Dieseling

Vše o vzduchovkách, plynovkách, aisoftu a popřípadě i paintballu.

Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz

Odpovědět
Martin77
Příspěvky: 115
Registrován: 29 čer 2008 21:37
Bydliště: SR-západ

Příspěvek od Martin77 » 05 led 2009 18:49

Pri dieselingu,ak sa to preženie s množstvom streknutého oleja do valca,je piest vystrelený opačným smerom ako strela-proti strune.
V dobe ked som o tom ešte nič nevedel som strekol riadnu dávku nejakého oleja do valca Slávie631 a ked som vystrelil (zvuk výstrelu asi ako z PCP)piest sa vrátil takou silou že mi stŕpol
ukazovák na spúšti a praskol záchyt piesta,takže už nezachytával piest v natiahnutej polohe.
Ked už som mal chrono a kamarátovi poklesol výkon hatsana strekli sme do piesta olej o ktorom sme si mysleli že je nehorlavý,ale nebol takže párkrát riadne zadieselingovala a rýchlost strely
nastálo poklesla o 20m/s bez poškodenia tesnenia piestu takže to odniesla struna.


Uživatelský avatar
Kubajzz
Příspěvky: 8891
Registrován: 29 zář 2005 10:17
Bydliště: HFT závody...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kubajzz » 05 led 2009 18:59

Z logiky věci plyne, že pružina nemůže být vedena vodítkem po celou dráhu. Vodítko může být dlouhé jenom tak, jako pružina ve stlačeném stavu.
Takže při výstřelu s dieselingem si pružina v klidu letí dopředu a těší se jak si v pohodě narazí do polštáře stlačeného vzduchu, když v tom dostane pecku jako kráva, která ji vrazí dozadu. Takže tohle tu pružinu přestane po pár výstřelech bavit a radši se zdeformuje nebo praskne. :wink:
honda
Příspěvky: 791
Registrován: 06 úno 2007 17:55

Příspěvek od honda » 05 led 2009 20:13

Z toho plyne poučení: natahujte vzduchovku hezky pomalu ať se pružina nelekne a neposere se
Pepan1

Příspěvek od Pepan1 » 05 led 2009 20:40

A nevypadá ta pružina takhle proto, že to prostě byl šmejd pružina? Hodně tady píšete o různých exportních pružinách, které se dávají do vzduchovek, aby měly 7,5J a mohly se tak vyvážet všude do světa s tím, že si potenciálně majitel pružinu novou ,pořádnou, někde sežene sám... Není to tento případ? u toho dieselingu přece při vznícení směsy se píst a tím pátem i pružina o tolik moc zpět nezatlačí,aby to nějak extrémě huntovalo pružinu... bylo by to snad poznat při vístřelu, že to škube sem-tam.... Nebo se možná pletu. Umí někdo spočítat nebo namodelovat o kolik se zpět zatlačí pružina při dieselingu? A má nějaký vliv rychlost stlačení pružiny (natažení vzduchovky) na její životnost?
Uživatelský avatar
kesi
Příspěvky: 3504
Registrován: 27 srp 2008 15:18
Bydliště: Müglitz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kesi » 05 led 2009 20:48

Řekl bych, že pokud ta pružina má potom vypadat jako na předchozí stránce, tak to musí bejt šupa jak blázen a pružina jde na víc než nadoraz. Ale počkáme si na názor někoho zkušenějšího.
Martin77 píše:...piest sa vrátil takou silou že mi stŕpol
ukazovák na spúšti a praskol záchyt piesta,takže už nezachytával piest v natiahnutej polohe...
AA TX200 HC 5,5 FAC & EO HELIX 6-24X50 SFP APR-1C MRAD
Uživatelský avatar
drát
Příspěvky: 1672
Registrován: 28 zář 2008 20:35
Bydliště: Dudákov

