Dieseling
Moderátoři: Moderátoři, GunShop.cz
Pri dieselingu,ak sa to preženie s množstvom streknutého oleja do valca,je piest vystrelený opačným smerom ako strela-proti strune.
V dobe ked som o tom ešte nič nevedel som strekol riadnu dávku nejakého oleja do valca Slávie631 a ked som vystrelil (zvuk výstrelu asi ako z PCP)piest sa vrátil takou silou že mi stŕpol
ukazovák na spúšti a praskol záchyt piesta,takže už nezachytával piest v natiahnutej polohe.
Ked už som mal chrono a kamarátovi poklesol výkon hatsana strekli sme do piesta olej o ktorom sme si mysleli že je nehorlavý,ale nebol takže párkrát riadne zadieselingovala a rýchlost strely
nastálo poklesla o 20m/s bez poškodenia tesnenia piestu takže to odniesla struna.
V dobe ked som o tom ešte nič nevedel som strekol riadnu dávku nejakého oleja do valca Slávie631 a ked som vystrelil (zvuk výstrelu asi ako z PCP)piest sa vrátil takou silou že mi stŕpol
ukazovák na spúšti a praskol záchyt piesta,takže už nezachytával piest v natiahnutej polohe.
Ked už som mal chrono a kamarátovi poklesol výkon hatsana strekli sme do piesta olej o ktorom sme si mysleli že je nehorlavý,ale nebol takže párkrát riadne zadieselingovala a rýchlost strely
nastálo poklesla o 20m/s bez poškodenia tesnenia piestu takže to odniesla struna.
- Kubajzz
- Příspěvky: 8891
- Registrován: 29 zář 2005 10:17
- Bydliště: HFT závody...
- Kontaktovat uživatele:
Z logiky věci plyne, že pružina nemůže být vedena vodítkem po celou dráhu. Vodítko může být dlouhé jenom tak, jako pružina ve stlačeném stavu.
Takže při výstřelu s dieselingem si pružina v klidu letí dopředu a těší se jak si v pohodě narazí do polštáře stlačeného vzduchu, když v tom dostane pecku jako kráva, která ji vrazí dozadu. Takže tohle tu pružinu přestane po pár výstřelech bavit a radši se zdeformuje nebo praskne.
Takže při výstřelu s dieselingem si pružina v klidu letí dopředu a těší se jak si v pohodě narazí do polštáře stlačeného vzduchu, když v tom dostane pecku jako kráva, která ji vrazí dozadu. Takže tohle tu pružinu přestane po pár výstřelech bavit a radši se zdeformuje nebo praskne.
A nevypadá ta pružina takhle proto, že to prostě byl šmejd pružina? Hodně tady píšete o různých exportních pružinách, které se dávají do vzduchovek, aby měly 7,5J a mohly se tak vyvážet všude do světa s tím, že si potenciálně majitel pružinu novou ,pořádnou, někde sežene sám... Není to tento případ? u toho dieselingu přece při vznícení směsy se píst a tím pátem i pružina o tolik moc zpět nezatlačí,aby to nějak extrémě huntovalo pružinu... bylo by to snad poznat při vístřelu, že to škube sem-tam.... Nebo se možná pletu. Umí někdo spočítat nebo namodelovat o kolik se zpět zatlačí pružina při dieselingu? A má nějaký vliv rychlost stlačení pružiny (natažení vzduchovky) na její životnost?
Řekl bych, že pokud ta pružina má potom vypadat jako na předchozí stránce, tak to musí bejt šupa jak blázen a pružina jde na víc než nadoraz. Ale počkáme si na názor někoho zkušenějšího.
Martin77 píše:...piest sa vrátil takou silou že mi stŕpol
ukazovák na spúšti a praskol záchyt piesta,takže už nezachytával piest v natiahnutej polohe...
AA TX200 HC 5,5 FAC & EO HELIX 6-24X50 SFP APR-1C MRAD
Podobně dopadla i moje pružina ve S634 s tím rozdílem že byla na tři díly a 4-5cm kratší než nová , píst za těsněním ožíhan pěkně do modra.A z hlavně jsem pěkně vyfoukl obláček dýmu. Dnes je po
repasu střev a jede dál , ale už bez dieslu.
repasu střev a jede dál , ale už bez dieslu.
