Věř tomu, že to co jsi napsal je blbost. Je to přesně jak napsal Warthog.Trojan píše:No to není dobře Pokud má tělo 40° tak to znamená že dioda má mnohem víc a že tělo nestíhá chladit, kvůli špatné konstrukci, nenapatlání tou pastou pro rychlejší přenos nebo malou teplosměnnou plochou atd...
To že je horké je prostě důsledek toho, že se přehřívá dioda, né žádný kladný projev existence fyzikálních zákonů.
Nocni strelby, technika, terce, vykony a raze, osvetleni
Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
Steyr LG 110 + Sightron SIH
http://www.hft-brno.cz
http://www.hft-brno.cz
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
Tydýt:dekuji za info asi pujdu tedy do te první líbí se mi příslušenství a komplet sada ještě otázka jakou máš montáž mam to na AA 410 a jak se s tím necha na terče 50m bez problémů??? Samozřejmě drobná atd... Dekuji za info
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
Teplý tělo nebude tak výrazné u hodně velkejch svítilen, který maj velkou masu výměníku. A to, že je tělo teplé nemusí nutně znamenat, že je dioda přehřátá.
Naopak dioda má optimální provozní teplotu (při níž se ostatně i měří a počítají její parametry) a ta rozhodně není 15°C. Důležité je, aby tělo uchladilo čip právě na tuto hodnotu a pokud při tom pracuje s velkou výměnnou plochou a odvodem tepla do okolí, nebo roznesením tepla do velké masy kovu je v podstatě jedno (princip výměníku do okolí může být problematický při velkých vedrech a naopak velká masa bude přechlazovat čip v chladu).
Když bude dostatečně velkej (ale kurva velkej) chladič v autě, bude v něm voda mít třeba 20°C a taky to nebude dobře.
A naopak, pokud by se tělo okolo čipu nezahřívalo, asi by mi bylo ústřední topení k prdu.
Naopak dioda má optimální provozní teplotu (při níž se ostatně i měří a počítají její parametry) a ta rozhodně není 15°C. Důležité je, aby tělo uchladilo čip právě na tuto hodnotu a pokud při tom pracuje s velkou výměnnou plochou a odvodem tepla do okolí, nebo roznesením tepla do velké masy kovu je v podstatě jedno (princip výměníku do okolí může být problematický při velkých vedrech a naopak velká masa bude přechlazovat čip v chladu).
Když bude dostatečně velkej (ale kurva velkej) chladič v autě, bude v něm voda mít třeba 20°C a taky to nebude dobře.
A naopak, pokud by se tělo okolo čipu nezahřívalo, asi by mi bylo ústřední topení k prdu.
AA S400F cal.177 + Taipan 6-24x56 SCB EX
FX Typhoon cal.22 + Viper 8-32x60 SCB
AA ProSport cal.22 + Viper 10x44 SCB EX
Diana 52 cal.22 + Viper 10x44SCB EX
CZ 200 + Taipan 9-24x56 SCCB EX
SPA PR900W cal.4,5mm
A několik veteránů typu Diana 27, Slavia 613...
FX Typhoon cal.22 + Viper 8-32x60 SCB
AA ProSport cal.22 + Viper 10x44 SCB EX
Diana 52 cal.22 + Viper 10x44SCB EX
CZ 200 + Taipan 9-24x56 SCCB EX
SPA PR900W cal.4,5mm
A několik veteránů typu Diana 27, Slavia 613...
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
ber tu první vlevo, s tím jedním šroubkem. velmi jednoduchá a rychlá obsluha, nacvakneš ji na jakýkoliv průměr optiky a i třeba na kartuši. není to takový paskvil, jako ty vysoký...Romčan píše: ještě otázka jakou máš montáž? Dekuji za info
každopádně ta baterka, to bude zcela jistě no name, jako prodávaj na aukru a v tom případě je ta cena dost mimo. ale pokud ti na nějaký koruně nesejde, tak v pohodě . koukni se sem: http://forum.gunshop.cz/no-ni-st-elby-t ... ml#p314990
no a kdyby jsi chtěl fakt dělo, tak tady ho máš http://www.ledshop.cz/armytek-predator- ... z8186.html
dycky STEYR
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
Všechny bezne polovodice LED nevyjimaje mají svoji SOAR , kde max vykon je udavan kolem 20°C a niz! Takze provozovani LED v nizkych teplotách je na rozdil od motoru ku prospechu zivotnosti. Konstruoval jsem několik reflektoru s Cree XM-L2 U2 a ikdyz mela zakladna cca 30°C tak samotny cip mel hodne přes 50°C. Takze pokud ma telo svitilny 40°C tak na cipu uz muze byt 60-70 a vic. Coz ostane odpovida tepelnému odporu který udava výrobce 2,5°C/W.
