Dieseling

Vše o vzduchovkách, plynovkách, aisoftu a popřípadě i paintballu.

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Odpovědět
jofny
Příspěvky: 830
Registrován: 08 říj 2008 20:53
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jofny » 20 říj 2009 22:44

Mne sa to stalo tiez iba prvy krat a uz to urcite nebudem skusat (mladicka lahkovaznost) :lol:


SPA CP1-M 4,5mm
Slavia 618
Slavia 630
Slavia 634 + NS Mountmaster 6x40AO (Delta entry IR 6x32AO)
HW100S Bullpup + HAWKE SID.TAC.30IR 8.5-25x42
Zralok
Příspěvky: 33
Registrován: 10 dub 2006 17:00

Re: Dieseling

Příspěvek od Zralok » 13 led 2010 10:44

Já teda jako kluk do vzduchovky (S631) z neznalosti kapal olej jak do hlavně tak do pístu (z důvodu údržby vzduchovky) a jen to pak nějakou dobu po výstřelu čmoudilo z hlavně, ale nějaký zvýšený výkon nebo hluk jsem nepozoroval. Na střeva jsem nikdy nekoukal ale vzduchovka bez změny záměrného bodu střílí i po letech stejně. Spíš když byl nalitý olej v hlavni tak to chvíli jen tak flusalo protože bych řekl že diabolka musela překonávat větší odpor (terč byl zaflákaný olejem a diabolka sotva k němu doletěla pokud ho vůbec trefila) a po pár výstřelech se to upravilo.
Uživatelský avatar
Kubajzz
Příspěvky: 8890
Registrován: 29 zář 2005 10:17
Bydliště: HFT závody...
Kontaktovat uživatele:

Re: Dieseling

Příspěvek od Kubajzz » 13 led 2010 12:16

Jsem si vzpomněl jak jednou v létě švagr vytáhl z garáže ruskou IŽ22, kterou tam měl zakonzervovanou (rozuměj prolitou olejem), aby mu nerezavěla. Dali jsme cvičně pár ran, ale to teda byly šlehy. :lol: Kouřilo se ze všech děr, i od spouště. :lol:

Ono si stačí uvědomit, že ve vzduchovce vzniká při stlačení tlak kolem 60 barů a teplota několik set stupňů, což na zapálení směsi v klidu stačí. Záleží co se tam nalije.
Když to přirovnám k motoru.
V dieselovém motoru je kompresní poměr 1:20, to by byl tlak 20 bar (no bude o dost větší, kvůli vzrůstu teploty) a se zapálením nafty to nemá žádný problém. Ve vzduchovce bude kompresní poměr ještě o dost vyšší, protože píst nemá limitovanou délku chodu jako v motoru a zarazí se až o polštář vysokého tlaku v čele pouzdra.
http://www.fieldtarget.cz/ - Vše o zbraních, střelbě, srazech a HFT závodech.
Uživatelský avatar
PEPAN
Příspěvky: 1695
Registrován: 11 říj 2009 22:19
Bydliště: z5 na 9

Re: Dieseling

Příspěvek od PEPAN » 13 led 2010 13:13

Zato žhavení vzduchovky nemaj :( ani ruské ne :lol:
Nejde!Prostě NNe
Uživatelský avatar
Jetson
Příspěvky: 449
Registrován: 28 kvě 2009 17:44
Bydliště: Buštěhrad
Kontaktovat uživatele:

Re: Dieseling

Příspěvek od Jetson » 13 led 2010 13:20

To sice nemaj, ale žhavení v dieselu nejede nonstop. Vlastně ani při startu není aktivní (pokud nějakej jouda nestartuje dřív než zhasne). :wink:
Air Arms S410 Classic Beech .177 & Nikko Stirling Diamond 10-50x60 MilDot
Walther LG400 Blacktec .177 & Vortex Viper PST Gen II 2-10x32 FFP EBR-4
Weihrauch HW97K .177 & Leapers AccuShot 4-16X56 SF I Extended MilDot
Uživatelský avatar
PEPAN
Příspěvky: 1695
Registrován: 11 říj 2009 22:19
Bydliště: z5 na 9

Re: Dieseling

Příspěvek od PEPAN » 13 led 2010 13:54

ale vzduchovkou zas nevystřelíš 500-5000* za minutu :wink: . já kontrolku zhasínat nenechávam mimo zimu ono to vypne relatko když zacneš startovat
Nejde!Prostě NNe
Uživatelský avatar
Jetson
Příspěvky: 449
Registrován: 28 kvě 2009 17:44
Bydliště: Buštěhrad
Kontaktovat uživatele:

Re: Dieseling

Příspěvek od Jetson » 13 led 2010 14:57

500-5000. Tak to jsi neviděl FX v akci. :D
Air Arms S410 Classic Beech .177 & Nikko Stirling Diamond 10-50x60 MilDot
Walther LG400 Blacktec .177 & Vortex Viper PST Gen II 2-10x32 FFP EBR-4
Weihrauch HW97K .177 & Leapers AccuShot 4-16X56 SF I Extended MilDot
Uživatelský avatar
PEPAN
Příspěvky: 1695
Registrován: 11 říj 2009 22:19
Bydliště: z5 na 9