CZ200 .177 , SPA M16 .25 , Hatsan Invader auto .25
DU-10 Condor, HDR 50 , Chiappa SAA , rev.Rex L 4", Alfa 441,Slavia 631
Walther Sportmodell,H.S.model 21F, Buck Trail Flint 48
prak s gumou č.6
DU-10 Condor, HDR 50 , Chiappa SAA , rev.Rex L 4", Alfa 441,Slavia 631
Walther Sportmodell,H.S.model 21F, Buck Trail Flint 48
prak s gumou č.6
Jestliže je píst zamodralej tak je tak z výroby, to že si ve vzduchovce občas blafne zápalná směs na to nemůže mít zásadní vliv. Víš jak dlouho by tam muselo něco hořet, aby se takovej kus železa teplem zbarvil? To už by se dávno čudilo z pažby, z těsnění pístu by byl škvareček, flintu bys neudržel v rukách a musel bys ji chladit ve škopíku s vodou. K deformaci pružiny větš.inou dochází dlouhodobým používáním a hlavně když je rozšmelcovany vodítko pružiny a špatná kvalita pružiny, tvrdá praská, měkká se brzo unaví a deformuje. Taky se tady někde prezentovalo úmyslné unavování pružiny před vložením do vzduchovky, což jsem teda nepochopil smysl toho počínání.
V tom případě při výrobě na to pěkně s....ů nebo nepoužívaj hydrol,rozebýral jsem o svátkách S631 r.v. 76 a píst bez vyžíhaní ,prostě obroben s láskou a se zájmem ,
CZ200 .177 , SPA M16 .25 , Hatsan Invader auto .25
DU-10 Condor, HDR 50 , Chiappa SAA , rev.Rex L 4", Alfa 441,Slavia 631
Walther Sportmodell,H.S.model 21F, Buck Trail Flint 48
prak s gumou č.6
DU-10 Condor, HDR 50 , Chiappa SAA , rev.Rex L 4", Alfa 441,Slavia 631
Walther Sportmodell,H.S.model 21F, Buck Trail Flint 48
prak s gumou č.6
To bola prasknuta prekalena pruzina do hatsanov, sa casto stavalo v prvych seriach, teraz uz davaju normalne. Pruzina nieje vedena po celej dlzke je pravda, ale jedna cast je na trni a druha v pieste, a natom kusku kde nic nieje predsa nemoze ujst( cca 3cm tusim).
Este ze sa mi to nikdy nestalo na S620 ktoru pravidelne dopujem WDckom, bez akehokolvek naznaku dieselingu.Martin77 píše: V dobe ked som o tom ešte nič nevedel som strekol riadnu dávku nejakého oleja do valca Slávie631 a ked som vystrelil (zvuk výstrelu asi ako z PCP)piest sa vrátil takou silou že mi stŕpol
ukazovák na spúšti a praskol záchyt piesta,takže už nezachytával piest v natiahnutej polohe.
G26(9x19) CZ100(9lug) Astra960(.357/.38 ) CZ92(6,35Bw.) MCM-Margolin(.22LR) Vostok-SM2(.22LR) Ardesa-Yukon(.50perk) S620,LOV1(4,5mm) TAU6
Aky je vykonovy rozdiel medzi S631 a S620? Doteraz so zil v tom ze su cca. rovnake.
Martin77: nebolo to nahodou tym, ze si do valca nastriekal nie olej ale poriadnu davku hnacieho plynu, napr. propan alebo rovno riedidlo
Martin77: nebolo to nahodou tym, ze si do valca nastriekal nie olej ale poriadnu davku hnacieho plynu, napr. propan alebo rovno riedidlo
Naposledy upravil(a) Lynk dne 06 led 2009 17:31, celkem upraveno 1 x.
G26(9x19) CZ100(9lug) Astra960(.357/.38 ) CZ92(6,35Bw.) MCM-Margolin(.22LR) Vostok-SM2(.22LR) Ardesa-Yukon(.50perk) S620,LOV1(4,5mm) TAU6
- baretta@pobox.sk
- Příspěvky: 255
- Registrován: 12 úno 2006 14:33
Milý Martin77
Tvojim rečiam uverim, až uvidim poškodene sučiastky.
Piest u nromalnych vzduchoviek važi hodne (vid moja Bc praca). Na to aby sa začal pohybovať spátky, to by muselo byt ine horenie zmesi.