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
Nevím třeba to myslel dobře, ale citace je hrozná. Asi nemám představivost, ale od slova nenapatlání atd. jsem to opravdu nepochopil a poprosím jestli to můžeš vysvětlit.Trojan píše:No to není dobře Pokud má tělo 40° tak to znamená že dioda má mnohem víc a že tělo nestíhá chladit, kvůli špatné konstrukci, nenapatlání tou pastou pro rychlejší přenos nebo malou teplosměnnou plochou atd...
Do hlavy ti nevidíme a co jsi napsal, snad ani nelze pochopit.
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
Pánové, kam chodíte na ty moudra? Od kdy se potřebuje LED zahřát na provozní teplotududy píše:Teplý tělo nebude tak výrazné u hodně velkejch svítilen, který maj velkou masu výměníku. A to, že je tělo teplé nemusí nutně znamenat, že je dioda přehřátá.
Naopak dioda má optimální provozní teplotu (při níž se ostatně i měří a počítají její parametry) a ta rozhodně není 15°C. Důležité je, aby tělo uchladilo čip právě na tuto hodnotu a pokud při tom pracuje s velkou výměnnou plochou a odvodem tepla do okolí, nebo roznesením tepla do velké masy kovu je v podstatě jedno (princip výměníku do okolí může být problematický při velkých vedrech a naopak velká masa bude přechlazovat čip v chladu).
Když bude dostatečně velkej (ale kurva velkej) chladič v autě, bude v něm voda mít třeba 20°C a taky to nebude dobře.
A naopak, pokud by se tělo okolo čipu nezahřívalo, asi by mi bylo ústřední topení k prdu.
Když něco nevím, tak je lépe mlčet. A budete (COOL)
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
No jo takhle to dopadá, když se spolehneš na něčí informace.
No nic, blbce sem ze sebe udělal sám, už jen tim, že tu machruju a nejsem ani štont si ověřit, že to co sem slyšel, je pravda.
Omlouvám se za svou neznalost.
Nicméně na principu chlazení to nic nemění.
No nic, blbce sem ze sebe udělal sám, už jen tim, že tu machruju a nejsem ani štont si ověřit, že to co sem slyšel, je pravda.
Omlouvám se za svou neznalost.
Nicméně na principu chlazení to nic nemění.
AA S400F cal.177 + Taipan 6-24x56 SCB EX
FX Typhoon cal.22 + Viper 8-32x60 SCB
AA ProSport cal.22 + Viper 10x44 SCB EX
Diana 52 cal.22 + Viper 10x44SCB EX
CZ 200 + Taipan 9-24x56 SCCB EX
SPA PR900W cal.4,5mm
A několik veteránů typu Diana 27, Slavia 613...
FX Typhoon cal.22 + Viper 8-32x60 SCB
AA ProSport cal.22 + Viper 10x44 SCB EX
Diana 52 cal.22 + Viper 10x44SCB EX
CZ 200 + Taipan 9-24x56 SCCB EX
SPA PR900W cal.4,5mm
A několik veteránů typu Diana 27, Slavia 613...
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
Tak to uz je opravdu asi dělo ale dokoupit ještě ty veci kolem no zkusim tu za 1400 snad bude ok a tu montaz jak jste mi radili myslim si ze na obcasnou nocni parbu a drobot bude ok mam to pouze na AA na ostatni svícení mám jiné baterky tak uvidíme jak bude šlapat a přece jen zaruka 2 roky tak že pohoda
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
Barys: Pod prvky generující teplo, například grafické čipy či diody se dává pro lepší odvod tepla teplovodná pasta, která maximaluzuje přenos energie z čipu do chladiče. Musí to tedy být látka s velmi nízkým teplotním odporem.
Když se něco nenapatlá, tak to není napatlané. Další vysvětlení viz část pro Warthoga níže.
Dudy: U cree diody je teplota maximální efektivity a světelného toku někde kolem 25°C, na což určitě nepotřebuje být svítilna rozpálená! Dá se to najít v jejich oficiálních materiálech.
Warthog: Tady jde trochu o nedorozumění, pokusím se objasnit a přiznávám, že jsem to nejspíš formuloval nejasně.
Myslel jsem to tak, že při nedostatečném chlazení se dioda mnohem více zahřeje (což povede k dalšímu zahřívání) - místo toho aby tedy dioda měla 40°C a chladič měl třeba 30° bude mít dioda 80°C a chladič 40°.