Příspěvek od drát » 05 led 2009 20:56

Podobně dopadla i moje pružina ve S634 s tím rozdílem že byla na tři díly a 4-5cm kratší než nová , píst za těsněním ožíhan pěkně do modra.A z hlavně jsem pěkně vyfoukl obláček dýmu. :twisted: Dnes je po
repasu střev a jede dál , ale už bez dieslu. :wink:
CZ200 .177 , SPA M16 .25 , Hatsan Invader auto .25
DU-10 Condor, HDR 50 , Chiappa SAA , rev.Rex L 4", Alfa 441,Slavia 631
Walther Sportmodell,H.S.model 21F, Buck Trail Flint 48
prak s gumou č.6
honda
Příspěvky: 791
Registrován: 06 úno 2007 17:55

Příspěvek od honda » 05 led 2009 21:21

Jestliže je píst zamodralej tak je tak z výroby, to že si ve vzduchovce občas blafne zápalná směs na to nemůže mít zásadní vliv. Víš jak dlouho by tam muselo něco hořet, aby se takovej kus železa teplem zbarvil? To už by se dávno čudilo z pažby, z těsnění pístu by byl škvareček, flintu bys neudržel v rukách a musel bys ji chladit ve škopíku s vodou. K deformaci pružiny větš.inou dochází dlouhodobým používáním a hlavně když je rozšmelcovany vodítko pružiny a špatná kvalita pružiny, tvrdá praská, měkká se brzo unaví a deformuje. Taky se tady někde prezentovalo úmyslné unavování pružiny před vložením do vzduchovky, což jsem teda nepochopil smysl toho počínání.
Uživatelský avatar
drát
Příspěvky: 1672
Registrován: 28 zář 2008 20:35
Bydliště: Dudákov

Příspěvek od drát » 05 led 2009 21:45

V tom případě při výrobě na to pěkně s....ů nebo nepoužívaj hydrol,rozebýral jsem o svátkách S631 r.v. 76 a píst bez vyžíhaní ,prostě obroben s láskou a se zájmem :lol:,
CZ200 .177 , SPA M16 .25 , Hatsan Invader auto .25
DU-10 Condor, HDR 50 , Chiappa SAA , rev.Rex L 4", Alfa 441,Slavia 631
Walther Sportmodell,H.S.model 21F, Buck Trail Flint 48
prak s gumou č.6
Uživatelský avatar
Asot
Příspěvky: 390
Registrován: 10 zář 2008 10:34

Příspěvek od Asot » 05 led 2009 22:14

Pepan1 píše:A nevypadá ta pružina takhle proto, že to prostě byl šmejd pružina?
Tak nějak to bude. Poláci mají v prodávaných vzduchovkách podivné pružiny, než si je vymění za normální viz. ta horní
Obrázek
Uživatelský avatar
Lynk
Příspěvky: 107
Registrován: 03 úno 2008 18:27
Bydliště: PP/KE

Příspěvek od Lynk » 06 led 2009 11:43

To bola prasknuta prekalena pruzina do hatsanov, sa casto stavalo v prvych seriach, teraz uz davaju normalne. Pruzina nieje vedena po celej dlzke je pravda, ale jedna cast je na trni a druha v pieste, a natom kusku kde nic nieje predsa nemoze ujst( cca 3cm tusim).
Martin77 píše: V dobe ked som o tom ešte nič nevedel som strekol riadnu dávku nejakého oleja do valca Slávie631 a ked som vystrelil (zvuk výstrelu asi ako z PCP)piest sa vrátil takou silou že mi stŕpol
ukazovák na spúšti a praskol záchyt piesta,takže už nezachytával piest v natiahnutej polohe.
:lol: Este ze sa mi to nikdy nestalo na S620 ktoru pravidelne dopujem WDckom, bez akehokolvek naznaku dieselingu.
G26(9x19) CZ100(9lug) Astra960(.357/.38 ) CZ92(6,35Bw.) MCM-Margolin(.22LR) Vostok-SM2(.22LR) Ardesa-Yukon(.50perk) S620,LOV1(4,5mm) TAU6
Uživatelský avatar
Barys
Příspěvky: 1263
Registrován: 13 led 2007 18:27

Příspěvek od Barys » 06 led 2009 11:49

Lynk: 620 ti nezapálí WD je na to slabá.
Asot: Na obrázku je zřetelné to plast. nekvalitní vedení pružiny.No HATSAN ještě,že je z domu!!!!!!!!!!!!!! :evil:
Uživatelský avatar
Lynk
Příspěvky: 107
Registrován: 03 úno 2008 18:27
Bydliště: PP/KE

Příspěvek od Lynk » 06 led 2009 11:53

Aky je vykonovy rozdiel medzi S631 a S620? Doteraz so zil v tom ze su cca. rovnake.