Čo boli robene merania pri diselingu, tak zvyšenie bolo 20-30% čo s vlastnych skusenosti možem označiť ako hodnovernu informaciu.
Ak by došlo k takemu horeniu ako uvadza Martin77 tak by to zvyšlio vykon radovo v stovkach % - čo sa zatial nikomu nepodarilo. A to s jednoducheho dovodu: skratka sa to prechlasta - zvyšovanie bežne dostupnych mazadiel v puzdre piestu tlmi vykon. (snad aspon trochu ovladate zo spalovacich motorov)
Až sa nekdo z Vas rozhodne tvrdit niečo podobne, a nechce klesnut v očiach odbornej verejnosti, mal by svoje vyroky dokumentovat fotograficky, meranim, kde boli aspon 2 svedkovia. Inač su so sračky, ....
Tvojim rečiam uverim, až uvidim poškodene sučiastky.
Piest u nromalnych vzduchoviek važi hodne (vid moja Bc praca). Na to aby sa začal pohybovať spátky, to by muselo byt ine horenie zmesi.
Čo boli robene merania pri diselingu, tak zvyšenie bolo 20-30% čo s vlastnych skusenosti možem označiť ako hodnovernu informaciu.
Ak by došlo k takemu horeniu ako uvadza Martin77 tak by to zvyšlio vykon radovo v stovkach % - čo sa zatial nikomu nepodarilo. A to s jednoducheho dovodu: skratka sa to prechlasta - zvyšovanie bežne dostupnych mazadiel v puzdre piestu tlmi vykon. (snad aspon trochu ovladate zo spalovacich motorov)
Až sa nekdo z Vas rozhodne tvrdit niečo podobne, a nechce klesnut v očiach odbornej verejnosti, mal by svoje vyroky dokumentovat fotograficky, meranim, kde boli aspon 2 svedkovia. Inač su so sračky, ....
- Alexxxus
- Odborník na vzduchovky
- Příspěvky: 10825
- Registrován: 29 črc 2006 20:05
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
2 Beretta, kdysi je to velmi dávno muj inteligentní bratranec vrazil do hlavně brok ( snad železnej či co nebo prostě šroub - nikdy se nepřiznal )
Nešlo to ven a nešlo a nešlo, no hafec oleje mazivo všude možně lauf byl na měsíc v konkoru nic nepomohlo ( byla to slavie 630 ) zahádným spůsobem se dostal olej i do válce - - - a při jednom výstřelu jsem myslel že mně puška bouchla v pazouře - - - bez jakéhokoliv vymýšlení říkam že se zpětně natáhla, prostě ráz tlaku v pístnici překonal odpor pružiny, fotku ani svědky na to nemám ale mně se to stalo. Jakou zápalnou teplotu ten olej měl a při jakém tlaku nevím jen mně otec potvrdil že to bylo od firmy Belssona ( a že to bylo drahé jako kráva - fotřík je vědátor a mazivo bylo jak já říkam lepší konkor .....
Nešlo to ven a nešlo a nešlo, no hafec oleje mazivo všude možně lauf byl na měsíc v konkoru nic nepomohlo ( byla to slavie 630 ) zahádným spůsobem se dostal olej i do válce - - - a při jednom výstřelu jsem myslel že mně puška bouchla v pazouře - - - bez jakéhokoliv vymýšlení říkam že se zpětně natáhla, prostě ráz tlaku v pístnici překonal odpor pružiny, fotku ani svědky na to nemám ale mně se to stalo. Jakou zápalnou teplotu ten olej měl a při jakém tlaku nevím jen mně otec potvrdil že to bylo od firmy Belssona ( a že to bylo drahé jako kráva - fotřík je vědátor a mazivo bylo jak já říkam lepší konkor .....
Daystate Griffin - special edition 007/150 .177 + Deon March 1-10x24
AirArms ProSport .177 + Sightron SIII 10 x 42 MMD
Anschutz HP 9015 + Deon March
Mojí češtinu prosím omluvte.
http://www.alexxxus.cz recenze vzduchovek optik a doplňků
AirArms ProSport .177 + Sightron SIII 10 x 42 MMD
Anschutz HP 9015 + Deon March
Mojí češtinu prosím omluvte.
http://www.alexxxus.cz recenze vzduchovek optik a doplňků