Nicméně na tom, že má chladič 40°C není nic dobrého, to nám neříká jak krásně se nám přenáší teplo a chladí dioda, pokud má chladič 40°C tak dioda už dávno nepracuje v ideálních podmínkách - což je základní bod nesouhlasu s Matesem (pro úplnost citace "To že se hřeje tělo baterky je dobře. Je to známka toho, že se teplo odvádí od ledky. Kdyby se nezahřívala, tak by to bylo horší.") Edit: a tady jde o to, že jsem předtím říkal "737 se hřeje opravdu hodně, na plný výkon je pokles svítivosti znát po pár minutách." a Matesův post jsem pochopil jako reakci na tento svůj.
Pokud by se chladič nezahříval a dioda rovnou "shořela", tak mluvíme o absolutně extrémním případu který u svítilen asi nemá cenu řešit.
Když se něco nenapatlá, tak to není napatlané. Další vysvětlení viz část pro Warthoga níže.
Dudy: U cree diody je teplota maximální efektivity a světelného toku někde kolem 25°C, na což určitě nepotřebuje být svítilna rozpálená! Dá se to najít v jejich oficiálních materiálech.
Warthog: Tady jde trochu o nedorozumění, pokusím se objasnit a přiznávám, že jsem to nejspíš formuloval nejasně.
Myslel jsem to tak, že při nedostatečném chlazení se dioda mnohem více zahřeje (což povede k dalšímu zahřívání) - místo toho aby tedy dioda měla 40°C a chladič měl třeba 30° bude mít dioda 80°C a chladič 40°.
Nicméně na tom, že má chladič 40°C není nic dobrého, to nám neříká jak krásně se nám přenáší teplo a chladí dioda, pokud má chladič 40°C tak dioda už dávno nepracuje v ideálních podmínkách - což je základní bod nesouhlasu s Matesem (pro úplnost citace "To že se hřeje tělo baterky je dobře. Je to známka toho, že se teplo odvádí od ledky. Kdyby se nezahřívala, tak by to bylo horší.") Edit: a tady jde o to, že jsem předtím říkal "737 se hřeje opravdu hodně, na plný výkon je pokles svítivosti znát po pár minutách." a Matesův post jsem pochopil jako reakci na tento svůj.
Pokud by se chladič nezahříval a dioda rovnou "shořela", tak mluvíme o absolutně extrémním případu který u svítilen asi nemá cenu řešit.
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
Já teda LED na žádnou provozní teplotu nikdy nazahřívám. Normálně ho mrsknu do sklinky a chladím a chladím, a hlavně piju . Jinak abych nebyl úplně mimo, tak mám jak tank 737, tak Martinem zmiňovaného predátora a pokud můžu doporučit, kdo nemáte problémy s prachama, jděte do toho predátora. Je to sice ranec ale fakticky se to vyplatí
Ev2 MkIV + Vortex Viper HS LR 2.5-10x32 FFP XLR MOA
Teď už se můžu vymlouvat maximálně na špatnou serii diabolek
https://img33.rajce.idnes.cz/d3301/18/1 ... .jpg?ver=0
Teď už se můžu vymlouvat maximálně na špatnou serii diabolek
https://img33.rajce.idnes.cz/d3301/18/1 ... .jpg?ver=0
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
No jako uvažuji o něm no ale už je to celkem hodně peněz +příslušenství kolem no a cena kolem 4000 to uz je na pováženou verim že je super.ale uz je to dost rysknu tam tu a uvidíme řekl slepej
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
Já bych rovnou pošetřil na TK75
http://www.svitilny-fenix.cz/li-ion-186 ... cree-xm-l2
http://www.svitilny-fenix.cz/li-ion-186 ... cree-xm-l2
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
takové bago:-D no az ji budu mit tak dam určitě vědět jak to funguje atd:-D myslím si že bude dobrá na to domácí žvýkání
Re: Noční střelby, technika, terče, výkony a ráže, osvětlení
Kolem 2:30 dá to TK75 na "high"
Nemusíš myši střílet, stačí posvítit a pak je dojít posbírat pečený
Určitě to není na nějaké denní tahání, ale někam na výlet pěkné...nebo pro záchranné složky (dají se dokoupit extenze na baterky).
Nemusíš myši střílet, stačí posvítit a pak je dojít posbírat pečený
Určitě to není na nějaké denní tahání, ale někam na výlet pěkné...nebo pro záchranné složky (dají se dokoupit extenze na baterky).