Martin77: nebolo to nahodou tym, ze si do valca nastriekal nie olej ale poriadnu davku hnacieho plynu, napr. propan :!: alebo rovno riedidlo
Naposledy upravil(a) Lynk dne 06 led 2009 17:31, celkem upraveno 1 x.
G26(9x19) CZ100(9lug) Astra960(.357/.38 ) CZ92(6,35Bw.) MCM-Margolin(.22LR) Vostok-SM2(.22LR) Ardesa-Yukon(.50perk) S620,LOV1(4,5mm) TAU6
honda
Příspěvky: 791
Registrován: 06 úno 2007 17:55

Příspěvek od honda » 06 led 2009 16:16

rozdiel medzi S631 a S620? asi tak 0,00prd
Uživatelský avatar
baretta@pobox.sk
Příspěvky: 255
Registrován: 12 úno 2006 14:33

Příspěvek od baretta@pobox.sk » 06 led 2009 20:06

Milý Martin77

Tvojim rečiam uverim, až uvidim poškodene sučiastky.

Piest u nromalnych vzduchoviek važi hodne (vid moja Bc praca). Na to aby sa začal pohybovať spátky, to by muselo byt ine horenie zmesi.

Čo boli robene merania pri diselingu, tak zvyšenie bolo 20-30% čo s vlastnych skusenosti možem označiť ako hodnovernu informaciu.

Ak by došlo k takemu horeniu ako uvadza Martin77 tak by to zvyšlio vykon radovo v stovkach % - čo sa zatial nikomu nepodarilo. A to s jednoducheho dovodu: skratka sa to prechlasta - zvyšovanie bežne dostupnych mazadiel v puzdre piestu tlmi vykon. (snad aspon trochu ovladate zo spalovacich motorov)

Až sa nekdo z Vas rozhodne tvrdit niečo podobne, a nechce klesnut v očiach odbornej verejnosti, mal by svoje vyroky dokumentovat fotograficky, meranim, kde boli aspon 2 svedkovia. Inač su so sračky, ....
Uživatelský avatar
Alexxxus
Odborník na vzduchovky
Příspěvky: 10824
Registrován: 29 črc 2006 20:05
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alexxxus » 06 led 2009 20:15

2 Beretta, kdysi je to velmi dávno muj inteligentní bratranec vrazil do hlavně brok ( snad železnej či co nebo prostě šroub - nikdy se nepřiznal )
Nešlo to ven a nešlo a nešlo, no hafec oleje mazivo všude možně lauf byl na měsíc v konkoru nic nepomohlo ( byla to slavie 630 ) zahádným spůsobem se dostal olej i do válce - - - a při jednom výstřelu jsem myslel že mně puška bouchla v pazouře - - - bez jakéhokoliv vymýšlení říkam že se zpětně natáhla, prostě ráz tlaku v pístnici překonal odpor pružiny, fotku ani svědky na to nemám ale mně se to stalo. Jakou zápalnou teplotu ten olej měl a při jakém tlaku nevím jen mně otec potvrdil že to bylo od firmy Belssona ( a že to bylo drahé jako kráva - fotřík je vědátor a mazivo bylo jak já říkam lepší konkor .....
Daystate Griffin - special edition 007/150 .177 + Deon March 1-10x24
AirArms ProSport .177 + Sightron SIII 10 x 42 MMD
Anschutz HP 9015 + Deon March
Mojí češtinu prosím omluvte.

http://www.alexxxus.cz recenze vzduchovek optik a doplňků
Odpovědět