Chci se přiznat, že nejsem žádný odborník, jen nadšenec který se k většině znalostí progoogloval a velmi rád se nechám přiučit opravdovými odborníky

Doufám že nováčkové ale i kolemjdoucí, kteří o těchto Španělských vzduchovkách uvažují zde naleznou vše co je zajímá a nebudou zakládat nová téma kvůli konkrétním modelům, nebo konkrétním otázkám, tak jak jsem k nelibosti zdejších moderátorů udělal před nedávnem i já. A budou VŠE KE A O VZDUCHOVKÁCH GAMO SMĚŘOVAT SEM. A taktéž doufám že bude tolerováno skalními vzduchovkáři a větrovkáři, kteří zde v drtivé většině nemaji o vzduchovkách této značky dobré mínění.
Předem nějaké informace o vzduchovkách
zde jsou součastná produkce přímo na stránkách Gamo http://www.gamo.com/?ID=53&CategoryID=2
pažby vzduchovek Gamo jsou buď dřevěné (bukové) a nebo plastové (spíše gumoplast). V ruce jsem držel plastové vzduchovky Viper Max a CFX a můžu říci že plast je velmi příjemný a v porovnání s plastem na vzduchovkách Hatsan působý jako když porovnáváte materiál přístrojové desky na Škodě 120 a nové Octavii ve prospěch Gamo. Záleží tedy jen na osobních preferencích a taky na peněžence každého, pro co se rozhodne. Já jako střelec-levák jsem možná pochybil, protože moje CFX Royal s bukovou pažbou má vybrání v pažbě pro tvář jen na levé straně, kdežto plast je oboustraný.
Dále by někoho mohlo zmáct udávaný výkon, nebo také úsťová rychlost kolem 1000 f/s tedy kolem 300 m/s. Tohoto výkonu vzduchovky pro český a slovenský trh nedosahují. Jsme limitováni legislativou, která dovoluje maximálně 16J výkon bez potřeby zbrojního průkazu. Takže zakoupená vzduchovka má na hlavni vyraženo 16J a v cal. 4.5mm vám bude létat kolem 230 - 240 m/s. Je to stále více jak naše Slavie 630/631 kterých dosahují úsťových rychlostí kolem 170 m/s.
A jsme už u prodávaného kalibru. A to 4.5mm , 5.5mm a 6.35mm
4.5mm bude nejlepší pro střelbu do terče a to i na delší vzdálenosti třeba 30m
5.5mm bude zase vhodnější větší likvidaci cíle ale na kratší vzdálenost