Re: Dieseling

Příspěvek od PEPAN » 13 led 2010 15:00

Viděl, a nák mu to nechytlo :lol:
Nejde!Prostě NNe
BENNY
Příspěvky: 218
Registrován: 09 lis 2008 12:53

Re: Dieseling

Příspěvek od BENNY » 14 led 2010 19:00

Nebylo by lepší nabíjet karbid s troškou vody a odpalovat to křesadlovým zámkem ? :lol: :lol: :lol:
Hail And Kill !
Uživatelský avatar
drát
Příspěvky: 1669
Registrován: 28 zář 2008 20:35
Bydliště: Dudákov

Re: Dieseling

Příspěvek od drát » 14 led 2010 21:48

Sorry za OT ale ten karbid mě něco připomněl, horské dělostřelectvo slovinské armády :mrgreen:
CZ200 .177 , SPA M16 .25 , Hatsan Invader auto .25
DU-10 Condor, HDR 50 , Chiappa SAA , rev.Rex L 4", Alfa 441,Slavia 631
Walther Sportmodell,H.S.model 21F, Buck Trail Flint 48
prak s gumou č.6
Uživatelský avatar
Kubajzz
Příspěvky: 8890
Registrován: 29 zář 2005 10:17
Bydliště: HFT závody...
Kontaktovat uživatele:

Re: Dieseling

Příspěvek od Kubajzz » 25 led 2010 17:23

S dieselingem je hlavně problém, že na to není spoleh, chová se nepředvídavě a ničí to těsnění a pružiny.
http://www.fieldtarget.cz/ - Vše o zbraních, střelbě, srazech a HFT závodech.
honzana40
Příspěvky: 185
Registrován: 24 kvě 2008 14:38
Bydliště: Hora sv Kateriny

Re: Dieseling

Příspěvek od honzana40 » 27 led 2010 19:25

Netreba dieseling,staci to jen trochu postelovat. To jsou potom prdy!
Smazaný uživatel 3736

Re: Dieseling

Příspěvek od Smazaný uživatel 3736 » 30 led 2010 20:03

Kúpil som staršiu Slaviu 630 v dobrom stave. Pre istotu som ju rozobral, dokonale vyčistil a hneď vymenil pružinu a tesnenie piestu. Piest a tesnenie som namazal jemnou líthiovou vazelínou, ktorá je odolná voči vysokým teplotám. Hlaveň som vyčistil a vytrel do sucha. Keď vystrelím, tak výkon sa mi zdá primeraný, hluk výstrelu je tiež normálny, ale z hlavne sa dymí a je smrad po spálenom oleji. Tiež je to dieseling? Zároveň som si všimol, že pri jednom druhu diaboliek ide z hlavne viac dymu, pri inom druhu diaboliek máličko dymu. Zároveň sa chcem opýtať, či je lepšie mazať piest olejom, alebo môžem kľudne dávať tú tepelne odolnú líthiovú vazelínu. Samozrejme že sa chcem tohoto "záhadného" javu zbaviť. :?
Uživatelský avatar
kesi
Příspěvky: 3504
Registrován: 27 srp 2008 15:18
Bydliště: Müglitz
Kontaktovat uživatele:

Re: Dieseling

Příspěvek od kesi » 30 led 2010 20:39

Lithiovou vazelínu používám taky a tohle co popisuješ se mi dělo jen, když jsem ji dal na píst trošku víc než bych měl. Teď už to dělám tak, že ji rovnoměrně nanesu na píst a pak prstem setřu co jde, zůstane jen opravdu tenký film a nic nečudí! Mimochodem teploty, které vznikají v pracovním prostoru jsou až několik set stupňů Celsia jak píše o něco výše Kubajzz a u lithiové vazelíny, kterou mám uvádí maximální pracovní teplotu (tedy asi než začne téct - změní se její původní vlastnosti) jen +120°C! :idea: Maximálně zvládaj co jsem koukal cca 160°C.

Olej raději ne!

Už mám v sobě nějaké anestetikum proti bolesti, tak sorry za chyby. Obrázek

PS: Slávinku 634 jsem mazal poměrně vydatně obyč vazelínou do 90°C a nic nečudilo, jo a těsnění nemažu, spíš jsem odmašťoval a po cca 3000 výstřelech je u AA PS jak nové! Vazelínou mažu jen píst, pružinu, vodítko...a pak další drobnosti...
AA TX200 HC 5,5 FAC & EO HELIX 6-24X50 SFP APR-1C MRAD
Smazaný uživatel 3736

Re: Dieseling

Příspěvek od Smazaný uživatel 3736 » 30 led 2010 21:09

Takže som asi urobil všetko správne a to čmudenie z hlavne sa asi po pár výstreloch stratí. Len som sa obával toho tesnenia piestu, aby nejako netrpelo.
Odpovědět