružiny. Typické je poškodenie lokálne - na krátkom úseku, preto je pružina po vybratí skrivená. Pokiaľ aj pružina vydrží a neskriví sa, jej životnosť rýchle klesá, únava materiálu pri takomto zaťažení je niekoľkokrát rýchlejšia ako keď puška nedieseluje.
QB78 DL, 0.22" + Nikko Stirling GK 4-16x44AO
HW 57, 0.22" + Delta Optical 6x32AO
Air Arms S400 Classic 0.22" + Delta Titanium 6-24x44AO
S.P.A CP-1M
Odpovědět